Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bojkotta svenska surfaffärer!!

  • joeithafish

    Medlem
    21 augusti, 2002 vid 18:59

    När vi ändå pratar om tyskarna. Har gunsails släppt några 03:or?
    NPs 03:or är ju så fula att jag inte ens vill ta i dom med tång!
    simmer såg rätt skum ut. har bara sett en bild i och för sig.
    North s. håller väl kanske en schyst stil men hakar tyskarna på nån lite mer radikal design idé då jävlar ska ni få se på grejor! (hoppas de skonar oss från det och levererar budget-segel med lite mer valigt stuk på)
    dessutom kan man ju köpa dom från en svensk butik, och det ska då bli billigare än från tyskalnd. (enligt butiken själv alltså)

  • oscar

    Medlem
    21 augusti, 2002 vid 21:15

    gunsails: kolla http://www.the-daily-dose.de
    NP: äntligen någon som tänker till och tar lite nya grepp. Supercoola!
    North: coola men den lilla flärpen på superstar kunde de väl skitit i? Typ Gaastra Heatwave 93-94 nångång (inget nytt under solen)

  • skejtar_henke

    Medlem
    10 maj, 2004 vid 20:57

    Det verkar förbjudet att tjäna pengar i sverige. Klart som fan att man ska tjäna pengar om man har butik. Med det har jag inte sagt att man ska ta ut några överpriser. Tycker man ska gynna dom som har butik i den mån man kan. Om personen är snäll och trevlig förstås.

    henke h

  • surferdude

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 06:44

    Jag handlar där det jag vill ha blir billigast!

    “Its all about the money. The rest is just politics” -Gordon Gecco ur filmen Wallstreet.

    Så va det sagt,

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 11:27

    Om vi bojkottar alla svenska butiker var fan skall jag då handla min mastförlängare en onsdageftermiddag i juni när jag e ledig o det brallar skjortan i varberg….eller hade du tänkt att jag skulle åka till Hawaii och handla då eller?
    Tänk längre än näsan räcker
    /Fredrik Röök

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 12:24

    Svar till:


    Till den anonyma företagsekonomen..

    Kan Du förklara varför just surfprylar är så dyrt att impotera från taiwan till Sverige.. låga löner, låg vikt= billig frakt, andra prylar från taiwan kostar ju inte speciellt mycket eller?

    [/ QUOTE ]

    IMPOTERA?? Är det som att vara impotent eller?
    IMPORTERA hette det sist.

  • go_catch_a_wave

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 18:33

    Denhär tråden borde bevisa att det är dags att ta bort möjligheten att flanera anonymt på denhär konfen.
    Pajkastning är MYCKET roligare inloggad.
    ///Daniel
    I övrigt tycker jag den är för korkad för att kommentera.

  • graf

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 07:44

    Annars har jag en billig bräda till salu.

  • smurff

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:02

    Bojkotta dig själv för f-n! Man blir ju bara trött av att läsa sån här småaktig smörja. Priserna är inte särskilt mycket billigare i utlandet (tex Europa etc) tex på nya brädor (årets brädor) däremot föregående års brädor är billigare av ekonomiska samt skattetekniska skäl tex i tyskland. 1. det är dyrt att ha lager 2. Det blir lägre momspålägg för en fjolårsbräda i Tyskland än hemma. Här är det 25% moms på alla kapitalvaror oavsett vad det är för gammalt skit du säljer, så är det inte alltid utomlands.

    Om vi skall applicera ditt tänkande på låt oss säga en anställd i en klädbutik som åker till Thailand på vintern för sina surt förvärvade slantar. Då skall man alltså inte handla i den butiken för att de kläderna tycker du är dyra för att denna person har råd att unna sig något?
    Nä man skall köpa alla kläder i Turkiet på postorder-då blir det billigare! Skit i att du fick fel färg på tröjorna och att det var hål i brallorna- det var iallafall billigt!

    Jag har några bra spartips:
    Bygg dina egna brädor.
    Sy dina egna segel
    spara dina pengar och åk utomlands och HYR prylarna där.

    Och lycka till för f-n
    /edvard z

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    14 januari, 2015 vid 22:11

    Vilken gammal tråd man hittade när man sökte på stormen egon… undrar om någon tycker samma idag, tycker de är riktigt sjyssta nu förtiden, kunniga också o grejer de har verkar heller inte gå att få mycket billigare utomlands. Det kanske gick mer förr. Brukar köpa detmesta där och de bjuder ibland på en tamp eller så om man är där o köper o har köpt lite innan. Men början av 2000-talet när efterfrågan på surfprylar var lägre, var det kanske inte var samma bemötande. Antar att de förr kanske än mer stod på sig och vägrade vika sig för kundens uppfattningar, då de “vet” vad som är bäst för kunden för att få ut mest av surfet, vilket kan uppfattas som översittar-attityd, framför allt om man har sin uppfattning redan klar. Att shopparna behövs är helt klart, men frågan är vilken av dem som har bäst kundservice eller priser…

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    14 januari, 2015 vid 22:15

    @Anonym användare 48561 wrote:

    Surfers Paradise är så otrevliga så mina slantar hamnar hos “små-shoparna” dom är betydligt mer serviceminded och har inte alls samma “översittar” attityd som vissa i personalen på Surfers Paradise har.. Det är synd att det ska behöva vara så..

    Vilken gammal tråd man hittade när man sökte på stormen egon… undrar om någon tycker samma idag, tycker de är riktigt sjyssta nu förtiden, kunniga också o grejer de har verkar heller inte gå att få mycket billigare utomlands. Det kanske gick mer förr. Brukar köpa detmesta där och de bjuder ibland på en tamp eller så om man är där o köper o har köpt lite innan. Men början av 2000-talet när efterfrågan på surfprylar var lägre, var det kanske inte var samma bemötande. Antar att de förr kanske än mer stod på sig och vägrade vika sig för kundens uppfattningar, då de “vet” vad som är bäst för kunden för att få ut mest av surfet, vilket kan uppfattas som översittar-attityd, framför allt om man har sin uppfattning redan klar. Att shopparna behövs är helt klart, men frågan är vilken av dem som har bäst kundservice eller priser…

  • mankan

    Medlem
    16 januari, 2015 vid 06:40

    Surfspot 👍

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bojkotta svenska surfaffärer!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.