Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bo i södra Göteborg surfmässigt?

  • Bo i södra Göteborg surfmässigt?

    Publicerad av jumper på 9 mars, 2016 vid 15:47

    Hej.

    Bor nu inne i Göteborg, men har funderingar på att flytta lite söder om stan.
    Hur ser det ut om man bor runt Billdal/Snipen och man ska ta sig söderut i bil för windsurf(te.x Varberg). Tjänar man mycket tid(köer osv) på att bo där kontra om man bor mitt i stan. Och om man ska köra direkt efter jobbet inne i centrala Göteborg, om det är smidigt att åka förbi hemma efter jobbet och hämta sakerna, eller är det mycket köer vid rusningstider morgon/kväll?

    Annars rent generellt, hur smidigt och tidsmässigt är det att pendla med expressbussarna(jämförelse bil) därifrån och in till stan annars, för jobb osv?

    Någon som kanske kan ge lite input, hade varit väldigt tacksamt:)

    marste svarade 8 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hakuna

    Medlem
    9 mars, 2016 vid 15:55

    Mycket kö vid Ikea och Hovås mellan 16-17. Innan det rullar det på bra, men du tappar tid på att hämta grejerna såklart.
    Bussarna har egen fil på 158an. ska bli hela vägen till Hovås om något år eller tre.

    Jag bor i Sisjön och jobbar vid Söderleden. 😊🏄💨

  • hakuna

    Medlem
    9 mars, 2016 vid 15:57

    Jag bor i Sisjön och jobbar vid Söderleden. 😊🏄💨

  • dr-masse

    Medlem
    10 mars, 2016 vid 13:35

    Inte fullt så bra som Västerort i Stockholm, men om du biter ihop kommer du nog att klara av det.

    😉

  • robin

    Medlem
    10 mars, 2016 vid 13:49

    Jag bodde i Sisjön tills nyligen. Köerna söderut mot Billdal är mastiga i rusningstid, så jag skulle helt klart ha grejorna med till jobbet om du ska surfa efteråt. Annars är det klart att det är lite kortare till Varberg från Billdal än från innerstaden.

    Ska man se till köande så anser jag att det är viktigare med vardagar mer än surfdagar. Om man kan få mindre restid på vardagar så kan man mycket lättare få till fler surfdagar eftersom man kan balansera jobb och familj bättre.

  • marste

    Medlem
    10 mars, 2016 vid 19:34

    Jag bor i Billdal och jobbar i stan. Pendla med buss går väldigt bra då det är bussfil och expressbussarna går var femte minut morgon och kväll. Bra turtäthet i övrigt också. Tidsmässigt så kommer du inte tjäna på att åka hem och hämta grejer jämfört med att bo centralt. Om man har snålt med tid så kan man surfa vid Billdalsbadet på riktningarna syd till nordväst. Helt okej ställe ungefär som Fiskebäck vindmässigt. Däremot brukar man få vara rätt ensam där, men det kanske ändrar sig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bo i södra Göteborg surfmässigt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.