Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Brädan fixad – erfarenheter & tips samt frågor

  • swe170

    Medlem
    22 september, 2006 vid 11:51

    Här är en bra sida att checka om man skall reparera bräda.
    http://www.boardlady.com/

    /Mats

  • jonaish

    Medlem
    22 september, 2006 vid 12:27
    bananen wrote:
    [*]Tejprester är inte kul. Jag körde med svindyr byggfolie tejp på mitt första jobb, men den lämnade mycket rester (satt på ett dygn). Nu tog jag bort masken när jag plastat och gjorde likadant när jag målat. Vad kör ni med för tejp?

    // Jonas

    Det där gjorde du riktigt bra och snyggt blev de!!

    När jag målade vattenlinjen på några båtar förra sommaren körde jag med vanlig maskeringstejp typ 35mm bred lr något….. Det du MÅSTE GÖRA efter att du har målat klart är att ta bort tejpen direkt efteråt, från brädan lr va de nu är.. Om du inte tar bort tejpen efter att du är klar så blir det tejprester kvar på bräda å de är inte kul..

    Det som är viktigast är att tejpen sitter kvar iaf en 20 min å inte släpper lr så..

  • svenne

    Medlem
    22 september, 2006 vid 12:55
    vivace282 wrote:
    Angående vaccumbag var hittar man prylarna till det. Jag testade att fixa min bräda med en sådan. Jag hade följande problem:
    Svårt att hålla ett konstant sug, antingen för mycket eller så blir det för litet. Vad använder du/ni för något som håller koll på trycket. Kan man på något enkelt sätt konstruera en grej som låter suget passera insugslangen “som går till påsen” vid ett visst bar?
    Jag har en liknande grej som cheap little suckern http://www.berkut13.com/sucker.htm.

    Du kan inte ha för lågt, ifall du inte laminerar något mjukt som komprimeras men då bör du välja något annat sätt att laminera än bagging. Fullt ös bara.

  • vivace282

    Medlem
    25 september, 2006 vid 12:25
    Svenne wrote:
    vivace282 wrote:
    Angående vaccumbag var hittar man prylarna till det. Jag testade att fixa min bräda med en sådan. Jag hade följande problem:
    Svårt att hålla ett konstant sug, antingen för mycket eller så blir det för litet. Vad använder du/ni för något som håller koll på trycket. Kan man på något enkelt sätt konstruera en grej som låter suget passera insugslangen “som går till påsen” vid ett visst bar?
    Jag har en liknande grej som cheap little suckern http://www.berkut13.com/sucker.htm.

    Du kan inte ha för lågt, ifall du inte laminerar något mjukt som komprimeras men då bör du välja något annat sätt att laminera än bagging. Fullt ös bara.
    Jag läste någonstans att om man har för högt värde så kan frigolit kärnan komprimeras. Det kanske inte spelar någon roll om det är en skada på 10 x 10 cm som ska fixas. Tänkte limma divinycell och glasfiber som ska ligga mot frigoliten.

    /björn

  • safesurfer

    Medlem
    25 september, 2006 vid 16:08

    Ser inte ut som de har någon kolfiber i botten på rrd. Vet att de har ett lager kol/kevlar på decket men verkar ju inte finnas i botten. Någon som vet?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Brädan fixad – erfarenheter & tips samt frågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.