Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder på fåglar och kites sökes!

  • smaskens

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 08:17
    kitemaster;549995 wrote:
    Inför planerade möten med beslutsfattare i kommunerna behöver vi bilder på det fenomen som vi alla så väl känner till: Att fåglar inte bryr sig nämnvärt om en kite i luften.

    Leta i datorn och skicka sådana bilder snarast till mig på gibson@kite.se

    Detta kan hjälpa samtliga parter till en ökad förståelse för kitesurfing och behålla våra spots öppna. Kanske kan vi tillochmed öppna våra bästa (numera stängda) spots.

    Kanske läge att smeta in kiten i fiskrens och sen launcha den på en ö med måsar och nykläkta måsungar. Det lär bli en del fotomöjligheter….

  • theycallmemartin

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 17:05

    Tog denna idag vid JP :
    [img]http://www.surfzone.se/pp_data/1/DSC03092.JPG[/img]

  • skotten

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 18:19

    for the record, that isnt me riding in flatwater.

  • jonaish

    Medlem
    14 juni, 2009 vid 16:46
    skotten;553070 wrote:
    for the record, that isnt me riding in flatwater.

    vi alla vet att du inte surfar, så…:grin:

  • skotten

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 10:22

    one day I hope to be as good as you tell everyone in simrishamn that you are dude : ) haha

  • jonaish

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 10:57

    dammm!! im good 😉 hehe

  • che_riff

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 11:12

    Vill inte verka fördomsfull och påstå att alla fågelskådare är närsynta men … 🙂

  • litease

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 12:26

    Jag surfade några meter från ett litet skär igår med fågelbon på och de verkade inte det minsta berörda. Var ensam och hade tyvärr ingen kamera så jag kunde ta kort, men ska försöka ta med det nästa gång.

  • skotten

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 21:14

    I know that we all think the thing that scare birds most are the crashes and not actually the flying of the kites, but hell for like the millionth time, I was out doing a course and on that desert island to the left of the pier in habo there were birds literally 10m from us… how can noone have pics of this on a normal day?

  • kiters_se

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 22:09

    En till från Åsa

  • kongon

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 00:16
    theycallmeMartin;553059 wrote:
    Tog denna idag vid JP :
    [IMG]http://www.surfzone.se/pp_data/1/DSC03092.JPG[/IMG]

    Lite off topic… sorry.
    Men, Martin!
    Tror att det kan vara jag (förgrund, troligtvis med en slingshot rev alt. LF Havoc, båda typ blåish) och Shishoff med naishen… Har du fler bilder på mig (kanske i serie med denna eller vad som helst) så hade jag blivit väldigt tacksam om du skulle kunna skicka över lite till mig… Har inga bilder på att jag surfar så det hade varit skoj! PM:a om du tycker att det hade varit ok att skicka så får du en mailadress!
    Tack på förhand och ha det gott!

  • kongon

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 00:34

    Hittade en som jag tagit med… fast måsarna syns av förklarliga skäl ganska dåligt!
    JP… mitt i isen!

  • kvabbso

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 08:37
    Che_Riff;553356 wrote:
    Vill inte verka fördomsfull och påstå att alla fågelskådare är närsynta men … 🙂

    Dom skiter väl i fåglarna, här på bilden ser man en vanlig ornitolog som letar stränder att stänga för allmänheten.

  • flle

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 20:40

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/../pp_data/1/DSC00001.JPG[/IMG]

    jag har mailat dig med ifall du inte ser denna.

  • nystrom

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 21:45

    3704685065_8e86d07009.jpg

    tagen i habo ljung i maj

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder på fåglar och kites sökes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.