Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

  • _dave

    Medlem
    9 november, 2012 vid 13:40

    @Atte 701908 wrote:

    cebu pacific körde direkt förut men har slutat med det. du får åka via clark, cebu eller manila tror även att det kan gå hongkong iloilo direkt och då har du 6h buss till caticlan.

    Faan. Trodde inte dig eftersom jag har bijett Kalibo->HK strax efter nyår. Men nej – cebujävlarna har ändrat bokningen utan att ens berätta det för mig.

    Är 1.5h i Manila nog för transfer? Tror det kan var bra att hitta en alternativ resväg. Bästa förslag?

  • atte

    Medlem
    9 november, 2012 vid 13:52

    @_Dave 703009 wrote:

    Faan. Trodde inte dig eftersom jag har bijett Kalibo->HK strax efter nyår. Men nej – cebujävlarna har ändrat bokningen utan att ens berätta det för mig.

    Är 1.5h i Manila nog för transfer? Tror det kan var bra att hitta en alternativ resväg. Bästa förslag?

    Om du kommer med Cebu pathetic och ska vidare med samma bolag så bör 1,5h funka men ska du byta bolag så kanske du måste byta terminal oxå och då är det 50% att 1,5h funkar. 3h är bra om du ska byta terminal.

  • Andre’

    Gäst
    19 november, 2012 vid 21:27

    Tjena
    Jag och en polare anländer den 21/12 och stannar typ en månad. Vi letar boende. Vi skulle gärna bo lite närmre stranden på något lagom schysst ställe.. Någon som vet ledigt boende under denna tiden?
    Hur är möjligheterna att köpa utrustning där? Tänker främst på begagnad eller ny bräda?

    /André

  • smellslikeroses

    Medlem
    19 november, 2012 vid 22:49

    Någon som vet vilka tider båtarna går från caticlan till boracay? 🙂

  • nick

    Medlem
    19 november, 2012 vid 22:51

    Det går en båt i minuten ungefär. 🙂

  • atte

    Medlem
    20 november, 2012 vid 08:30

    @smellslikeroses 703618 wrote:

    Någon som vet vilka tider båtarna går från caticlan till boracay? 🙂

    första båten går kl 05:00 och sista 22:00. ska du åka andra tider så får du hyra en båt för 1500php

  • atte

    Medlem
    20 november, 2012 vid 08:34

    @Andre‘ 703617 wrote:

    Tjena
    Jag och en polare anländer den 21/12 och stannar typ en månad. Vi letar boende. Vi skulle gärna bo lite närmre stranden på något lagom schysst ställe.. Någon som vet ledigt boende under denna tiden?
    Hur är möjligheterna att köpa utrustning där? Tänker främst på begagnad eller ny bräda?

    /André

    Kolla med English bakery dom kan ha rum kvar över jul och nyår, i stort sett allt närmare stranden är uppboakt sedan en månad tillbaka.

    det finns lite beggat och nytt att köpa, jag har några brädor som du kan kolla på om det passar. är dock inte tillbaka på ön fören den 27 dec.

  • jojjp

    Medlem
    21 november, 2012 vid 08:03

    tjena atte nu är vi på plats! lust att mötas upp och ta en öl i veckan?
    en fråga om visum, vart förnyar jag det och hur ska jag säga? hörde att man kan behöva köpa ett turistkort för någon extra tusenlapp om man säger fel?
    annars är det 50 dollar för 2 månader?

  • atte

    Medlem
    21 november, 2012 vid 09:03

    Tja ba. Jag hänger på freestyle på eftermiddagarna så kom dit

    Ang visum så kostar det ca 3000 php när du förlänger första gången dvs inom 21 dagar. Då har du fått ca 2 mån från inresedagen.
    Andra gången du förlänger så kommer du behöva köpa ett i-card och förlängningen samt i-cardet landar på ca 7000php.

    “Visumkontoret” ligger på mainroaden brevid Nirvana hotell ca 250m från Craft och D’mall

  • pierreb

    Medlem
    1 december, 2012 vid 08:30

    Finns det någon stor supermarket på ön förutom budgetmarten vid d’mall? Har letat efter något billigt ställe där man kan handla det mesta men det har inte gått något vidare..

  • atte

    Medlem
    2 december, 2012 vid 00:40

    @PierreB 704136 wrote:

    Finns det någon stor supermarket på ön förutom budgetmarten vid d’mall? Har letat efter något billigt ställe där man kan handla det mesta men det har inte gått något vidare..

    det finns budget mart, craft, quick mart price light samt ytterligare någon men ingen är direkt stor och billig.

  • roggan

    Medlem
    4 december, 2012 vid 21:33

    Såg på nyheterna nu där dom visade ett inslag på tyfonen. Det såg inte bra ut. Ca 50 döda och 40 000 evakuerade sa dom. Hoppas verkligen allt är ok med er som är där nere?

  • atte

    Medlem
    5 december, 2012 vid 01:28

    @roggan 704278 wrote:

    Såg på nyheterna nu där dom visade ett inslag på tyfonen. Det såg inte bra ut. Ca 50 döda och 40 000 evakuerade sa dom. Hoppas verkligen allt är ok med er som är där nere?

    det är ingen fara här på boracay vi körde 9m igår em och även nu på fm. nu är tyfonen på väg bortb så det värsta va i natt.

  • roggan

    Medlem
    21 december, 2012 vid 16:29

    Bara två dagar kvar nu. Sticker från Kastrup kl14 på söndag:smile:
    Är framme på Boracay tisdag kväll.
    Kommer nog bli jäkligt skoj.
    Några fler som är där nu eller kommer dit närmaste tiden?

  • saami

    Medlem
    22 december, 2012 vid 01:49

    Det blir nog fint och du får säkert kajta en hel del, men ett stort lågtryck är på väg in österifrån och förväntas dra över Boracay med rejält regn och starka vindbyar just på tisdag-onsdag. I efterdyningarna kan det bli lite svaga och udda vindar i någon vecka, men det är svårt att säga. Det är ju i slutet av fem-dygnsprognosen så det är förstås osäkert hur det verkligen blir; men det är värt att kolla den sista väderleksprognosen innan du sticker till flygplatsen, och om det ser illa ut så packa med en regnponcho och slå in väskan med kläder i plast så du har något torrt att byta om till när du kommer fram.

    http://www.typhoon2000.ph/t2kgraphsat.gif

Sida 13 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.