Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bli av med gammal raket…

  • Bli av med gammal raket…

    Publicerad av rasmus_w på 8 september, 2009 vid 11:26

    Jag börjar fundera på att bli av med min gamla RRD-proto från -95.

    Måtten: 286 cm lång, ca 58 cm bred och ca 110-120 liters volym. Väldigt rak bottenkurva. Väger straxt över över 6 kilo, gissar jag. Det är en av Bringdals gamla “kossor”, han har troligen använt den till courseracing med typ 7.0. Jag har mest kört den med 6.6 och 7.8 (racesegel av ungefär samma årgång) och det är en skön “kryssa runt”-bräda när det blåser rejält, den är grym på att tugga höjd och när det är dags att slöra hem kan det också gå undan. En tidig sandwichbräda, ömtålig som fan, laminatet är rena äggskalet men får man inga kastfall så håller den.

    Skick: Sådär. Ett hål, ungefär stort som en femkrona,på brädans botten, behöver lagas. på ovansidan finns två hål som jag har pluggat igen med “Dr Ding”, en riktig lagning skulle nog inte sitta fel.

    Är den värd nånting alls? Har funderat på att sälja för nån hundring, skänka bort den eller köra den till ÅVC. Sista alternativet tycker jag är lite synd på en bräda med relativt lättlagade skador, är lättseglad (jag tycker i alla fall det), planar tidigt och kan gå riktigt fort, även om en RRD 271 troligen drar ifrån den utan problem, stora brädor brukar inte vara de snabbaste.

    rasmus_w svarade 14 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • Knatte

    Gäst
    8 september, 2009 vid 16:33
    Rasmus_W;574150 wrote:
    Jag börjar fundera på att bli av med min gamla RRD-proto från -95.

    Måtten: 286 cm lång, ca 58 cm bred och ca 110-120 liters volym. Väldigt rak bottenkurva. Väger straxt över över 6 kilo, gissar jag. Det är en av Bringdals gamla “kossor”, han har troligen använt den till courseracing med typ 7.0. Jag har mest kört den med 6.6 och 7.8 (racesegel av ungefär samma årgång) och det är en skön “kryssa runt”-bräda när det blåser rejält, den är grym på att tugga höjd och när det är dags att slöra hem kan det också gå undan. En tidig sandwichbräda, ömtålig som fan, laminatet är rena äggskalet men får man inga kastfall så håller den.

    Skick: Sådär. Ett hål, ungefär stort som en femkrona,på brädans botten, behöver lagas. på ovansidan finns två hål som jag har pluggat igen med “Dr Ding”, en riktig lagning skulle nog inte sitta fel.

    Är den värd nånting alls? Har funderat på att sälja för nån hundring, skänka bort den eller köra den till ÅVC. Sista alternativet tycker jag är lite synd på en bräda med relativt lättlagade skador, är lättseglad (jag tycker i alla fall det), planar tidigt och kan gå riktigt fort, även om en RRD 271 troligen drar ifrån den utan problem, stora brädor brukar inte vara de snabbaste.

    Det bästa måste väl att försöka sälja den för några 100-lappar vilken den borde vara värd. Eller skänk bort den till någon klubb eller intresserad person.
    Att slänga den känns ju fel, då den borde ha några år kvar i tjänst för någon blivade speedare..:cool2:

  • rasmus_w

    Medlem
    9 september, 2009 vid 00:04
    Knatte;574252 wrote:
    Det bästa måste väl att försöka sälja den för några 100-lappar vilken den borde vara värd. Eller skänk bort den till någon klubb eller intresserad person.
    Att slänga den känns ju fel, då den borde ha några år kvar i tjänst för någon blivade speedare..:cool2:

    Jo jag gillar när prylar får leva vidare så ÅVC får vänta ett tag. Jag passar på att lägga upp lite bilder på den, med fokus på ful-lagningarna och det lilla hålet i botten, som visade sig mindre än jag mindes. Hålet har uppstått på grund av ovarsam hantering på land och brädan har aldrig varit i vattnet sen hålet uppstod. Nosen har också varit knäckt, lagningen av Per Andersson har överlevt honom. 🙁

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bli av med gammal raket…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.