Taggad: 

  • Publicerad av rasmus_w på 16 november, 2009 vid 11:20

    Jag börjar tycka att framförallt formulabommen är en rätt trasslig sak att hålla rätt på, med uthalsjustering och så vidare, plus att bakänden är vass och ger fula märken när den råkar stöta emot nåt.

    Jag vill ha en bombag.

    Har kollat runt på de olika surfshopparnas websidor men inte hittat nåt om bombagar. Vem säljer och vad brukar de kosta? Finns det nåt att tänka på som inte är uppenbart när man väljer bag. Jag väljer helst bagar som inte är större än de måste vara, det minskar frestelsen att fylla dem med så mycket prylar att det nästan behövs gaffeltruck för att flytta bagen.

    jester svarade 14 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jester

    Medlem
    16 november, 2009 vid 12:21

    Borde itne en sån här räcka för dig: http://www.surfers.se/product.aspx?productId=1314&categoryid=58&brandid=-1

    Har en sådan med 3 segel i. Kommer nog skaffa en till, just för att den förenklar bärande utan att tillföra vikt.

  • stefanlindmark

    Medlem
    16 november, 2009 vid 12:51

    Ska den passa utan slack => DIY.
    Riktiga män syr själva — Funktion Framför Finess.
    Knyt sedan ihop den fina påsen med rosett i ena änden.
    Ta da!

  • rasmus_w

    Medlem
    16 november, 2009 vid 16:48
    Jester;588440 wrote:
    Borde itne en sån här räcka för dig: http://www.surfers.se/product.aspx?productId=1314&categoryid=58&brandid=-1

    Har en sådan med 3 segel i. Kommer nog skaffa en till, just för att den förenklar bärande utan att tillföra vikt.

    Hur lång är den? Jag såg den men det stod inget om hur stor den är, bommen som ska i är 250 i kortaste läget.

  • jester

    Medlem
    16 november, 2009 vid 18:02

    Inte en susning.. Men min 7.7 är 212, och har en en bom-cutout, + att den blir längre vid hoprullning. Så: kanske… 🙂

  • schnitzler

    Medlem
    16 november, 2009 vid 19:28

    Eftersom den som max rymmer en 460 mast borde väl bagen vara 460/2=230?
    Alltså borde inte Rasmus bom passa…

  • bicless

    Medlem
    16 november, 2009 vid 19:40

    Mauisails har finfina boombagar även för formulabommar typ denna. Vi är numera Mauisails importör. Rasmus, hör av dig om du vill ha ett bra pris på den, får inte skriva pris här för då skäller en av webmastrarna på mig.

  • jester

    Medlem
    16 november, 2009 vid 22:26
    schnitzler;588514 wrote:
    Eftersom den som max rymmer en 460 mast borde väl bagen vara 460/2=230?
    Alltså borde inte Rasmus bom passa…

    Mjo, men mina master går in i varandra en liten bit… 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.