Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Jeri

  • ollebollen

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 17:34

    Tjena. här är en till som ska till Jeri! kommer den 11 oktober, stannar nästan en månad. Har inge boende än, är ute efter nå billigt, *flämt*. tar tacksamt emot tips. får kanske knyta upp en hängmatta om inte annat o vaggas av vinden ;-). Ses därnere. det ska bli så gött!
    /Olle

  • basse

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 09:51

    @mattiasottosson 504183 wrote:

    Har lite segelångest. Vad ska man ta med sig för storlekar? 4.2, 4.7, 5.3, kan det fungera?

    Det kommer nog funka bra det. Är du lite crejzy kan du nog tom lämna 5.3’an hemma.

    Tjena. här är en till som ska till Jeri! kommer den 11 oktober, stannar nästan en månad. Har inge boende än, är ute efter nå billigt, *flämt*. tar tacksamt emot tips. får kanske knyta upp en hängmatta om inte annat o vaggas av vinden ;-). Ses därnere. det ska bli så gött!

    Jag hade väntat med att boka boende på plats om du åker så tidigt som 11 okt. Det var absolut inga problem att hitta boende när jag kom dit i slutet av nov.

  • mattiasottosson

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 00:18
    Basse;504423 wrote:
    Det kommer nog funka bra det. Är du lite crejzy kan du nog tom lämna 5.3’an hemma.

    5,3:an åker nog bestämt med. Är alldeles för nojig för att kunna lämna den hemma. Funderar på 5,7:s vara eller inte vara. Vet med mig att det antagligen inte är något man kommer att använda, men om man sitter där och surar några dagar i rad för att det är lite dåligt tryck i 5,3:an så hade det varit deppigt…

  • makrus

    Medlem
    17 oktober, 2008 vid 12:49

    Är sjukt sugen på Jericoacoara men har några frågor.

    Om det blir Jeri så kommer jag åka dit 12 december och stanna i ca två månader.

    Fråga 1, Vind: Har hört att det är mycket mindre vindsäkert under denna period jämfört med föregående månader. Är det mycket sämre? För mig är det ok om det går att segla hälften av alla dagarna i snitt.

    Fråga 2, Boende: Jag är student i Argentina just nu och har dåligt med pengar så vill ha så billigt boende som möjligt. Hur är det med hostels, billiga, fräscha? Eller är det billigare att leta reda på några att bo med och dela på en lägenhet/hus?

    Fråga 3, Utrustning: Jag är i Argentina just nu helt utan utrustning så har inga möjligheter att segla med mina egna grejor. Har varit inne på uthyrningssidor som blivit postade tidigare i tråden och kommit fram till att hyra utrustning under denna period skulle bli ca 15000 kr vilket är en hel del. Kan man komma undan billigare genom att köpa saker på plats och sälja innan jag åker därifrån? Är detta möjligt?

    Fråga 4 Övriga frågor: Såg att det inte fanns någon bankomat där. Finns det mycket “banditer” där eller kan man ta ut “mycket” pengar utan att vara rädd för att bli rånad?
    Jag kommer åka ensam och funderar därför på om det finns mycket skönt folk där som man kan hänga med?

    Jag hoppas på fina svar då detta är avgörande för hur det blir med resan!

  • makrus

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 22:27

    Fick inget svar.. =/

    Men bokade resa allafall. Kommer fram till Jeri den 11 dec och kommer stanna ca två månader. Är det några fler från steffo där under den perioden?

    Tar gärna emot tips i tricks inför resan.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Jeri

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.