Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

  • Andre’

    Gäst
    24 oktober, 2012 vid 21:18

    Någon som har erfarenheter av Aeroflot? Hur det funkar med bagage etc?
    Tänkte flyga Köpenhamn Hong Kong med mellanlandning i Moskva. Verkar som man får relativt kort restid jämfört med andra rutter.
    Ni som har flugit Hong Kong Kalibo med Tiger airlines eller Cebu. Hur anger ni bagaget på beställningen?
    Jag kör golfbag och handbagage.

    /André

  • jmaster

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 07:55

    Tjena atte. Nu har jag sicksackat mig fram till boracay. Hittar mig
    Nagot för natten men skulle va fint att säga hej och få lite info samt
    Hyra bräda. du kanske kan droppa ett sms om det tas en pilsner
    Eller ska ut och kita. tack Simon. +46702999886

  • atte

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 11:46
    jojjp;701794 wrote:
    Man kanske skulle ta båten mellan manilla och boracay.. göra det som en grej. är det nåt nice eller mest besvärligt? Ungefär vad kostar den?

    båten går från batangas till caticlan kostar ca 1000php buss från manila ca 350php

  • atte

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 11:49
    jojjp;701791 wrote:
    Någon som vet om nåt flygbolag flyger direkt mellan hongkong och kalibu? Både tiger airways och cebu pacific har mellanlandning i manilla, vore skønt att slippa om det går.

    cebu pacific körde direkt förut men har slutat med det. du får åka via clark, cebu eller manila tror även att det kan gå hongkong iloilo direkt och då har du 6h buss till caticlan.

  • jojjp

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 13:43
    Atte;701907 wrote:
    båten går från batangas till caticlan kostar ca 1000php buss från manila ca 350php

    Oki tack!Menar du 1000 php som i 1,40 sek Eller lägger man till två nollor så det blir 140 kr?

    Snackat med english bakery om boende med, rekomenderar du att bo där om man ska vara där i 5 månader?

  • atte

    Medlem
    27 oktober, 2012 vid 04:16

    @jojjp 701917 wrote:

    Oki tack!Menar du 1000 php som i 1,40 sek Eller lägger man till två nollor så det blir 140 kr?

    Snackat med english bakery om boende med, rekomenderar du att bo där om man ska vara där i 5 månader?

    jag brukar räkna så här 1000php – en nolla = 100 sedan lägger jag på 50% dvs x 1,5 = 150kr brukar stämma på ett ungefär.

    om du ska bo här 5 mån så skulle jag ta första månaden på bageriet alt några nätter för att sedan gå runt och kolla bland dom privata uthyrarna men det beror på när du kommer. ju tidigare på säsongen du kommer desto enklare är det, kommer du i närheten av jul och nyår så är det mesta uppbokat.

  • jojjp

    Medlem
    29 oktober, 2012 vid 23:12

    Tror du det är värt att släpa med min 15 kvm eller räcker det med 10.5an? Tänkte ju vara där till mars och det känns som det sällan kommer blåsa så lite att jag kan använda min 15? Har inget emot att få ett par slappardagar på stranden heller 🙂 väger 70 kilo

  • atte

    Medlem
    30 oktober, 2012 vid 04:34

    Jag skulle släpa med 15m men det beror ju på vad du får offra eller om du har några kilo över. Nu väger du ju inte så mycket men jag gillar när det är lite mindre vind för då är det plattare vatten mindre med folk ute och perfekt för att köra lite wakestyle tricks. Det kommer dagar då du kommer vara överriggad med 10m så slappa dom dagarna istället 😉

  • jojjp

    Medlem
    31 oktober, 2012 vid 10:54

    Vad skulle jag göra utan dig atte, lita på att jag ska bjuda dig på en öl eller två när jag kommer ner! 🙂

    Har en annan sak jag funderar på, inget med surf att göra men du kanske kan sprida lite ljus över det ändå.
    Jag håller på och dj:ar lite på hobbynivå här hemma och skulle vilja satsa lite mer på det där nere, funderar på hur svårt det är att fixa gig på nattklubbarna där nere? Har du någon uppfattning om hur hög nivå är det på dj:sen?
    Mitt mixerbord väger 3.5 kg vilket jag inte vet om jag har kilo över till, tror du man kan köpa ett sånt där nere någonstans och har du isf någon aning om vad priserna ligger på?
    Tacksam för all info du kan tänkas sitta på 🙂

  • atte

    Medlem
    31 oktober, 2012 vid 15:42

    nu ser jag en del problem med att jobba som DJ här nere men det beror ju på varför du vill göra det.

    1. du har inget arbetsvisa så teoretiskt sett får du inte jobba.
    2. är inte säker på att du vill stå i båset 8h för mindre än 100kr + ev fri sprit.
    3. har inte sett så många vita dj’s så det kan vara så att du inte är välkommen dvs dom vill inte att du som vit snor flapparnas jobb.

    nivån är väll ok på DJesarna här, dom spelar ju 7 nätter i veckan så om inte annat så “tränar” dom ju rätt mycket men det handlar ju mest om att spela rätt musik inte bäst på att mixa. tror att på dom stora klubbarna så behöver du bara komma med din laptop resten finns på plats.

    Är du fortfarande intresserad av att ta med grejorna och försöka få några spelningar?

    Sorry om jag är lite negg men risken är att du inte får några spelningar även fast du skulle spela en hel natt för vad en öl kostar hemma.

    Peace

  • jojjp

    Medlem
    1 november, 2012 vid 13:24

    Skulle göra det för skojs skull ha nåt att pilla med när det regnar 😉
    Pengarna bryr jag mig inte så mycket om, kan spela gratis om jag får spela min musik vilken är psytrance. vilket jag misstänker kan bli svårt?
    Förra gången vi var där hörde jag inget som lät i närheten som det så jag vet inte om det finns nåt intresse men jag läste att det fanns en britt som anordnade sådana fester där och att folket gillade det då.

    http://soundcloud.com/jojjp

  • jojjp

    Medlem
    5 november, 2012 vid 20:09

    Behöver jag en utresebiljett för att förnya visumet på ön eller är det endas när man kommer in i landet som det behövs?

  • atte

    Medlem
    6 november, 2012 vid 02:10

    endast för att komma in i landet

  • roggan

    Medlem
    6 november, 2012 vid 21:31

    @Atte 702705 wrote:

    endast för att komma in i landet

    Om jag ska vara där säg 1,5 månader och har returbiljett jag kan visa med utresa så långt fram i tiden eller för vissa här blir det ju ännu längre fram i tiden. Då är det inga problem att komma in eller? Bara man har en utresa bokad så kommer man in menar jag. Sen kvittar det när resan ut är bokad bara det inte är längre bort än tiden man får stanna med visum?
    Sen köper man bara visum på plats när man behöver det? Eller har jag missat nått?
    Man behöver väl inte ha en utrese billjett med sig till något land som är bokad så det ser ut som att man ska lämna landet innan man behöver visum?

  • atte

    Medlem
    7 november, 2012 vid 01:22

    sist när jag åkte in i landet så hade jag en biljett ca 4 mån framåt i tiden, inga problem.

Sida 12 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.