Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Board of the Year

  • Board of the Year

    Publicerad av klepper på 21 december, 2001 vid 10:09

    Jag tänkte att det är dags att summera windsufingåret. Så jag undrar vilket eller vilka är årets segel, årets windsurfpryl och framförallt vilken bräda är Board of the Year?

    Ge ditt eller dina förslag, tyvärr har jag inte köpt något -01 (ni fattar, det känns tungt) så jag kan inte ge förslag men hoppas kunna få ledning för nästa års köp.

    God Jul och Gott Nytt År!

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • oscar

    Medlem
    21 december, 2001 vid 11:09

    Årets segel: North Volcano (6.9)
    Hur kan ett så stort segel kännas så litet?? Kort bom 195 bidrar nog. Otroliga planingsegenskaper och väldigt allround. Ett grymt freestylesegel, mjuk och skön känsla tillsammans med bra stabilitet för att blasta omkring med speed.

    Årets bräda: RRD Twintip Wave
    Endast 85 liter men tar ändå segel från 4.2-6.9 med mina 85 kg. Tunn bred och slimmad tail med tunna kanter. Snabb, lättplanad, rapp på vågen och helt underbar att hoppa med. Årets mest allrounda bräda! Har kört hela säsongen endast med denna bräda på en liten insjö och har ändå planat så folk stått och gapat!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 december, 2001 vid 07:28

    Året segel är….
    Wave NR som tack för riktigt fina segel i flera år.

    Årets bräda är….
    Starboard som helhet, allt kreativt kommer härifrån, och om man skall välja någon speciell bräda så ligger 186 bra till

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Board of the Year

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.