Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket superstars

  • lars_k

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 12:17

    Gillar sista “semi sinkern” (sjunker “nästan” eller??).
    Det kittet såg riktigt sunkigt ut…

  • fastforward

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 13:14

    Det verkar som om vissa superstars från Blocket har hittat en gratis annonsmarknad:

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=8983&sort=1&cat=12&page=1

  • rabbit

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 13:19

    Synd att man inte kan kommentera på blocket. Tänk om nån stackare som inte vet bättre blir lurad…

    “semi-sinker” är ju en gammal god term från 80talet! Skam att den fallit i glömska! 😉

  • getwet

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 13:41

    Det där var riktigt kul att se, oerhört förvånad om det går att sälja sånt överhuvudtaget, iaf för den prislappen som säljarna begär. Semisinker tex, 3000kr. Den ska inte hamna någon annanstans än i sopkomprimatorn tillsammans med riggen och, visst var det en staketfena…….?

    Nää, uppriktigt sagt hoppas jag att INGEN köper skräpet, dojorna må vara hänt.

  • nikke

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 14:09

    Fast de hade rätt om en sak, enligt en kommentar som en av dem skrev. “Denna bräda blir du ensam om, unik och snygg design.” Man lär garanterat bli ensam om en sån bräda i alla fall! 🙂

  • tobhed

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 14:16

    Gillade den här formuleringen: “förvaringsväska till seglet” 🙂

  • imported_macts

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 14:36

    Det djäkliga är att om man klickar på 4:e länken så verkar det som att den är såld…nu vet jag ju inte vad det var för prylasr på länken, men om det är i klass med övriga länkar så tycker jag synd om köparen.

  • surfjohan

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 16:43

    Va fan dudes! De 2 första är ju samlarobjekt, skapade med känsla av 2 av våra största svenska shapers. Pruta ner dom, och häng upp dom på väggen!

  • miata

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 20:29

    He he …
    Jag kör på en Ligthwave från -87 . 255 Wave:grin:
    Men det är j*vligt roligt att köra runt i vågorna med min bräda och rigg från
    -87. Kul och lattja med ungdomarna där ute med sina nya grejer:smile:
    Obs!! det går utmärkt att Pushloopa med grejer från -87:smile:

  • blandsvamp

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 22:24

    Jag som är född på -80-talet undrar lite vad en semi-sinker är egentligen. Jag har en 93L’s bräda av modernare snitt som jag som lättviktare med lätthet drar rigg på, men är den en semi-sinker för någon runt 80 kg kanske?

  • rasmus_w

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 23:16

    Typ. En bräda som bär dig, men inte mycket mer. Eller, typ du kan stå på den utan att du blåser, men bara i teorin.

    Fast jag har en känsla av att de brädor som kallades sinkers på 80-talet ofta hade betydligt mer volym än en liten vågis av idag. Om jag fattat saken rätt kallades vissa tremetersbrädor för sinkers och en så lång bräda får allt vara rätt smal och tunn för att komma ner i “sinkervolym” för en normaltung seglare.

    Å andra sidan har jag inte tagit hänsyn till att den tidens brädor antagligen hade högre densitet än dagens och därmed behövde lite mer volym för att bära.

  • johan

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 10:01

    Känns som det är läge för en uppdatering.
    Den här borde väl platsa 🙂

    http://www.blocket.se/vi/8941838.htm?ca=11_s

    Johan

  • mikaels

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 10:52

    Holy sh*t, men man fick med många stroppar 😉
    4100! Minst en nolla för mycket på det priset…

  • surfjohan

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 13:11
    Johan wrote:
    Känns som det är läge för en uppdatering.
    Den här borde väl platsa 🙂

    http://www.blocket.se/vi/8941838.htm?ca=11_s

    Johan

    Kunde inte motså att skicka ett mail till den här snubben för att försöka förstå vad det är för nötter som lägger ut sina skitgrejer till hutlösa priser på blocket 🙂

    Mitt mail:
    ___________
    Hej!

    Hade tänkt börja vindsurfa, är detta bra grejer att börja med? Är det hyffsat
    moderna saker så dom håller sig någorlunda i konkurensen mot dagens prylar eller är det stor skillnad? Skulle du kunna tänka dig att gå ner lite i pris?

    /Johan

    Hans Svar:
    ___________

    Hej o tack för mailet.

    Brädan har bra bärighet och är stabil, dvs den är hyffsat lätt att ta sig upp på
    vid djupt vatten.
    Den är lätt då den är byggd av armerad ABS plast och är ihålig.
    Som nybörjarbräda är den bland de bästa om du inte kan få tag på en gammal
    windsurfer.
    Mao. den svänger hyfsat bra i långsamt fart genom att böja masten fram o bak.
    (enl. skolan)
    Men högre upp i hastighet är den som en “nyare” bräda dvs. du får “tälja” och
    vika precis som
    en snowboard. Grejorna är mycket petantskött och är i nyskick, utom bommen som
    jag var tvungen att
    köpa en bättre. Tyvärr hade jag bara råd med en begagnad men den är super.

    Jag kan tänka mej 3900:- vid snabb affär. Då får du med några böcker om
    vindsurfing som jag har.

    🙂

  • fantomen

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 13:40
    Surfjohan wrote:
    Johan wrote:
    Känns som det är läge för en uppdatering.
    Den här borde väl platsa 🙂

    http://www.blocket.se/vi/8941838.htm?ca=11_s

    Johan

    Kunde inte motså att skicka ett mail till den här snubben för att försöka förstå vad det är för nötter som lägger ut sina skitgrejer till hutlösa priser på blocket 🙂

    Mitt mail:
    ___________
    Hej!

    Hade tänkt börja vindsurfa, är detta bra grejer att börja med? Är det hyffsat
    moderna saker så dom håller sig någorlunda i konkurensen mot dagens prylar eller är det stor skillnad? Skulle du kunna tänka dig att gå ner lite i pris?

    /Johan

    Hans Svar:
    ___________

    Hej o tack för mailet.

    Brädan har bra bärighet och är stabil, dvs den är hyffsat lätt att ta sig upp på
    vid djupt vatten.
    Den är lätt då den är byggd av armerad ABS plast och är ihålig.
    Som nybörjarbräda är den bland de bästa om du inte kan få tag på en gammal
    windsurfer.
    Mao. den svänger hyfsat bra i långsamt fart genom att böja masten fram o bak.
    (enl. skolan)
    Men högre upp i hastighet är den som en “nyare” bräda dvs. du får “tälja” och
    vika precis som
    en snowboard. Grejorna är mycket petantskött och är i nyskick, utom bommen som
    jag var tvungen att
    köpa en bättre. Tyvärr hade jag bara råd med en begagnad men den är super.

    Jag kan tänka mej 3900:- vid snabb affär. Då får du med några böcker om
    vindsurfing som jag har.

    🙂

    haha, passa på då Johan. Gör ett klipp! Han kanske har en sån där “freestyle” bok från 80 talet som jag har. Bara den är ju värt 3900!

    /Micke

Sida 1 av 14

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.