Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra segel till Techno 2?

  • Bra segel till Techno 2?

    Publicerad av rasmus_w på 5 februari, 2004 vid 00:52

    Hej hopp.

    Trots skral studentekonomi lyckades jag i höst skaffa en Techno2 och därmed lite fler seglingstimmar än tidigare, flytten till Stockholm fick mig att sluta se min RRD 286-proto från -96 som en lättvindsbräda.

    Nu är problemet att jag inte har nån rigg i lämplig storlek. Jag har knappt seglat de senaste fem åren. Innan dess brukade man skaffa segel billigt genom att fråga om nån tävlingsseglare hade nåt att bli av med. Funkar det nu med?

    Jag har ingen koll på vad för segel som funkar bra på T2:an. Just nu kör jag med mitt gamla Da Kine Da compe 6,6 från -93 och det är lite litet om man vill plana tidigt. Dessutom har jag ett Gaastra F1 från -96 som nån har snott masten till.

    En tanke är att skaffa en ny mast till F1:an. Med tanke på att seglet har sju cambers vill jag ha en snorlätt mast. Den andra tanken är att köpa nytt. Var jag nu ska få pengarna ifrån.

    Vad är T2:an egentligen för bräda? Jag köpte den mest för att jag fick den ny för 5000 och att jag ville plana, hade jag råd hade det nog blivit en Falcon slalom eller nåt annat, jag tror inte på lättsvängda prylar som ska funka i svag vind, bättre att satsa på full fart och tidig planing.

    Min tanke var att leta upp en “liten” formularigg, men funkar en sån rigg på min bräda eller behöver en sån rigg en snorlätt bräda för att få bottendrag, som gamla slalomsegel behövde(och som min RRD var)?

    /Rasmus

    rasmus_w svarade 20 år, 3 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra segel till Techno 2?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.