Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra Vind i feb/mars?

  • Bra Vind i feb/mars?

    Publicerad av gordon-gekko på 2 januari, 2012 vid 13:16

    Hej,

    Kommer att ha lite tid att sticka och surfa ett par veckor i vår. Vet dock inte riktigt var man sticker om man vill ha stadig vind. Vill åka 80 liter 4.0-5.5, lite vågor gör inget men mest av allt så ska de vara tryck i vinden.

    Har varit i Brasilien på hösten och de var perfekt och Grekland på sommaren.

    Men var drar man nu. Efter som de är max 14 dagar så tror jag att jag helst hyr på ett bra centra så har någon tips på de oxå är de grymt.

    Ingen som har nått liknande på gång?

    Tack för input.

    herr-pelegrin svarade 12 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    2 januari, 2012 vid 13:21

    Maui.

    Men annars… Kap Verde? Lite mindre vind, potentiellt enormt fina vågor. Joker? Sicilien. Södra Frankrike på prognos. Mauritius, om du har råd.

  • jlhp

    Medlem
    4 januari, 2012 vid 18:55

    Sverige!

    Berit, nu Emil och kommer inte ihåg allt som varit emellan, kan ju inte bli bättre… och det verkar ju inte ta slut heller… så det kanske håller i sig både feb och mars!!!

    Vinden är både stadig och med tryck i – ca:20m/s mest hela tiden

    😉

  • gordon-gekko

    Medlem
    4 januari, 2012 vid 22:20

    Trycket kan man inte klaga på under dec och jan i vart fall, mycket sant.

    Emil rockade idag men efter 2h var mina händer rätt körda. Hade tänkt mig något lite glassigare place där man kunde slänga på sig shortsen.

    Ha de

  • empa72

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 23:37
    Gordon Gekko;678836 wrote:
    Trycket kan man inte klaga på under dec och jan i vart fall, mycket sant.

    Emil rockade idag men efter 2h var mina händer rätt körda. Hade tänkt mig något lite glassigare place där man kunde slänga på sig shortsen.

    Ha de

    hehe..
    gör som kajtarna och släng på shortsen utanpå! 😉

  • gordon-gekko

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 13:58

    Höhö, jo de är ju coolt med short och dräkt! Passar nog på den ändå.

    Men det är ju många som skriver och lägger upp grymma bilder från sydafrika. Min fråga är om februari är nått bra där? Och hur gör man om man tänker dra typ 2 veckor? Tar men med eget eller hyra man? Var hyr och bor man bäst? Är bil ett måste eller finns de något vettigt center?

    Har en RRD FSW 85L som minsta nu är den för stor om jag ska ta med eget? Väger 85kg.

    Kommer nog dra själv så vore bra att hitta nått place där man snabbt hittar något att köra med, kul om någon räknar in en på kvällen….

    Tack för alla ev svar!

    Filip

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 19:05

    Det kanske blåser några sekundmeter i Mälardalen i feb – mars. Det räcker för hyfsad fart bara man under vintern byter ut det som är under riggen och kollar på annat forum! Nu har vädergudarna äntligen lagt underlaget.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra Vind i feb/mars?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.