Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Jeri

  • Boende Jeri

    Publicerad av johan-g på 8 juli, 2008 vid 10:56

    Någon som varit i Jericoacoara och vet om det finns några hotell/Pousadas som har några paketlösningar med boende och vindsurfinghyra? Har för mig att jag läst att det blir bra mycket billigare att boka både hotell och brädhyra i samma deal. Vad är det för priser på boende, kommer stanna i ca 2 veckor i november. Kom gärna med andra tips på bra boende där nere!

    makrus svarade 15 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • basse

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 12:18
  • johan-g

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 12:49

    Vet inte om det är jag som är blind men jag hittar inget om boende på Clubventos sida… Mailade till den tyska resebyrån som står som kontakt med en massa frågor med fick tillbaka ett svar med en länk till en brochyr på tyska. Har du varit där Basse? Vilken resebyrå bokade du genom?

    /Johan

  • swe_911

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 14:25

    Hittar inte heller några uppgifter om boende.

    /Martin

  • anna

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 16:08

    Prova att skicka ett mejl till info@clubventos.com,de har olika paket med utrustning och boende.

    Annars finns det ett mindre windsurfing center, http://brazilwindsurf.com/html/price.htm (Tabou, Simmer).

    Sedan finns det några till små uthyrare, men jag har inte så stor koll på vad de har för grejer.

  • lillhagen

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 16:26

    Har ni tips på bra boende även utan uthyrningsmöjligheter?

    Funderar på att åka dit i höst oxå men med egen utrustning, i november eller december nån gång. Några fler som tänkt åka? När och hur i så fall? Hade varit kul om det var ett gäng svenskar på plats samtidigt

  • emil_h

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 16:41

    Jag har funderat lite på det faktist. Dock ingen som helst koll på något…Hur mkt får man räkna med att lägga ut för 2-3 månader inkl allt?

  • lillhagen

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 17:21

    Om jag förstått det hela rätt så är det rätt billigt när man väl är på plats och kan dela boende med några stycken.

    Jag hoppas på att kunna utnyttja lite bonuspoäng på flyget och slippa den utgiften men då ska man ha lite tur för att hitta rätt biljetter som funkar. Sen lär det väl kosta runt 2000:- för utrustningen fram och tillbaka på flyget. Transport från Fortaleza till Jeri vet jag inte vad den går lös på, beror nog lite på om man är några som kan dela eller ej. Har hört att man kan bo rätt OK för en tusenlapp i månaden om man är några som delar. Vet inte vad det kostar att ha sin utrustning på centret men hört att det ska vara värt dem pengarna i alla fall.

    Övrig mat å sånt är nog inga stora pengar…

    Jag hade tänkt mig ca en månad om det funkar med flygbiljett och jobbet släpper iväg mig

    //Henrik

  • mbkpeter

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 20:40

    Det finns två alternativ:

    1. Boka rubbet (flyg/boende/grejjer) genom de två tyska resebyåerna som ni kommer till på “book now”. De skall kunna sälja resor till svenskar också.

    2. Fixa flyg själv (http://www.flytap.com)
    Boka transfer + grejjer (bräda+segel) med clubventos
    Fixa pousada när du kommer fram

    Faktum är att nr1 är billigare än nr2.

    Peter

  • bigblue

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 21:36

    Vi är två som åker i mitten på oktober (12-20). Bokade via http://www.velawindsurf.com som fixade transfer, boende och brädhyra. Det kostar 1700 kr per väg att åka med en privat bil som tar 4 pers eller 500 kr per väg, per pers om man hänger på en gemensam jeep. Brädhyran hos Ventos ligger på 1700 kr per vecka. Flyget gick på bonuspoäng så jag valde att lägga lite mer krut på boendet. Det blev Blue Mosquito som ligger på 1000 kr natten för ett dubbelrum.

  • mbkpeter

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 02:36

    @Bigblue 481193 wrote:

    Vi är två som åker i mitten på oktober (12-20). Bokade via http://www.velawindsurf.com som fixade transfer, boende och brädhyra. Det kostar 1700 kr per väg att åka med en privat bil som tar 4 pers eller 500 kr per väg, per pers om man hänger på en gemensam jeep. Brädhyran hos Ventos ligger på 1700 kr per vecka. Flyget gick på bonuspoäng så jag valde att lägga lite mer krut på boendet. Det blev Blue Mosquito som ligger på 1000 kr natten för ett dubbelrum.

    Grymt. Vi är där.

    En sak att tänka på folks; Vi drar igång ClubVentos nr 2 nu också. Icaraizinho, som ligger ca 3 timmar syd-ost från jeri. Helt nytt för i år.

    Spana in mer på http://www.clubventos.com

  • basse

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 06:05

    Ja.. jag har varit där! Bokade inte ett skit innan vi åkte.
    Luffade upp från Rio under 20 dagar och avslutade med 10 dagar i Jeri.

    Jo förresten…. vi hade bokat de första 3 nätterna i Rio.

  • lillhagen

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 07:28
    Bigblue;481193 wrote:
    Vi är två som åker i mitten på oktober (12-20). Bokade via http://www.velawindsurf.com som fixade transfer, boende och brädhyra. Det kostar 1700 kr per väg att åka med en privat bil som tar 4 pers eller 500 kr per väg, per pers om man hänger på en gemensam jeep. Brädhyran hos Ventos ligger på 1700 kr per vecka. Flyget gick på bonuspoäng så jag valde att lägga lite mer krut på boendet. Det blev Blue Mosquito som ligger på 1000 kr natten för ett dubbelrum.

    Bigblue var det svårt att få tillgång till bonus platser? Antar att det var via Star Alliance? Hade tänkt att göra detsamma men lite senare, typ nov eller dec… Hur många poäng gick det åt? Har ni med utrustning? Många frågor…

  • johan-g

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 08:06

    Tackar för bra info! Fick ett nytt mail från de tyska resebyrån som var på engelska, lite mer lättförståligt då! Jag åker dit 7 nov – 24 nov. Bigblue, 1000 kr natten är det inklusive brädhyra?

  • bigblue

    Medlem
    10 juli, 2008 vid 16:11

    Hej Lillhage. Jo, det är med Star Alliance som vi åker. Men jag vet sedan tidigare att de är snåla när det gäller bonussäten. Det finns bara ett fåtal per flyg. Så jag bokade dessa redan i januari. Jag hade ett gäng poäng som var på väg att gå ut så jag drog till med en business class biljett för 135 000 poäng. Flyger du ekonomi går det åt 90 000 poäng. Först tänkte jag flyga ekonomi och spara 40 000 poäng till en europa-resa. Men när jag såg de faktiska priserna på biljetterna tänkte jag om. Ekonomiklass ligger på 11 500 kronor men en business går loss på 32 000 kronor (skulle aldrig betala det själv) så man får onekligen mycket för extrapoängen. Vi lämnar brädorna hemma och hyr hos Ventos.

    Johan.g – 1000 kr natten (500 kr per pers) är endast rum och frukost. För brädhyra tillkommer ca 250 kr per dag.

  • bigblue

    Medlem
    10 juli, 2008 vid 16:18

    Vill du kika på hotellet så kommer en länk här: http://www.mosquitoblue.com.br/eng/index.htm

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Jeri

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.