• tomw

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 19:44

    Dak,

    READ THIS:

    Epoxy och speciellt härdaren har ämnen som liknar östrogen, kvinnlig könshormon. Dessa ämnen “härmar” östrogenen och påverkar kroppens hormonsättning. Om du är man i fertila åldern, kan detta medför minskad fertilitet, din sperma dör. Om det är permanent, vet jag inte.

    Om en gravid kvinna får is sig detta kan det påverka fostrets utveckling.

    Jag är 46 och har dem barn jag ska ha, men fick i mig lite av detta och det var lite läskig, kände av det med sömsvårigheter bland annat….

    Gör inte brädor om du inte har bra avskild lokaler och använd handskar, kolfilter munskydd. (Jag fick knappt en matsked på mina händer).

    Vill du blir riktig skrämd kan du läsa “Our Stolen Future”….

    TW

  • svinet

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 21:46
    TomW wrote:
    Dak,

    READ THIS:

    Epoxy och speciellt härdaren har ämnen som liknar östrogen, kvinnlig könshormon. Dessa ämnen “härmar” östrogenen och påverkar kroppens hormonsättning. Om du är man i fertila åldern, kan detta medför minskad fertilitet, din sperma dör. Om det är permanent, vet jag inte.

    Om en gravid kvinna får is sig detta kan det påverka fostrets utveckling.

    Jag är 46 och har dem barn jag ska ha, men fick i mig lite av detta och det var lite läskig, kände av det med sömsvårigheter bland annat….

    Gör inte brädor om du inte har bra avskild lokaler och använd handskar, kolfilter munskydd. (Jag fick knappt en matsked på mina händer).

    Vill du blir riktig skrämd kan du läsa “Our Stolen Future”….

    TW

    shiit man kanske skall testa trycket i slangen innan man börjar bygga ;0)

  • neven

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 14:49

    Dessutom är förmodligen härdaren cancerogen, men om man är i ett väl ventilerat uttrymme så skall det nog vara ok. Det är så mycket annat som ändå är farligt…

    Själv är jag sugen på att bygga en kite-våg-surf bräda. Använder man divinycell i kärnan? Var kan man köpa det i någorlunda vettiga block?

  • chris99

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 15:21

    Mycket snack… Klart du ska in i verkstan..

    Kitenation har en avdelning för brädbyggare där det finns en del bra information. Kolla här: http://www.kitenation.se/kn/forum/index.php?board=13.0

    /DonC

  • djevulen

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 19:46

    jag har aldrig byggt en kitevågis men byggt ett 20 tal windsurfing bräder,då byggde vi frigolit å epoxy med lite kol,,de sista byggen hade vi vaccum,det e för att det inte ska bli en massa luft under glasfiber eller kolfiber väven,hör av er om ni vill ha bra pris på epoxy,glasfiber,kolfiber och divinicell,kan även fixa fram riktad kolfiber som man lägger under stroppar ,då e det omöjligt å knäcka bräderna,tror christian använder det till sina tablas custom

    Mathias 0706-973460

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.