Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

  • goran-r

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 08:17

    Är det inte dax att någon samlar ihop alla dessa reliker och öppnar ett museum ??
    Det vore en nostalgitripp för oss som testade windsurfing runt -80 och framåt.
    Tidiga Mistral , Bic och “Windsurfer Orginal” har sin plats i historien.

    /Göran R

  • hakuna

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 08:39

    Finns ett Vindsurfingmuseum i Burg, nära Puttgarden, har dock aldrig varit inne.

    Niclas

  • carrera

    Medlem
    22 juni, 2009 vid 13:30

    Hittade en kändis bräda!! Kanske massproduserade med samma airbrush, känner igen
    den från gamla bilder man hade på väggen i garaget
    http://www.blocket.se/vastmanland/Robby_Naish_Windsurfingbrada_vagbrada_21660763.htm?ca=17&w=3&last=1

    Modern nu igen kanske med tre fenor o allt 😉

  • m3lk3r

    Medlem
    22 juni, 2009 vid 14:07
    Göran R;553752 wrote:
    Är det inte dax att någon samlar ihop alla dessa reliker och öppnar ett museum ??
    Det vore en nostalgitripp för oss som testade windsurfing runt -80 och framåt.
    Tidiga Mistral , Bic och “Windsurfer Orginal” har sin plats i historien.

    /Göran R

    Lite sent kanske men jag snackade med ett par snubbar som hade köpt ett vandrarhem i stenungsund som dom skulle renovera och dom hade ett litet vindsurfingmuseum hade jag för mig.

  • tall-jonny

    Medlem
    22 juni, 2009 vid 15:04
    crash151;547626 wrote:
    Min far hade en Rocker som denna men med annan grafik. Röd och gula ränder med matchande segel. Såg ut som skånska flaggan var ute och seglade. Känner igen den där pluggen på aktern.
    Och Ja den var tung. Han byggde en kärra att dra brädan på till stranden kommer jag ihåg.
    Den ska finnas kvar någonstans i garaget i sommarstugan på västkusten i Frillesås nära Åsa.

    Min pappa tappade av sin gul-röda rocker från biltaket Taket:grin: i en korsning – han hade helt enkelt för bråttom för att surra fast den he he.
    När brädan tog mark gick asfalten sönder, nä men det blev i princip inte en enda skråma och hade någon fått brädan på sig hade personen i fråga blivit en blöt fläck. En del lär sig av sina misstag – inte min farsa. Ca 20 år senare skulle han åka till soptippen med min gamla Anders Bringdal kossa. Den brädan var inte heller fastsurrad men eftersom den låg “i tryggt förvar” i en gallerbursvagn var det ju cool tyckte tydligen min far. När bilen accelerade ute på landsvägen lyfte helt plötsligt brädan och flög i en vid båge över himmlen innan den slog ner i gatan igen och blev överkörd av en bil bakom. Tur i oturen visade det sig att personen i bilen bakom var en granne så det blev ingen polisanmälan – ibland skall man ha tur

  • tsss

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 19:42

    Kanske grymmaste erbjudandet hittills:
    Obs färgglatt segel samt även stång!! Passar både nybörjare och hastighetsseglare. Först till kvarn gäller, så skynda på

    Pris: 3 500:- Typ: Dyk & Vattensport Haninge

    Windsurfingbräda med färgglatt segel,mast och stång. Märke: Klepper S306.
    Typ: Fish. Kommer ifrån Tyskland.
    Passar bra till nybörjare samt hastighetsseglare.
    Mått; längd: ca 3,16 m, ca 66 cm bred.

    Säljes i befintligt skick, först till kvarn gäller.

    Pris: 3500 kr. Priset kan ev diskuteras vid snabb affär.

