Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bow eller stängd foil?

  • reklem

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 16:40

    @skotten 368063 wrote:

    awww no mention of Skotten…. sniff sniff…….

    Doesnt everyone love a bit of skotten??

    Är ju klart att Skotten ska stå med! Sorry där. Hoppas du inte tog det personligt… 😉

  • skotten

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 17:38

    hahahahaha you know its all good 🙂 the EH family never get upset!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=Q9GNKFoF9Fk

  • snoken

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 17:53

    Hojdan, Welcome to the Jungle!!! 😀

  • jbi

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 21:04

    …uteblev trissvinsten kan det ju ha viss betydelse att tex flysurfer psycho betingar ca 50% mer i nypris än motsvarande storlek av SLE (ex Best )…

  • ollefax

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 21:23

    @JBI 368123 wrote:

    …uteblev trissvinsten kan det ju ha viss betydelse att tex flysurfer psycho betingar ca 50% mer i nypris än motsvarande storlek av SLE (ex Best )…

    du vet väll att du kommer att få försvara dig för all evighet för detta inlägg…

  • jbi

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 21:53

    @ollefax 368125 wrote:

    du vet väll att du kommer att få försvara dig för all evighet för detta inlägg…

    haha, ja jag vet..men det värsta av allt e ju att de e sant

    / rock on

  • cortex

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 23:40

    Från Surfstore.se:

    Waroo Pro 11m² 15’550:- Inkl.moms

    Skitbilligt…. verkligen.

    (OBS! Jag säger inte att den inte är värd det. Det kan den mycket väl vara, ska bli kul att testa den i sommar.)

    Visst är Waroo (dvs icke-pro) billigare. Men uppenbarligen har även Best kites i olika prislägen. Och så även de flesta andra märken.

    En Psycho3 10 kostar 13 500 kr ink moms och en Speed2 10 kostar 13 600. I relation till Waroo Pro så är det ju rena rama klippet i så fall. 😀

    Och som sagt, det finns kites som passar de flesta plånböcker på marknaden i dagsläget. Det är en av parametrarna som spelar in vid val av kite för många… men långt ifrån alla.

    Det funkar väl som när man ska köpa allt annat som kostar en del pengar här i livet; man sätter upp en lista över de saker man prioriterar och i vilken ordning… sedan försöker man få så många som möjligt att stämma med kravspecen innan man bestämmer sig för att slå till.

    Flysurfer är inte billigt, men det är inte ett av deras primära mål att göra lågpriskites heller.

    Så om “lågt pris” står överst på din prio-lista så är en beggad LEI från 2005-2006 helt oslagbart.

    /Kaj(Tech)

  • jbi

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 07:03

    Vad jag kan se betingar en psycho3 13m2 15500kr komplett, en Best waroo går på 10550kr komplett… men man kanske inte ska jämföra päron o äpplen !!

    Visst gäller det att prioritera, men har man inte pengarna o absolut vill ha nya prylar lär priset vara ganska avgörande…

  • surfstore-se

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 07:28

    “Flysurfer är inte billigt, men det är inte ett av deras primära mål att göra lågpriskites heller.”

    Vad menar du med lågpriskites?

    Waroo är världens mest sålda drake….

  • psychonauten

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 08:28

    Jag skulle skriva nåt här men jag ångrade mig.

  • milkman

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 09:23

    Friskhetstecken 🙂

    Den finkänsliga bör inte läsa mer av detta inlägg. För er andra ursäktar jag plumpheten i följande redan nu. Men det tog ett tag innan jag själv fattade och hur ofint det än låter så stämmer meningen med nedan ganska bra:

    “To argue on the Internet is like competing in the paraolympics, even if you win you are still retarded”

  • kasimir

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 10:01

    @Milkman 368171 wrote:

    “To argue on the Internet is like competing in the paraolympics, even if you win you are still retarded”

    Haha! LOL

  • cortex

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 11:19

    @JBI 368154 wrote:

    Vad jag kan se betingar en psycho3 13m2 15500kr komplett, en Best waroo går på 10550kr komplett… men man kanske inte ska jämföra päron o äpplen !!

    Visst gäller det att prioritera, men har man inte pengarna o absolut vill ha nya prylar lär priset vara ganska avgörande…

    Ummm, men nu jämför du ju med Waroo och inte med Waroo Pro.

    Du kan dessutom inte jämföra de två kitesen rakt över per kvadratmeter. Eftersom P3’an har en plattare profil så ger en 10’a minst lika mycket bottendrag som en 12’a SLE. Så om du ska jämföra priserna så ska du alltid ta P3 i storleken under.
    Så som sagt… päron och äpplen. 😀

    Och som jag skrev tidigare; om priset är det man prioriterar högst ska man köpa en beggad LEI -05’a. De får man ju nästintill gratis. :crazy:

    /Kaj(Tech)

  • ollefax

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 11:46

    Bör inte en PRO jämföras med speed silver pil eller vad den hette? båda är ju kites där de struntat i ekonomin och de material som används som standard på marknaden?

  • milkman

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 12:14

    Det finns ju mer sätt att ta fram en dyrare produkt än materialen. Utvecklingstid/antal sålda kite påverkar. Tillverkningsprocess säger mycket. Prispolitik och marknadsföring påverkar ju också. (Det går säkert att tillverka skitdåliga kites i bra material också, eller smart prispolitik också osv..)
    Jag tycker man prismässigt bör jämföra “kite som passar dig” med “annan kite som passar dig”. Det är ju tydligen är helt omöjligt för oss som säljer kiter att förmedla vad man inte får i de billigare produkterna, (knappt vi fixar att tala om vad som gör dom dyrare bättre) så det är bara att prova sig fram. Eller söka rätt på en tillverkare som vågar stå för både för fördelar och nackdelar hos sina produkter.

Sida 3 av 10

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bow eller stängd foil?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.