Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Brighton PBA Slalom 1990-talet

  • Brighton PBA Slalom 1990-talet

    Publicerad av mattias-j på 12 november, 2011 vid 23:03

    Kul! En kille står och filmar när Bringdal blir intervjuad. Men när han vänder kameran mot havet så tror han samtidigt att han filmar Bringdal bli trashad i shore breaket. Men tittar man noga så står det S-101 i det seglet, och brädan är en F2. Anledningen att jag vet detta med 100% säkerhet är att det är jag som blir spolad. Kolla hur länge grabbarna jobbar med att få tag på min utrustning, så förstår ni hur länge jag är under vattnet. Tidvattnet hade precis börjat vända tillbaka, så jag hamnade som i en tvättmaskin precis i strandlinjen. Jag åkte runt runt bra många varv och fick smaka botten ett antal gånger….

    Platsen som valdes för vårt materialtält var väl inte 100%, kolla i slutet när staket och allt välter. Jag fick en spolning till och fastnade då i stängslet. Men jag var inte ensam att bli spolad här. Fullkomligt idiotiskt ställe att ha startpunkt ifrån. Har för mig att 4 eller 5 stegar kördes. Vid något tillfälle var dom 3 eller 4 som kom ut till finalheatet istället för 8. Vi andra satt i stängslet :tongue:. Kommer ihåg att jag trodde jag missat mitt heat vid ett tillfälle. Jag åkte upp till startbåten och frågade. Nej, det är rätt heat. 2 killar stack nyss, om du bara seglar i mål så går du också vidare. Vi vet inte var resten är?! Japp ni gissade rätt, dom satt fast i stängslet :grin::smirk: Körde igenom banan och kom ikapp en av de 2 killar som startade typ 2 minuter före mig, det var Peter Hart…. Härliga minnen

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=kMTHRzfgoHU”]Anders Bringdal Trashed by Brighton Shore Dump in Windsurfing World Cup 1993!.avi – YouTube[/ame]

    kapten-k svarade 12 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • budda

    Medlem
    12 november, 2011 vid 23:19

    Haha. Det var I alla fall fart på killarna på stranden. Fast ganska tragiskt.

  • andersbq

    Medlem
    13 november, 2011 vid 09:01

    Ja det där såg ju ut som Port St Louis förra året, med den enda skillnaden att du inte hade en speedbräda och 7.0 i samma vindar, dock så slapp vi “staketet”. Galet att arrangörerna tvingar ut folk i så värdelösa förhållanden, nu och förr!
    Det måste blivit många trashade prylar i Brighton?

  • klang

    Medlem
    13 november, 2011 vid 18:43

    Helt underbart Mattias, har du mer godis?

    Hur gick det med prylarna förresten… i filmen? Fenan måste också fått sig en fin putsning…

  • mattias-j

    Medlem
    13 november, 2011 vid 19:34

    Har för mig att jag behövde tejpa seglet en del. Fenan blev lite kortare efter lite filande och sandpapprande. Bommen skalades på ganska mycket av sitt grepp och brädan fixade jag med superlim och sprayspackel.

    Visste ni förresten att Brighton då var vad San Fransisco är i USA. Gay, gay, gay. Det stog typ 40-50 st mer eller mindre suspekta människor och filmade oss konstant. Tänkt dig själv att vara bög, transa, shemale eller what ever, och så fylls stranden av 64 st 20-35 åriga killar i våtdräkt…. Dom satt typ med fjäderboa och åt både lunch och middag på strandpromenaden, hela veckan. Coolt var också att Mr O’neill damp ner med helikopter en dag. Det var någon typ av jubileum för dom. Plötsligt stog han bara där med ögonlapp och allt…stort!

  • mr-jibe

    Medlem
    13 november, 2011 vid 21:09

    Jag sitter som ett barn vid godnattsagan, snälla läs mer!!! 😀

  • klang

    Medlem
    13 november, 2011 vid 22:22
    Mr.Jibe;675303 wrote:
    Jag sitter som ett barn vid godnattsagan, snälla läs mer!!! 😀

    Hahaha… jepp… håller med 🙂 … började först 2005… så man har missat en del… attans…

  • rasmus_w

    Medlem
    14 november, 2011 vid 08:06

    Jag har för mig att de brittiska vindsurfingtidningarna brukade använda den där Brightontävlingen för att understryka att i Brighton seglar man inte vid högvatten. 🙂

  • kapten-k

    Medlem
    17 november, 2011 vid 08:32

    Ändå imponerande att du klarar första vågen så bra… med tanke på hur brädorna så ut på 90talet

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Brighton PBA Slalom 1990-talet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.