Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Bilder Vättern mars 2011

  • Bilder Vättern mars 2011

    Publicerad av douglas-l på 30 oktober, 2011 vid 09:00

    För att hålla liv i forumet och få er att drömma om glansisar kommer här lite bilder från Vättern i mars. Några dagar i början av mars var Vättern helt magisk. Vi kunde i princip korsa hela Vättern på en bog (ett fåtal råkar bara), med hårda fina glansisar. På grundare partier gör Vätterns klara vatten att man har ett otroligt siktdjup, känslan av att sväva över botten är härlig!

    Tänk om vi kunde få en repris på detta i år!
    //Douglas

    trimmarn svarade 12 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 oktober, 2011 vid 10:23

    Tjusigt! Man blir klart stimulerad! Hoppas framöver kunna bidra med några bilder från Mysingen i vintras!

    Visst var det så kunde Ni köra tvärs över hela Vättern när det var som bäst? Var det före eller efter olyckan med holländarna?

  • douglas-l

    Medlem
    30 oktober, 2011 vid 11:01
    Herr Pelegrin;674351 wrote:
    Tjusigt! Man blir klart stimulerad! Hoppas framöver kunna bidra med några bilder från Mysingen i vintras!

    Visst var det så kunde Ni köra tvärs över hela Vättern när det var som bäst? Var det före eller efter olyckan med holländarna?

    Ja det stämmer, hela Vättern låg i några veckor under mars. Jag har åkt där hela min liv men aldrig sett den så bra som i vintras. Inte så konstigt iofs när den i snitt bara lägger sig var 7:e år. Olyckan med holländarna var i slutet av feb, Vättern är extremt vindkänslig, kan vara superfint ena dagen och öppet vatten nästa dag.
    Varamon brukar alltid ha isläggning i slutet feb/mars i olika stadier.

  • trimmarn

    Medlem
    30 oktober, 2011 vid 18:48

    Helt otrolig is. Jag ångrar att jag inte åkte ner 🙁

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Bilder Vättern mars 2011

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.