Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

  • roggan

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 15:34

    Jag ska flyga dit med emirates. Kolla dom.

  • jojjp

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 20:07
    Atte;700730 wrote:
    Ang värdesaker så är det ytterst sällan som någon har blivit av med grejor på rummet, detta beror säkert på att dom flesta ställen har en beväpnad vakt nattetid. Däremot har det hänt flera ggr att folk har blivit av med grejor som har lämnats obevakade på eller i närheten av stranden.

    Dom flesta som kommer till boracay bor antingen på en resort på beachen, privat lägenhets/rums uthyrning eller på lägenhetshotell (english bakery).

    Finnair verkar vara ett bra alternativ, de tar 50 euro för ett extra bagage upp till 23 kg och sen 80 eller 100 om det väger mer.

    En fråga om visa, har någon haft problem med att komma in i landet utan utresebiljett?
    Ringde till ambassaden och kollade och de trodde att de skulle gå bra men jag är lite tveksam. Funderar på om man måste boka en random utresebiljett med tex cebupacific men det vore ju så klart skönast att slippa slänga pengar i sjön.

  • atte

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 02:02

    Ang utresebiljett så funkar det så här, det kollas vid incheckningen på flighten in till Filippinerna ( kan oxå dubbelkollas vid passkontrollen i Filippinerna) anledningen till att det kollas vid incheckningen är att det är det flygbolag som flög in dig som blir skyldiga att flyga dig tillbaka om du blir nekad inträde. det troliga är att dom inte släpper på dig för dom vill inte riskera att behöva flyga dig tillbaka.
    Du har några alternativ….

    1 köp en biljett typ med cebupacific på den sträckan du ska flyga ut ( obs köp ingen promo biljett för dom är inte ombokningsbara) sedan kan du flytta datumet online på biljetten när du vet vilket datum du ska åka, då slipper du kasta pengarna i sjön.

    2 om du varit i Filippinerna förut så kan du editera lite på din gamla biljett som du förhoppningsvis har på något gamalt mail dvs ändra datumen så det ser ut som du har en utresebiljett. Kan vara bra att den fejkade biljetten inte är på samma bolag som du åker med nu för då kan dom ju titta i datorn om bokningen finns. Jag kör på en gamal biljett med japan airlines som jagbhela tiden byter datum på samt att jag kollar att dom har kvar den flygningen och att tiderna stämmer samt flygnummer.

    3 köper billigast möjliga biljett ut ur landet med tiger airways eller cebupacific den kostar några hundra kr.

    Ska du prova utan biljett så se till att du är i god tid vid incheckningen så om du blir nekad har tid att gå online och köpa en biljett samt kunna skriva ut den så du kan visa upp när du checkar in igen

  • smellslikeroses

    Medlem
    13 oktober, 2012 vid 13:57

    Vi är några stycken som hade tänkt att hyra en lägenhet under januari och februari, Atte har du möjligtvis något tips på boende? 🙂 Man blir fruktansvärt sugen av att läsa den här tråden alltså!

  • atte

    Medlem
    13 oktober, 2012 vid 15:05

    går att fixa, hår många är ni?

  • smellslikeroses

    Medlem
    15 oktober, 2012 vid 14:38
    Atte;700973 wrote:
    går att fixa, hår många är ni?

    3 stycken än så länge, men vi kommer antagligen bli några till 🙂

  • jojjp

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 17:55

    Ser ut som jag kommer resa ensam, iaf första månaden. funderar på hur jag ska lösa boendet, pratade med english bakery och de ger 10-20% rabatt på rummen om man är ensam men skulle gärna hitta nåt billigare.
    Har du atte, eller någon annan, tips på boende om man är ensam?
    Antingen några som hyr ut singelrum eller om man kan dela boende med några andra som är där och kitear?

