Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bli medlem i Skånes Kitesurfklubb!

  • kitemaster

    Medlem
    23 april, 2010 vid 11:21
  • skotten

    Medlem
    23 april, 2010 vid 11:42

    awesome, heres the map for quick reference : )

  • lidde

    Medlem
    30 april, 2010 vid 17:53

    Skånes Kitesurfklubb – kallar dig till årsmöte 3 maj

    Datum: 3 maj
    Tid: kl. 19:00
    Plats: Lund, Segerfalkssalen, BMC A10 (Wallenbergs Neurocentrum), Sölvegatan 17

    Vi vill hälsa dig som medlem välkommen till Skånes kitesurfklubbs årsmöte 2010. Tillgång till årsmötet har alla medlemmar samt de som styrelsen alt revisorer bjudit in. Rösträtt har alla betalande medlemmar samt hedersmedlemmar. Medlemmar kan endast avge sin röst personligen.

  • lidde

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 08:17

    Hej!

    Skånes Kitesurfklubb behöver medlemmarnas hjälp med att sprida ut budskapet om årsmötet med klubben måndag 3 maj kl. 19:00 i Lund.
    Plats: Lund, Segerfalkssalen, BMC A10 (Wallenbergs Neurocentrum), Sölvegatan 17

    Skriv gärna på forumet att du som medlem kommer på mötet.

  • lidde

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 08:36

    Medlemskap Skånes Kitesurfingklubb 2010

    Som medlem i Skånes Kitesurfklubb stödjer du klubbens ideella arbete för att bevara spots och skapa goda förutsättningar för fortsatt kitesurfing i Skåne och övriga Sverige.

    Så här blir du medlem i Skånes Kitesurfklubb:

    1. Sätt in 50kr (ordinarie medlem) eller 20kr (stödmedlem) på bankgiro: 428-3024. Märk betalningen med Förnamn och Efternamn!

    2. Gå in på http://www.surfklubben.se och registrera dig

    Välkommen!

  • larssa

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 08:53

    Gick det att köpa T-shirt så vill jag också?

  • lidde

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 09:13

    Hej Larssa!

    Jag kan se om vi kan göra några extra T-shirts för försäljning till nästa Kite Jam i Habo Ljung i maj månad 2011.

    //Lidde

  • mjersen

    Medlem
    16 oktober, 2010 vid 17:19

    jag vill ha nästa habo kite jam på tippen =)

  • rasta

    Medlem
    21 oktober, 2010 vid 11:57

    Grymt bra initiativ! Men vad hände med medlem 200?

  • beamon

    Medlem
    21 oktober, 2010 vid 16:14
    mjersen;635895 wrote:
    jag vill ha nästa habo kite jam på tippen =)

    För att ha Tippen/habo kite jam krävs en dispens att vistas i området vilket vi kan ansöka om hos Länsstyrelsen.

    Problemet är att det kostar pengar men om vi får ca 100 nya fullvärdiga medlemmar innan årsskiftet så kan jag fixa en ansökan.

    Med andra ord så är det dags att betala in medlemsavgifterna 🙂

    Lidde, du kan börja räkna nu!

    /Björn Munkeby

    0705-35 00 00

    Återigen: Bli medlem i Skånes kitesurfklubb

  • skotten

    Medlem
    29 november, 2010 vid 23:10

    hows it going with the club : ) did we get enough membership fees for the survey and how much more do we need for the clubhouse in Lomma? : )

  • kitemaster

    Medlem
    30 november, 2010 vid 12:03

    Klubben jobbar på. Vi har en del pågående projekt just nu, dels ett pilotprojekt med Länsstyrelsen gällande Näset (mer info på årsmötet i vår) och dels med kommuner och länsstyrelsen gällande specifika bestämmelser på våra olika spots (vilka parkeringsavgifter som är rimliga och vad allemansrätten betyder för oss kitare bland annat).

    Gällande dispensansökan som Björn erbjudit sig att skriva när vi får 100 nya fullvärdiga medlemmar tror jag det går lite trögt. Mig veterligen registrerades två nya ordinarie medlemskap senast den 10 oktober. Men så är det ju höst också. I denna takten blir det med lite tur Habo Kite Jam på Tippen kring nästa millenieskifte.

    Angående ett klubbhus i Lomma är det Kite.se som driver samtalen med kommunen. Eventuellt kommer det bli en separat förening för detta, då det är en lokal investering som inte berör alla Skånes kitesurfare. Jag hänvisar intresserade till debatten på hemsidan eller Facebook.

    För övrigt vet jag att det börjat hända saker i samtalen med Riksidrottsförbundet och framförallt Svenska Seglarförbundet (äntligen!) kring att eventuellt skapa en rikstäckande kiteförening. Men mer om detta kommer när det finns fakta.

    Kul att ni engagerar er i arbetet!

    Erik Gibson

  • regfellow

    Medlem
    30 november, 2010 vid 14:46

    Det borde ju inte vara helt omöjligt att skaffa 100 medlemmar a 50 spänn. Så länge man slipper sälja bingolottobrickor så… Tjejen, ett par brödrar och föräldrar 250 kr… 5 nya medlemmar…

  • lidde

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 17:42

    Kontaktperson – För dig som kitesurfar i Skälderviken vid Jonstorp/Farhult:

    Skånes Kitesurfingklubb hjälper Länsstyrelsen att söka efter en kontaktperson för området i Skälderviken mellan Jonstorp och Vegeåns mynning.

    Hör av dig till:

    Erik Gibson tfn: 0736-700 300
    Ordförande

    Peter Lidde Rosenqvist tfn: 0736-141599
    Kassör

  • ilikekitesurfing

    Medlem
    23 juli, 2012 vid 18:42

    Hejsan!
    Funderar över vad som kan göras för att bevara våra spots i skåne. Behöver vi göra en extrainsats nu med tanke på de pågående stör surf fåglar experimenten? Skrivelser, kontakta politiker, annat? Kan ni säga något om vad Skånes kitesurfinförening gör redan? Kan vi andra hjälpa till med något?
    /JC

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bli medlem i Skånes Kitesurfklubb!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.