Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder – Natal, Sao Miguel go Gostoso

  • nic

    Medlem
    28 november, 2006 vid 19:33
    Fredde k wrote:
    Kanon fina bilder, man blir helt klart sugen på kiteing…

    Du verkar vara en berest man, har du något att säga om hawaii??
    Jag och tjejen ska dit 2-3veckor i mars är det tänkt och det är ju alltid bra med lite tips!

    ha det gott

    Ozone rules….
    🙂

    Fråga Falle på http://www.fahlensurf.se
    Han är säkert den som varit där mest av oss på forumet.
    Får hoppas dollarfallet fortsätter för din skull 🙂

    nic

  • nic

    Medlem
    28 november, 2006 vid 19:47
    SamHansson wrote:
    så kitesugen ja blev av näst sissta med vågen, lysande..

    Visst, å om du bara kunde se mina minnesbilder som jag sparat till bistra vinterdagar. De stora vågorna längst ut på revet var ju svåra att fota utan vattenhus å simfenor men tro mig, det hade du älskat…

    bottomturns until your legs burns…

    nic

  • nic

    Medlem
    28 november, 2006 vid 19:51
    Virena wrote:
    Jo, tack Nic! Jag vet ju att du brukar vara hjälpsam så jag har väl typ en, två eller flera att betala tillbaka till dig den dagen jag blir grym, men då har väl du hunnit sluta kitea:smile:

    Schyssta bilder…Virre virrpanna

    Med tanke på hur långsamt jag lär mig kommer du snart ikapp. Har ju precis upptäckt att sideoffshore öppnar en helt ny värld för vågkitingen.

    nic

  • niklas82

    Medlem
    28 november, 2006 vid 20:03

    Fin fint, riktigt coolt med flygfarkosten bakom kiten. det gjorde mig “kitesugen” 🙂

  • zilversurfarn

    Medlem
    28 november, 2006 vid 20:47
    nic wrote:
    Zilversurfarn wrote:
    Riktigt schyssta bilder Nic!
    Tack för att du slet mig från arbetet en halvtimma!

    Det e lugnt. Bara be din arbetsgivare fakturera mig 😉

    nic

    OK, det kommer en räkning…

    Vad har du för kamera förresten? Lär ju inte klara den på en halvtimmas lön från landstinget men kanske räcker till ett sprucket filter…

  • baner

    Medlem
    28 november, 2006 vid 20:52

    Fantastiska bilder…!!!

  • nic

    Medlem
    28 november, 2006 vid 22:42
    Zilversurfarn wrote:
    nic wrote:
    Zilversurfarn wrote:
    Riktigt schyssta bilder Nic!
    Tack för att du slet mig från arbetet en halvtimma!

    Det e lugnt. Bara be din arbetsgivare fakturera mig 😉

    nic

    OK, det kommer en räkning…

    Vad har du för kamera förresten? Lär ju inte klara den på en halvtimmas lön från landstinget men kanske räcker till ett sprucket filter…

    Konica Minolta Dynax 7D (som numera köpts av Sony så senaste versionen heter Sony Alpha)

    nic

  • johanw

    Medlem
    30 november, 2006 vid 11:29
    Niklas82 wrote:
    Fin fint, riktigt coolt med flygfarkosten bakom kiten. det gjorde mig “kitesugen” 🙂

    den ser fan ut o vara ganska nära.. lite tradigt o krocka med den ju..

  • svinet

    Medlem
    30 november, 2006 vid 11:35
    nic wrote:
    Zilversurfarn wrote:
    nic wrote:
    Zilversurfarn wrote:
    Riktigt schyssta bilder Nic!
    Tack för att du slet mig från arbetet en halvtimma!

    Det e lugnt. Bara be din arbetsgivare fakturera mig 😉

    nic

    OK, det kommer en räkning…

    Vad har du för kamera förresten? Lär ju inte klara den på en halvtimmas lön från landstinget men kanske räcker till ett sprucket filter…

    Konica Minolta Dynax 7D (som numera köpts av Sony så senaste versionen heter Sony Alpha)

    nic

    Ser fasen gött ut! När funkar det där? ivår/sommar?

  • nic

    Medlem
    30 november, 2006 vid 11:41
    JohanW wrote:
    Niklas82 wrote:
    Fin fint, riktigt coolt med flygfarkosten bakom kiten. det gjorde mig “kitesugen” 🙂

    den ser fan ut o vara ganska nära.. lite tradigt o krocka med den ju..

    En lättvindslösning?

    nic

  • nic

    Medlem
    30 november, 2006 vid 11:58
    Svinet wrote:
    nic wrote:
    Zilversurfarn wrote:
    nic wrote:
    Zilversurfarn wrote:
    Riktigt schyssta bilder Nic!
    Tack för att du slet mig från arbetet en halvtimma!

    Det e lugnt. Bara be din arbetsgivare fakturera mig 😉

    nic

    OK, det kommer en räkning…

    Vad har du för kamera förresten? Lär ju inte klara den på en halvtimmas lön från landstinget men kanske räcker till ett sprucket filter…

    Konica Minolta Dynax 7D (som numera köpts av Sony så senaste versionen heter Sony Alpha)

    nic

    Ser fasen gött ut! När funkar det där? ivår/sommar?