  • Knatte

    Gäst
    24 juni, 2009 vid 19:59

    Det var ett stycke gammal historia 😉 Klepper S306 är väl 80-tal minst…
    Det färglada stycket var nog ett Klepper/NPU segel som var hovleverantören till Klepper..:laugh:
    Värdet borde ligga på 3.50 kr snarare:blush::blush::blush: Fenan som är en fotfin, man får ju tårar i ögona av nostalgi…

  • dr-masse

    Medlem
    25 juni, 2009 vid 07:30
    Knatte;555202 wrote:
    Det var ett stycke gammal historia 😉 Klepper S306 är väl 80-tal minst…
    Det färglada stycket var nog ett Klepper/NPU segel som var hovleverantören till Klepper..:laugh:
    Värdet borde ligga på 3.50 kr snarare:blush::blush::blush: Fenan som är en fotfin, man får ju tårar i ögona av nostalgi…

    Nu tycker jag du var lite hård. Det är ju trotsallt en Fish. De är heta igen. 😀

  • Knatte

    Gäst
    25 juni, 2009 vid 11:38
    dr Masse;555271 wrote:
    Nu tycker jag du var lite hård. Det är ju trotsallt en Fish. De är heta igen. 😀

    Jag funderade lite vad som var Fish på brädan?? Var det Fishtail han menade??
    Det kanske är hett igen, vad vet jag:tongue:

    Jag har faktiskt seglat storebror Klepper 370 en del, då en polare hade en sådan när jag körde en Tiga Race (modellen som var ömtålig som jag vet inte vad..)

  • warolin

    Medlem
    25 juni, 2009 vid 19:30
    tsss;555198 wrote:
    Kanske grymmaste erbjudandet hittills:
    Obs färgglatt segel samt även stång!! Passar både nybörjare och hastighetsseglare. Först till kvarn gäller, så skynda på

    Pris: 3 500:- Typ: Dyk & Vattensport Haninge

    Windsurfingbräda med färgglatt segel,mast och stång. Märke: Klepper S306.
    Typ: Fish. Kommer ifrån Tyskland.
    Passar bra till nybörjare samt hastighetsseglare.
    Mått; längd: ca 3,16 m, ca 66 cm bred.

    Säljes i befintligt skick, först till kvarn gäller.

    Pris: 3500 kr. Priset kan ev diskuteras vid snabb affär.

    hahahaha! “segel,mast och stång” :laugh: Själv lärde jag mig surfa på en gammal klepper s205 som min farbror haft liggandes i garaget i sommarstugan sen 80-talet….ligger där fortfarande faktiskt. Jävlar vad man har kämpat på den brädan 😉 HELT ovetande om vad man höll på med egentligen. :cool2:
    Ligger även en gammal Rocker där, som jag aldrig sjösatt….tror det fattas något till den…..

  • Knatte

    Gäst
    28 juni, 2009 vid 17:30

    Vet inte om det är skrämmande eller komiskt, när man försöker sälja en Mistral Screamer från 90-tal + skitsegel för 5000 kr:blush::mad:

    http://www.blocket.se/halland/Mistral_screamer_22352902.htm?ca=20&w=1

    2275265642.jpg

  • hellgren

    Medlem
    29 juni, 2009 vid 09:15
    Knatte;555933 wrote:
    Vet inte om det är skrämmande eller komiskt, när man försöker sälja en Mistral Screamer från 90-tal + skitsegel för 5000 kr:blush::mad:

    http://www.blocket.se/halland/Mistral_screamer_22352902.htm?ca=20&w=1

    2275265642.jpg

    Gutt!! En sån har ju jag! Fan jag e rik helt plötsligt! Perfa, nån som e sugen? Utan segel 3 laxar 😉

  • pedersen

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 08:42

    http://www.blocket.se/jonkoping/Windsurfings_paket_22409443.htm?ca=20&w=3
    Detta däremot måste ju varit årets klipp. Givetvis sålt. Killen hade skaffat hus m.m.
    Grattis till den som köpte det….

  • jps

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 10:35

    Det var billigt som sagt var.

  • rasmus_w

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 10:47

    “Varje marknad har två sorters idioter: De som begär ett för högt pris och de som begär ett för lågt pris.”

Sida 15 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.