Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boujmaa injured :(

  • lars_k

    Medlem
    11 april, 2011 vid 08:57

    Usch fyfan. Kunde gått mkt värre dock…

  • emil_h

    Medlem
    11 april, 2011 vid 09:38

    Fy fan. Låter som han lika gärna kunde drunknat. Vi borde alla vara mer vaksamma på varandra när vi är ute!

  • oscar

    Medlem
    11 april, 2011 vid 10:42

    Inom skidåkning, mountainbike etc så är det coolt att använda hjälm, ryggskydd…..

  • challgren

    Medlem
    12 april, 2011 vid 09:00

    Inget att skryta om…men såg det live. Vilket jävla hopp. Högsta jag sett. Delayed triple…vilken galning!
    Lifeguardsen var ute med jetskin och tillbaka på land med honom efter 10 min…han hade tur att det inte kom något stort set med vågor just efter hans krasch. Klaas Voget räddade livet på honom.

  • rasmus_w

    Medlem
    12 april, 2011 vid 11:19

    Det är typ den enda allvarliga skada som nånsin drabbat en vindsurfare på elitnivå va? Jag kan inte minnas att jag nånsin hört om nåt liknande. Anders Bringdal landade på sin fena nån gång i ett slalomrace och Jessica Crisp kraschade mot en hoppramp inomhus, det är väl de olyckor jag hört talas om. Plus diverse speedare som kraschat i 40 knop på knädjupt vatten.

  • kris

    Medlem
    12 april, 2011 vid 12:27

    Kanske inte så dumt med hjälm när man pushar gränserna så. Men det är klart, det är skönast utan och sen ser det väl inte bra ut på bild heller.. Antar att det påverkar.

    Ang. andra skador, Danny Seales skakade huvudet rätt ordentligt, hmmm…kan det ha varit mitten på 90-talet ungefär? Bommen i huvudet med efterföljande stroke tror jag det var.

  • ola-h

    Medlem
    12 april, 2011 vid 13:49

    Jürgen Hönscheid bröt nacken (typ), men kom tillbaka.

  • nachoman

    Medlem
    12 april, 2011 vid 13:51

    Fyy fan vad läskigt!

    Det är väl en del som har haft close encounters på Jaws också. Men det är ju iofs en annan sak då man vet att man har ton av vatten i ryggen.
    Jag tycker det känns skönt med hjälm, nog mest en vanesak.

  • mr-jibe

    Medlem
    12 april, 2011 vid 14:52

    Shit! låter absolut inge vidare, hjälm är nog att föredra! 😀

  • stefan_gbg

    Medlem
    12 april, 2011 vid 15:50

    Får ju hoppas att det blir som med skidåkningen, idag åker ju tom danskarna i barnbacken med hjälm;-)

  • poppo

    Medlem
    12 april, 2011 vid 16:37

    IMG_0652.jpg

    bildsekvens här: mauisurfreport

    får hoppas på ett snabbt tillfrisknande – killen inspirerar!

  • kalleotto

    Medlem
    12 april, 2011 vid 19:21

    Är det inte rätt sjukt ändå? att en av världens bästa vindsurfare behöver få en fond för att ha råd att täcka kostnaden för vård, trots försäkring. Vad håller starboard på med? borde inte de casha upp? andra sponsorer? hoppas verkligen att han blir bra snabbt.

  • oaxen

    Medlem
    13 april, 2011 vid 06:45

    StarBoard ska tydligen pröjsa enligt C7.

    Det konstiga är väl att man inte har sina stjärnor välförsäkrade från början.

  • doc

    Medlem
    13 april, 2011 vid 13:05

    Ser ju mer ut som en sanslöst överroterad delayed dubbel. Inte mindre imponerande, men ändå.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boujmaa injured :(

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.