Brädrack

This topic has 14 svar, 8 deltagare, and was last updated 4 years, 11 months sedan by  malibu.

• Författare
     malibu 
    Deltagare

Börjar bli lite många brädor nu så nu måste jag bygga något fiffigt. Blir i garaget så rent fulbygge. Tänker konsoler, men så djupa finns väl inte så man måste ju förlänga på något sätt. Vill inte svetsa eller jobba röven av mig. Enklast möjliga lösning (ja, nu står de på varandra och det är ju enkelt men jävligt bökigt när man inte vill ha den översta…

Så, hur han ni gjort?

surfing_is_great 
    Deltagare

45×95 regel som du bultar fast i väggen, borra hål och i med rundstav!

beza 
    Deltagare

Bordsben från IKEA :http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90217972/

Bara att skruva upp och ställa in i lämplig längd, funkar bra..

Kimengqvist 
    Deltagare

Dalarö levererade fint idag mellan 12-16 sol och ca 9m/s SV. Sen vred det sig och avtog

Skickat från min iPhone med Tapatalk

vindsokaren 
    Deltagare

Skjuta in brädorna i fack i taket tycker jag fungerar bra och bilen går in ändå.
    Men det beror förstås hur garaget ser ut.

malibu 
    Deltagare

Reglar + rundstav låter jäkligt smart! Är det bara trälim i borrhålen då?

surfing_is_great 
    Deltagare

Borra ett hål i samma diameter som rundstaven bara, strunta i limmet så har du möjligheten att flytta runt pinnarna efter behov!

Vill man absolut ha fast dom så dra en skruv från sidan bara!

labbe 
    Deltagare

Takboxförvaring från fultema (99:-) fästes i taket och väggen, sen lite rörisolering klart

hakuna 
    Deltagare

Jag har långa elfa-konsoller med rörisolering på.

malibu 
    Deltagare

Räcker det med vanlig 1tumsstav? Känns som att det kan bli klent.

malibu 
    Deltagare

300 spänn för materialet! Som hittat 🙂 Körde på 70×70 regel istället. Ska bara hitta borr i rätt storlek sen upp med skiten!

hakuna 
    Deltagare

70×70, har du brädor av gjutjärn eller?! 😀

malibu 
    Deltagare

Haha, ja precis. Det och det blir snäppet snyggare med en lite mer robust konstruktion. Tycker jag. Men jag är å andra sidan formgivare… 😉

styret 
    Deltagare

Om man har plats på höjden så tycker jag att ha brädorna stående verkar var både mer praktiskt med rundstavskonstruktionen som avdelare och ser jävligt mycket ballare ut!

malibu 
    Deltagare

@styret 739759 wrote:

Om man har plats på höjden så tycker jag att ha brädorna stående verkar var både mer praktiskt med rundstavskonstruktionen som avdelare och ser jävligt mycket ballare ut!

Jo, men har inte takhöjd för det. Har grabbens 8′ bräda som ska få plats med…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account