Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Brandon Bay 2005

  • calle

    Medlem
    10 november, 2005 vid 19:06

    Det var en dag som började med att vi guppade ut utan vind och bara försökte fånga vågor, vilket inte är så lätt. Sen ökade det på och 5.3 vart mycket bra. Sen vred vinden så att det på slutet blåste rakt från land, cutback:en blir inte så lätt då.
    [img]http://www.surfzone.se/pp_data/500/1208DF2789.JPG[/img]

  • bergelin

    Medlem
    23 november, 2005 vid 17:11

    Har varit där och rippat lite, förstår precis vad du menar.. Grymt ställe med en ordentlig våtdräkt!! smirk.gif Jag tror att alla som varit där kommer tillbaka, och det är ju liksom inte vädret som lockar..

  • jakob_s

    Medlem
    24 november, 2005 vid 18:20

    Men åt Räven så ren vågen verkar vara där.. Helt sjukt juh..
    Är det lika rent när det blir lite större ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 november, 2005 vid 19:59

    S**t$n vilken våg!!!

  • calle

    Medlem
    24 november, 2005 vid 20:37

    Hej!
    Den där dagen var lite konstig, när det väl började blåsa så vred vinden långsamt till frånlandsvind vilket ju tydligen gör vågorna så där grymt slätta. Det var så klart stökigare den dag det blåste 18m/s men eftersom det var sideshore så blev det inte så farligt.
    / Calle

  • basse

    Medlem
    25 november, 2005 vid 07:04

    När skall man åka till Irland? Är det våren som gäller??

  • calle

    Medlem
    25 november, 2005 vid 11:16

    Hej!
    Jag kan bara berätta vad dom som jag frågade när jag var där sa, jag har aldrig varit där själv på våren.
    Tydligen är Maj, Juni bra vårmånader. Det kanske är lite kallt i vattnet i April, men då är dom ju inte vana vid våra härliga temperaturer, eller så blåser det sämre det vet jag inte.
    Mvh Calle

  • bergelin

    Medlem
    8 december, 2005 vid 00:31

    Tjena..

    Min höst på Irland var kass.. Trodde att det skulle blåsa pung med vindar från Atlanten men tji fick jag. Våren var däremot grym.. Surfade ändå från Januari då vattnet aldrig blir riktigt kallt. Vindarna under våren var mkt bra även de.. Ett litet problem med Irland är annars att det är så ostadigt. Riktiga jävla ruskväder med stormvindar kan varvas med strålande sol och 0 m/s.. (inom en 1-timmesperiod) Men våren var stabilare och bättre.. cool.gif

  • basse

    Medlem
    8 december, 2005 vid 13:54

    Jem kör ju sina kurser i Maj… jag vill åka någonstans i början av April… FUnkar Irland då?

    Några andra förlag? Pozo är under omtanke.

  • mag

    Medlem
    10 december, 2005 vid 15:10

    Ungefär samma säsong som hemma dvs mer vind & vågor i april än i maj. Men kallare förstås, vilket troligen är anledningen till att de har kurserna i maj istället för april. Fast det blir ju aldrig så kallt som här hemma i vattnet. Vågsurfa kan du garanterat de dagar du inte kan segla.

    Vi är sugna på en vågsurftur dit i sommar, ta Ryanair och hyra bil. Enkelt och bra, inga dumma locals och lagom med bagage.

    Fast det är klart varmare på Kanarieholmarna förstås.
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    31 januari, 2006 vid 12:58

    Då var det bokat då!!

    Vi (Adde, jag, Endy och Manno) drar till Brandon Bay mellan den 15:e och den 25:e mars. Vi skall försöka vara duktiga och skriva en trevlig liten resestory.

    Gött e de!

  • mag

    Medlem
    31 januari, 2006 vid 22:22

    Slut på klagosången då, eller!? 😉

    Kul för er förstås. 🙂

    Vad ska jag göra med mina 2 sommarlediga veckor då??? Hmmm … det finns bara såååå mycket att välja på.

    /Magnus

  • basse

    Medlem
    1 februari, 2006 vid 06:34

    Japp nu kan man inte klaga!

    DK är ju soft på sommaren och juli är faktiskt inte helt kass. Tror Aug är sämre faktiskt.

    Är Irland klockrent, som det säkert är, kanske vi drar i sommar också. Får se.

  • calle

    Medlem
    1 februari, 2006 vid 08:00

    Kul, hoppas ni får en grym resa!!
    Åtminstone en lite n reserapport vill vi nog ha!
    / Calle

  • basse

    Medlem
    1 februari, 2006 vid 18:49

    Det kan du räkna med. Vi kommer även testa lite 06-prylar och försöka ge lite feedback från “vanliga” surfare av de prylarna.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Brandon Bay 2005

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.