Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing BOKRELEASE: Vindsurfing Fitness-Träning för vindsurfare

  • wavecarver

    Medlem
    29 juni, 2010 vid 17:46

    Bra initiativ Henrik!

    /W

  • beyer

    Medlem
    29 juni, 2010 vid 18:39

    Tack för alla kommentarer. De som har beställt boken och kommer påbörja något av träningsprogrammen vill jag särskilt stötta om jag kan. Det är viktigt för mig att ni når era mål med er träning och därför skall jag göra allt jag kan för att besvara eventuella frågor som ni kanske har på vägen gång. Ställ gärna era frågor via http://www.windsurfingfitness.com / Vi syns på vattnet 🙂

  • windmiller

    Medlem
    29 juni, 2010 vid 21:20

    Måste bara vara viktig och förklara för ALLA vad kritisera betyder.. hmm typ ingenting, om man inte säger om det är en positiv eller negativ kritik. :laugh:

  • stinger

    Medlem
    1 juli, 2010 vid 08:09

    Ruskigt snabb leverans! Beställde i tisdags och igår (onsdag) låg den i brevlådan.

  • macedu

    Medlem
    1 juli, 2010 vid 15:05
    surfslusken;618863 wrote:
    Krävs inte mkt för o fånga mitt intresse här, minsta öppning för en kommentar så e ja på!:)
    Som de låter på dej Calle kan man ju tro du har plåtat bilderna i boken.
    Eller har du kanske en instruktionsfilm i ämnet liggandes på redigeringsbordet? Klar lagom julklapps säsongen?

    VI vet att du är på så fort en öppning dyker upp……speciellt anala sådana….. (FY FAN VAD JAG FICK TILL DET DÄR). :crazy:

    Ser fram emot nästa Profit and Loss kommentar…..

    Surfs, up

    /m

  • andersbq

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 11:37

    Alla kanske har lite olika förväntningar på innehållet.
    Boken är på drygt 100 sidor och ca 90 av dem handlar om styrketräning på gym.
    Jag som varken gillar gym eller löpning (men vindsurfa och roddmaskin), tycker det var väldigt lite av läsvärde.
    Hade hoppas på lite om återhämtning efter surfpass dag efter dag, om man är på en långresa eller typ VM.
    Sedan får jag intrycket att författaren anser att en surfsäsong bara är typ drygt ett halvår…
    Nä, jag tycker nog att Christer Ferms gamla klassiker “Träna Brädsegling” på ca 350 sidor från slutet av 80-talet var betydligt vassare!
    Men för dem som gillar gym så kanske detta är årets bok, vad vet jag.

  • surfslusken

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 14:48

    Om västvärldens slappa easyfix sökande befolkning skulle änga lika mkt tid till att UTFÖRA fysiska aktiviteter som dom lägger ner på att läsa, lyssna på överskattade föreläsare, köpa revolutionerande tränigsmanicker, följa trender osv så skulle de kanske, kanske finnas en lite gnutta hopp kvar.
    Dn ENDA träningen som ger resultat är den man UTFÖR!!!

  • beyer

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 15:50

    Tack för din kommentar “andersbq”. Du har rätt, boken är en “träningsbok” som är skriven för de med ett intresse av att öka sin styrka och uthållighet och för att styrketräna krävs olika belastningsnivåer om träningen dessutom skall periodiseras. Önskar du istället för löpning att köra rodd är detta även rekommenderat i boken. Det verkar som du ligger på en avancerad nivå som seglare och jag vill med denna boken nå ut till en bred kategori av utövare av vindsurfing. Den ca sex månader långa surfsäsongen utgår från den generella seglaren och då inte främst till de som tävlar i vindsurfing som kanske har möjlighet att resa mycket. För elitidrottare som det låter som du är, är det extra viktigt att individanpassa träningen. Hoppas ändå att du fick tips för eventuell stryketräning i framtiden. / Beyer

  • beyer

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 15:53

    Tack för din kommentar “andersbq”. Du har rätt, boken är en “träningsbok” som är skriven för de med ett intresse av att öka sin styrka och uthållighet och för att styrketräna krävs olika belastningsnivåer om träningen dessutom skall periodiseras. Önskar du istället för löpning att köra rodd är detta även rekommenderat i boken. Det verkar som du ligger på en avancerad nivå som seglare och jag vill med denna boken nå ut till en bred kategori av utövare av vindsurfing. Den ca sex månader långa surfsäsongen utgår från den generella seglaren och då inte främst till de som tävlar i vindsurfing som kanske har möjlighet att resa mycket. För elitidrottare som det låter som du är, är det extra viktigt att individanpassa träningen. Hoppas ändå att du fick tips för eventuell stryketräning i framtiden. /Beyer

  • beyer

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 15:56

    Tack för din kommentar “andersbq”. Du har rätt, boken är en “träningsbok” som är skriven för de med ett intresse av att öka sin styrka och uthållighet och för att styrketräna krävs olika belastningsnivåer om träningen dessutom skall periodiseras. Önskar du istället för löpning att köra rodd är detta även rekommenderat i boken. Det verkar som du ligger på en avancerad nivå som seglare och jag vill med denna boken nå ut till en bred kategori av utövare av vindsurfing. Den ca sex månader långa surfsäsongen utgår från den generella seglaren och då inte främst till de som tävlar i vindsurfing som kanske har möjlighet att resa mycket. För elitidrottare som det låter som du är, är det extra viktigt att individanpassa träningen. Hoppas ändå att du fick tips för eventuell stryketräning i framtiden. 🙂

  • andersbq

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 16:28

    Ja det är säkert en guldgruva för alla som tycker om att träna på gym i syftet att få kroppen lämpligare för vindsurfing.
    Men en tips för nästa avhandling
    – hur optimerar man kroppen för 30 dagars vindsurfing i sträck, 6 timmar per dag?
    – vad finns det för bra alternativ till att hänga på gym när man inte vindsurfat på ett par veckor, men vill hålla kvar “powern”?

  • rasmus_w

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 17:30

    Eftersom jag tydligen har svar på allt: jag ser inte styrketräning som nåt man gör för att bli en bättre surfare utan nåt man gör för att hålla sig skadefri. Plus att det är bra att träna de muskler som INTE får jobba hårt när man surfar.

    Ska man surfa heldagar så är väl ungefär samma träningsupplägg som inför ett maraton eller vasalopp bra. Sen handlar det väl mest om att äta som en häst och sova så mycket man kan.

  • beyer

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 17:30

    Hej andersbq. Vill du så kan jag ge dig några tips som kanske kan stötta dig på vägen i dessa frågor. Skicka mig din email via min blogg windsurfingfitness.com så hör jag av mig så snart jag kan. Yttersta världseliten tränar styrketräning på gym.

  • surfslusken

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 18:46
    Rasmus_W;619462 wrote:
    Eftersom jag tydligen har svar på allt:

    Har nog inte undgått många Konfenbesökare att, iaf DU anser, dej ha de.

  • andersbq

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 18:59

    Det var årets sanning det!!!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing BOKRELEASE: Vindsurfing Fitness-Träning för vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.