Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Klitten söndag 090816!

  • lars_k

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 15:26

    Jag har seglat Ringenäs, Vilshärad, Haverdal etc hur mkt som helst och ja, Klitten är BRA mkt bättre. Nordens Hawaii kallas det ju! Hela nordsjön ligger på och bygger vågor. Åk dit och njut vetja! 🙂

  • surfpunk

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 16:06
    surfmeister;567970 wrote:
    Ser ruskigt trevligt ut. Dock rockade Ringenäs FETT idag mellan 0630-09:00. Fint drag i 4.5 och otroligt fina, cleana och logohöga set rullade in. Otroligt fint, årets helt klart bästa dag. Om Klitten är bättre måste det verkligen vara ngt speciellt!

    Framförallt så är det ju mycket mer kraft i Danmarksvågorna. Agger 45 minuter söder om Klittmöller blir brutalstort och cleant, måste vara bland det bästa man kan få i Skandinavien.

  • surfmeister

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 17:32

    OK! Dax att planera in en Danmarksresa snarast. Har varit på “to-do” listan länge…..

  • mag

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 19:22

    Danmark är väldigt mycket bättre än Västkusten.

    Men efter en dag som idag är det synd att klaga, 4,2 nästan sidvind på morgonen och 5,0 rak sidvind på kvällen. Riktigt fina vågor! 🙂
    Oh mamma!

    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 19:36
    Mag;568065 wrote:
    Oh mamma!

    Du har väl ringt till mamma och berättat? 😉

  • blabussen

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 19:48
    surfpunk;567990 wrote:
    Framförallt så är det ju mycket mer kraft i Danmarksvågorna. Agger 45 minuter söder om Klittmöller blir brutalstort och cleant, måste vara bland det bästa man kan få i Skandinavien.

    Synd bara att de ligger hundra meterspirar med helt enorma stenar längs hela stranden. När vi var där ett gäng för några år sedan, var det surf med hjärtat i halsgropen.

  • rasmus_w

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 22:22
    Star;567914 wrote:
    Wow ser hur bra som helst ut. Klitmöller är ruskigt på många sätt. Simning ja… Efter skällsord hemifrån och det där med att inte använda flytväst och hjälm m.m. så masade jag mig i vintras iväg till simhallen. Precis lika nyttigt som att titta på Campello m fl. när de seglar och få perspektiv är det att uppdatera sin simning. Slutade för egen del i Crawlkurs med en galen Australiensare som tränare. Efter 15 tim i bassäng vet jag nu i alla fall hur det går till i teorin. Ungefär som en dubbel framåt. Bara att skota in …. Skämt åsido. Seglar man vågor så bör man se till att veta hur bra/dåligt man simmar. Rock on.

    Det som också brukar vara bra är att bodysurfa. Man simmar bra mycket fortare när man har en våg som trycker på bakifrån.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Klitten söndag 090816!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.