• Brädtips

    Publicerad av jester på 2 oktober, 2004 vid 14:37

    Hejs!

    Nu börjar det närma sig tillfälle att utöka min lineup. För tillfället har jag följande:

    * StarBoard HyperSonic 125
    * JP Freestyle Wave 91
    * Gasstra GTX 8.5 o 6.5
    * NP Search 5.4 o 4.7

    Antagligen tillkommer även en beggad Formulautrustning inom kort.

    Nu vill jag fylla ut mellanrummet melan JPn o Hypen. Främst kommer det nog seglas med 6.5 GTX på den, brädan skall vara rejält snabb, men samtidigt tåla höga, långa hopp och gippar snabbt o lätt. Jag kommer nog att komplettera med en 7.5 GTX (eller liknande) oxå (som bör funka med den nya brädan och Hypen). Så: vad finns det för några härliga alternativ? Storlek?

    Själv är jag 1.80 lång o väger strax under ett deciton (98 kg)

    jester svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • safesurfer

    Medlem
    2 oktober, 2004 vid 19:41

    Varför inte en ren vågis 80liter.

  • jester

    Medlem
    3 oktober, 2004 vid 06:37

    Svar till:


    Varför inte en ren vågis 80liter.

    [/ QUOTE ]

    Jag vill åka fort… och min JP är väldigt sällan för stor för min kroppshydda..

  • jester

    Medlem
    3 oktober, 2004 vid 06:38

    Svar till:


    Varför inte en ren vågis 80liter.

    [/ QUOTE ]

    Jag vill åka fort… och min JP är väldigt sällan för stor för min kroppshydda..

    Dom brädor jag kikar på är följande:

    * JP Super X 106
    * StarBoard S-Type 104
    * Tabou XRocket 61

    Borde vara hygglig storlek?

  • hankloose

    Medlem
    3 oktober, 2004 vid 09:32

    Har precis köpt en JP 106 FWS 05!!Mycket rolig livilig å snabb!!Lätt att hoppa med och tar chop väldig bra!Brädan har en nästan obehaglig acceleration vilket kör att du får va snabb å komma i stropparna innan det e för sent..Sneglage lite på S-typen oxå!Men den verkar vara för nära en renodlad slalombräda!(mindre bump en jump)om man tittar på tester från förra årets super-x jp så gillar folk den just för dess stora register, i år har den dessutom blivit ännu snabbare! Men oavsett vilken bräda du väljer kommer du få grymmt kul dom där dagarna när 6.0 7.0 e den ultimata segelstorleken och vågbrädorna får stanna hemma!!

    MVH

    Henke

  • jester

    Medlem
    3 oktober, 2004 vid 10:53

    Låter trevligt, JPn ligger högt upp på min lista. Hysterisk acceleration är jag va med från Hypen, så det funkar nog.

    Någon som har några erfarenheter av Tabou? Den brädan är ju trots allt 3 000:- billigare..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.