  • atte

    Medlem
    17 oktober, 2012 vid 06:06

    Allting hänger på när du kommer ner, så länge det är november ska det inte vara några problem att hitta något rum men i december börjar det bli svårare. Vet inget kollektiv boende ännu men de två sista åren har det förekommit så det finns ju en möjlighet att det blir iår igen särskillt sedan du postar här, rätt många läser ju här innan dom åker ner

  • jojjp

    Medlem
    17 oktober, 2012 vid 07:45

    Vill bara rekomendera Qatar airways nær man flyger med sportutrustning.
    De tar inget extra utan lægger istællet till 10 kg nær man har med utrustningne.
    Dvs 23+10=33 kg och dimensionerna ska inte overstiga 3 meter.

    Hitta en biljett cph-hong kong t/r for 6000 så billiga ar de med! 🙂

  • jmaster

    Medlem
    19 oktober, 2012 vid 12:38

    tjena Atte, simon heter jag.
    lurar på en liten rekreationssväng typ nu från tisdag o 3 veckor framåt. jag tar det lite piano och är inte dödstvingad att få superkiting varje dag utan är det bra kliver jag i. några korta frågor till du:
    1. tänkte bara feppla med mig en 11 kvadrutt (väger 75-80) och sele, sen hyra bräda lite varstans. är jag dödsdömd med den sizen i denna period? tänker att måste man upp på lättvindsmonster så kan jag göra nåt annat de dagarna
    2. vad för typ av period har bora nu? är det helt off season eller är det flesta uthyrningar öppet och den goda stämningen vaken?

    ja det var väl det, just det jag har snö nu. Det älskar jag men tänkte värma upp mig lite inför vintern och då är filli bra har jag hört.
    ha det så kanske man ses
    simon

  • atte

    Medlem
    19 oktober, 2012 vid 20:52
    jmaster;701418 wrote:
    tjena Atte, simon heter jag.
    lurar på en liten rekreationssväng typ nu från tisdag o 3 veckor framåt. jag tar det lite piano och är inte dödstvingad att få superkiting varje dag utan är det bra kliver jag i. några korta frågor till du:
    1. tänkte bara feppla med mig en 11 kvadrutt (väger 75-80) och sele, sen hyra bräda lite varstans. är jag dödsdömd med den sizen i denna period? tänker att måste man upp på lättvindsmonster så kan jag göra nåt annat de dagarna
    2. vad för typ av period har bora nu? är det helt off season eller är det flesta uthyrningar öppet och den goda stämningen vaken?

    ja det var väl det, just det jag har snö nu. Det älskar jag men tänkte värma upp mig lite inför vintern och då är filli bra har jag hört.
    ha det så kanske man ses
    simon

    11m är kanske lite litet vissa dagar men du kan ju alltid kolla här hur det ser ut http://www.boracayweatherstation.com/
    säsongen har ju just kickat igång så alla center är öppna. du kan ju alltid hyra bräda av mig billigt.

  • rillius

    Medlem
    20 oktober, 2012 vid 08:49

    Nu har jag officiellt bokat mina resa till Boracay! 🙂 åker den 12 november och stannar 4 i veckor, är det någon mer som skall dit under den perioden?

  • jojjp

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 13:52

    Någon som vet om nåt flygbolag flyger direkt mellan hongkong och kalibu? Både tiger airways och cebu pacific har mellanlandning i manilla, vore skønt att slippa om det går.

  • jojjp

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 14:23

    Man kanske skulle ta båten mellan manilla och boracay.. göra det som en grej. är det nåt nice eller mest besvärligt? Ungefär vad kostar den?

  • jojjp

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 15:13
    Rillius;701470 wrote:
    Nu har jag officiellt bokat mina resa till Boracay! 🙂 åker den 12 november och stannar 4 i veckor, är det någon mer som skall dit under den perioden?

    Grattis! Jag ska dit den 9e och stannar hela vintern. Åker du själv? Om du har lust skulle vi kanske kunna dela rum om min kompis inte ska med och du är en schysst prick:)

Sida 11 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.