• Publicerad av eriksson på 16 december, 2001 vid 21:30

    Jag tänkte köpa en begnad bräda! typ en freeride!som jag ska kunna dra rigg på att utan att jag ska sjunka!och den ska inte vara äldre än 97! kan ni tipsa mej om nån bra bräda och rigg!!
    vore jag tacksam!!..jag väger ca 60-65!!

    anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ian

    Medlem
    16 december, 2001 vid 22:50

    Mistral explosion 288
    finns bild på http://www.mistral.com/windsurfing/index_start.htm
    funkar bra för mig (ca:65kg) går även utmärkt att vattenstarta på /Ian

  • martin

    Medlem
    16 december, 2001 vid 22:57

    Eftersom du väger så pass lite skulle jag råda dig att satsa på en bräda med strax över hundra liter. Går du upp mer i storlek kommer du inte kunna hantera den när det drar på lite. Lämpliga modeller är Mistral Screamer(II) 278, F2 Axxis 278, Bic Veloce 278 och liknande. De är relativt hållbara och går att segla i mycket skiftande förhållanden om man byter fena och segel. Iofs kan du säkert också hitta lite nyare brädor tex Mistral Flow 276 för bara lite mer pengar. Valet beror mycket på var du har tänkt segla också. Kommer du köra mest på Ostkusten? Västkusten? Öland? Eller kanske någon insjö till att börja med?

    När det gäller riggen kan du köpa i princip vad som helst från -96 och framåt förutom rena racegrejor. Undvik segel med mer än två cambers. Försök hitta någon som säljer ett komplett riggpaket med mast, bom och mastfot. Annars blir det dyrt att komplettera i efterhand.

  • eriksson

    Medlem
    17 december, 2001 vid 08:18

    Jag brukar yra runt mest runt om kring Sundsvalls kusten!! =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2001 vid 15:54

    Kör Mistral Flow 276, funkar att dra rigg på, väger 75 kilo….det blir dock lite ubåt men väger du 10kg minde så funkar det nog pärla….
    De första årsmodellerna går att få ganska billigt nu, men se upp med dåliga limfogar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.