Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädförvaring i Stockholm?

  • Brädförvaring i Stockholm?

    Publicerad av rasmus_w på 10 januari, 2005 vid 00:41

    Är jag den ende som surfar och inte har bil? Om inte, hur gör in andra? Bor alldeles vid stranden?

    Min lösning är att vara JBSS-medlem och ha grejorna i JBSS container vid Görväln. Jag har tillgång till en bil jag rätt ofta kan låna, men idag blev jag utan segling på grund av att jag inte kunde transportera mig. Jag brukar ta cykeln på pendeln och cykla från jakans pendelstation till Görväln när det blåser.

    Nackdel 1: Det är långt. Minst två timmar från dörren till att jag är på vattnet när jag dessutom ska korva ner mig i en torrdräkt.

    Nackdel 2: Görväln är grymt vindfattig. Jag har seglat 9,7 så varje gång jag varit ute det senaste halvåret.

    Vilka alternativ finns? Tyresö har ju också containrar, men dit är det längre än till Görväln.

    Har jag missat nån klubb nära stan eller så? Samåkt det nåt till bryten? Jag bor på Östermalm, nära gränsen till Sibirien…

    calle_b svarade 19 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • calle_b

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 09:32

    Själv kör jag grejorna inne i lyan. Men om det är blött o vidrigt så har jag ett skrubb med 2.80 i tak så det är bara o packa snyggt… smile.gif

  • rasmus_w

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 09:38

    Visst, två av mina brädor står i lägenheten. Men hur då ut dem på vattnet därifrån utan bil?

  • jonasp

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 09:39

    lidingö finns det väl container på vid fågelöudde. rätt långt i och för sig.
    finns förvaring vid erstaviken på saltsjöbadssidan också. Nackdel där är att ´det bara är en liten grusväg med bom som oftast är låst. O så är erstaviken inte bra utom på SO.

  • rasmus_w

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 11:27

    Avståndet till Fågelöudde tycker jag är cykelavstånd, helt okej. Jag var där och kollade för några dagar sen. Däremot såg jag inget som liknade en container eller nån annan brädförvaring. Lever klubben därute? Deras hemsida verkar inte ha uppdaterats efter millennieskiftet. Vilka vindriktningar funkar där? Det vanligaste är ju sydväst här i landet och då såg det inte så lysande ut.

    Erstan ligger förbaskat långt från Jarlaplan hur man än ser på saken. Lång bilfärd, ännu längre resa kollektivt.

  • calle_b

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 11:36

    Jag har själv inte styrt upp någe kört kort ännu (skitbra, snart 25) så jag samåker med polare och surfare från detta ljuvliga forum smile.gif

    Sen verkar det som jag har mindre utrustning (1 bräda och just nu endast 2 segel!!!) confused.gif

    ha d gott

  • jonasp

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 15:37

    lidingö har jag bara kört på vnv och o. det är nog de som funkar bra, v också. Bra riggytor är det i alla fall.
    det som verkar kul med tyresö klubben är att det är en förhållandevis aktiv klubb och det brukar komma ut en hel del från deras sida när det blåser SO. http://www.twc.nu
    men jag håller med om att det är en bit, vet inte hur lång tid det tar till tyresö men till saltsjöbaden c:a 30min från slussen med tåg och sen några min gång genom skogen.

  • anders_hoffman

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 16:18

    Nej, hemsidan för Lidingös vindsurfingklubb är väl inte den mest uppdaterade smirk.gif
    Faktum är att den hemsidan som finns nånstans på nätet tillhör(de) den gamla avdanakde klubben.
    Klubbverksamheten är nu helt nystartat av Tom Alvå, och det är full aktivitet med kurser på sommaren osv.
    Containarna stor längst öster ut på stranden uppe vid kiosken ungefär.
    Kolla Gurra’s hemsida för mer info (vindriktningar/vägbeskrivining/parkering). Bilderna på gurra’s sida är tyvärr inte så actionladdade.. Det kan bli grymt om det blåser på bra från V till O, på N kör du på Sticklingebadet istället.

    Vet tyvärr inte hur det är med plats i containarna men du kan ju maila till Tom och fråga.
    tom_alva@email.com

  • fjant

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 16:26

    Svar till:


    Jag har själv inte styrt upp någe kört kort ännu (skitbra, snart 25) så jag samåker med polare och surfare från detta ljuvliga forum smile.gif

    Sen verkar det som jag har mindre utrustning (1 bräda och just nu endast 2 segel!!!) confused.gif

    ha d gott

    [/ QUOTE ]

    blush.gifMindre utrustning! blush.gif

  • calle_b

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 17:41

    Det är grejor att väga 65 kg´s wink.gif

    Bräda: Acid 70 liter, segel Instinct 5.0 och Voodoo 4.2!
    Mast ska inhandlas och bom bytas!

    Visst skulle säcken må bra av en 5.7 men det är bra drag i Instinct om man är försiktig(o fett bra på att rigga grin.gif )

    Jupp!

  • nordgren

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 18:17

    Hehe ja ibland verkar det vara bra att vara lättviktare. smile.gif
    Faktiskt lite avundsjuk på att ni klarar er med så små grejer och fortfarande planar.

  • calle_b

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 20:10

    Inte nog med planar, vi hoppar högre oxå, hahaha smile.gif

    cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädförvaring i Stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.