    Pasadvindarna börjar fläkta runt Natal-området i juni sedan förflyttar sig vindbältet långsamt norrut för att avsluta runt Cabarete (Florida?) på senvåren. ungefär så i alla fall.
    SM do Gostoso var så långt norrut i Natalområdet jag kunde komma efter det kan man lika gärna åka vidare till Cumbuco,Paracuru, Jericocoara, Parnaiba (i den ordningen) mot Nordväst längs brasiliens kust. Hursomehlst körde jag 9kvm 4 av 5 dagar å de som var där längre hade ofta inte större än 13kvm å flera räkna med att stanna till Januari så helt off är det inte nu heller.

    Här är en lite ungefärlig reskalender:
    Natal(Pipa,Bara do Munhau,Tiba do Sul,Buzios,Gostoso) – juni-sept
    Fortaleza(Cumbuco, Paracuru,Vilaprea,Jericocoara) – sept-december
    Venezuela(Isla Margarita,Coche,Los Roches) – december-mars
    Cabarete – februari?-maj?

    Man kan tydligen göra downwinds från Natal till Fortaleza på tre dagar med sandbuggy som följebil. Det är 60mil landsvägen. Det hade varit askul för det finns säkert massor med ouptäckta spots längs vägen. Såg några som kita förbi Buzios på nån variant av downvinder.

    Cheerio,
    nic

  • wibban

    Medlem
    30 november, 2006 vid 13:02

    Har precis kommit hem från Cumbuco, Bahia och Parracuru nu.
    Det var en häftig resa och jag ska lägga upp lite fler bilder snart. Var lite svårt med fungerande internet samt minneskortsläsare där nere.
    Tips: Bra att ha med sig egen minneskortsläsare om man ska dit.

    Vi gjorde flera schyssta downwinds från Cumbuco mot Cauipe, Bahia och Parracuru. Det går i princip att köra downwind från Natal och ända upp till en bit förbi Parracuru med följebil. En bra bit över 100 km iaf. Dock så finns det några ställen där man får plocka ner kiten och åka några 100 meter med buggyn. Plus att vissa ställen är inte så lämpligt att köra buggyn på om det är högvatten. Är det lågvatten kan man köra hela vägen på stranden.

    Det har varit riktigt nice hela resan och vill man undvika kraftigt överbefolkade kitespots så ska man definitivt stanna till på ställen mellan Natal och Fortaleza. Ovanför där finns många ställen där inte så många åker på oxå men då är man oxå en bit från civilizationen. Cumbuco, Cauipe(lagunen), Bahia(lagunen) och Parracuru är det väääldigt många kitare på just nu.

    Hoppas resan är grym för dig Nic…. jag har iaf många colla minnen med mig hem nu. Planerar redan för nästa års resa dit för det är svårslagen kiting där.
    Rekommendation om ni åker norr om Fortaleza är att ta med sig en 9:a och en 12:a med dem kan ni åka nästan varje dag var ni vill. Som mest gjorde vi en downwind när det blåste knappt 20 m/s… eller inte vi ska jag säga för jag blev rekommenderad att ta med mig en 11:a den dagen. Var lite för mycket så jag fick filma downwinden istället :(.

    Ha de gott i Brasilien
    /Magnus

  • nic

    Medlem
    30 november, 2006 vid 13:18

    Låter riktigt gött, synd på missade downwindern. Stöder teorin om att alltid ta med alla storlekar avsett prognos (ett specialfall av Murphus lag).

    Tips2: ta med VideoIpod med fotokonverterare (290kr) lagrar alla dina bilder utan mellanhand + trollar bort några tråkiga timmar på flygplats, busshållplats etc..

    …räddar kanske en å annan kväll oxå när man tröttnat på “Forro” som låter svensk folkmusik med dragspel å allt fast på steroider.
    Om vi inte ses innan så ses vi säkert nästa år i brasilien då 😉

    nic

  • wibban

    Medlem
    30 november, 2006 vid 13:29

    Självklart ses vi innan… efter den här resan blir det svårt att klara sig utan kitingen *s*. Är man där i några veckor gör man ju rätt stora framsteg oxå. Så från att ha börjat i slutet av september i år har det gått rätt fort till att kunna köra coola downwinds i 2 metersvågor med kortkort shorebreak samt backloopa mm mm. Nu är det fantastiskt kul att kita iaf :).

    PS! Missa inte alla partyn i Brasilien. Visst “fårron” blir lite enformigt men det är kul stämning runt omkring dem. Vi hamnade på en liten lokal fest med drygt 5000 personer på samt ett brasilianskt raveparty i en annan håla… sjukt kul som allt annat vi råkade hamna på *s*.

    Njut för snart är du oxå tillbaka i kylan som jag är just nu 😉

    /Wibban

  • nic

    Medlem
    30 november, 2006 vid 13:37

    Är redan i tillbaka i neoprenet 🙁 kom tillbaka förra veckan. 2 veckor är inte mycket i Brasseland… nästa gång ska jag försöka få till lite mer semester.

    Partyt låter askul, om man inte har sällskap. Då är det bäst att hålla sig borta från de där ställena, livsfarligt 😉

    Skicka upp bilder snart..

    nic

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder – Natal, Sao Miguel go Gostoso

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.