Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bindningar vs straps!

  • unhooked

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 09:19

    med kiteloop menar jag kite loop a la legit bert style, el inventor med kiten UNDER än.

    så om du gör en enorm jävla kiteloop som går fel (tex du gör en riktig kiteloop med kiten under dig å märker att kiten inte hinner upp för att dämpa fallet) så kan du inte sparka av dig brädan, visst kan man landa på röven om man hinner de osv. men landar du på brädan är dina knän körda totalt. kitepiruetter har mycket mjukare landningar än en helt vanlig LEGIT raley.

  • dadil

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 09:34

    @Unhooked 446397 wrote:

    med kiteloop menar jag kite loop a la legit bert style, el inventor med kiten UNDER än.

    så om du gör en enorm jävla kiteloop som går fel (tex du gör en riktig kiteloop med kiten under dig å märker att kiten inte hinner upp för att dämpa fallet) så kan du inte sparka av dig brädan, visst kan man landa på röven om man hinner de osv. men landar du på brädan är dina knän körda totalt. kitepiruetter har mycket mjukare landningar än en helt vanlig LEGIT raley.

    word.

  • skanepaul

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 09:51

    @Unhooked 446397 wrote:

    med kiteloop menar jag kite loop a la legit bert style, el inventor med kiten UNDER än.

    så om du gör en enorm jävla kiteloop som går fel (tex du gör en riktig kiteloop med kiten under dig å märker att kiten inte hinner upp för att dämpa fallet) så kan du inte sparka av dig brädan, visst kan man landa på röven om man hinner de osv. men landar du på brädan är dina knän körda totalt. kitepiruetter har mycket mjukare landningar än en helt vanlig LEGIT raley.

    Med andra ord, låga loopar är inte att glömma men kan göra ont….

  • fredde-k

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 10:14

    psychonauten!
    vad är det med dig och rakad pung??? (din sloganizer)

  • pjoter

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 10:18

    @Unhooked 446397 wrote:

    med kiteloop menar jag kite loop a la legit bert style, el inventor med kiten UNDER än.

    så om du gör en enorm jävla kiteloop som går fel (tex du gör en riktig kiteloop med kiten under dig å märker att kiten inte hinner upp för att dämpa fallet) så kan du inte sparka av dig brädan, visst kan man landa på röven om man hinner de osv. men landar du på brädan är dina knän körda totalt. kitepiruetter har mycket mjukare landningar än en helt vanlig LEGIT raley.

    märks att du inte kör i habo…. att sparka av sig brädan å landa i 30cm vatten utan hjälp från kiten gör ONT (och tar dig troligtvis bort från surfingne för säsongen). assplant is the way man.

  • ninoh

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 17:54

    ok ser ut att bli LF concept 135 med escalades. Bra eller anus? jag väger 73kr 178 lång.

  • martent

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 18:23

    @dadil 446254 wrote:

    ang skador vet jag om 3 pers (inkl mig själv) som brutit av fötterna vid kiteing, alla hade straps…

    Och alla var 08or!

  • unhooked

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 20:29

    @ninoh 446776 wrote:

    ok ser ut att bli LF concept 135 med escalades. Bra eller anus? jag väger 73kr 178 lång.

    blir nog bra, det är inte hardcore wakestylealternativet men defentetivt legit.

  • dadil

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 14:46

    @MårtenT 446781 wrote:

    Och alla var 08or!

    hahaha, japp. ni skånepågar tål förståss lite mer…

  • tekkkno

    Medlem
    22 september, 2009 vid 16:45

    tar upp den igen.. Verkar vara “rekomenderat” att ha en bräda som är omkring 136 för att köra med bindningar men det måste väl ändå hänga ihop med hur lång man själv är?

    Om man är shorty som jag 178 borde kanske 130 vara mer lämpligt? Tänker 3 cm på vardera sida jmf med 136 cm spelar det så stor roll ni dudes som vet?

    fred o sånt..

  • sourra

    Medlem
    22 september, 2009 vid 17:08

    Ja det hänger ihop med din längd och vikt men 178 är inte nån midgetlängd. Du kan nog betrakta dig själv som medellång. Förutom brädlängd är bredd, rocker och flex är också viktigt. Om du inte har köpt brädan ännu skulle jag rekommendera att kolla efter nåt i sina mid-130s och se till att testa brädan med dojjor på. Kolla gärna efter en bräda som är gjord för boooots också. Nu får Hengo och Peps fylla på med mer propaganda.

  • lelleee

    Medlem
    22 september, 2009 vid 17:28

    fan vad jag saknar känslan av att studsa på magen efter kiten,, nuförtiden har man ett ankare på fötterna så att det tar tvärstopp med whiplash och skallebank som belöning…

  • tekkkno

    Medlem
    22 september, 2009 vid 17:58

    har en slingshot lunacy 09 129 cm lr nått, så den är kanske lite kort för den här leken.. är bara nyfiken på vad de som kan säger..

  • sourra

    Medlem
    22 september, 2009 vid 18:00

    Jag gissar på att det allmänna utlåtandet blir “för kort och för platt men bra bredd”

  • gh0st

    Medlem
    23 september, 2009 vid 00:50

    Ronix One, lätt fetaste (o lättaste) bindingen on the market.
    O väger du inte under 50kg tycker jag inte du borde skaffa en bräda under 134 för bindningar o gärna mer.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bindningar vs straps!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.