Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bris på Haga

  • Bris på Haga

    Publicerad av rilster76 på 1 juli, 2010 vid 18:46

    Hur är det med brisen på Haga?, Har det hunnit bli för varmt i vattnet för att brisen ska kicka in? Vad tror experterna om lördag/söndag? Sol och sydlig grundvind ska väll annars vara rätt förutsättningar.. och det ser det ut att bli.

    rasmus_w svarade 13 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • styret

    Medlem
    1 juli, 2010 vid 20:29

    Har vart jävligt märkligt nu ett par dagar. Klockrena brisdagar har uteblivit. Antaglgien vattentempen som är helt sjuk nu, folk seglar shorts i slutet på juni! Men någon timmes planing med 5.3 har det varit två dagar i sträck nu iallafall.

    Snackas om extrem värme till helgen med. kan påverka lite negativt.
    Nu känns det som att man gör själ för allt häckel man får ta so hagalocal och undanflykter till varför det inte blir bris ;). Helgen blir antagligen en sån där gång då det kan bli vilket som, så lika bra att vara på plats för säkerhets skull…

  • lillhagen

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 08:49

    Styret jag håller inne på mina kommentarer angående “brisen” men du vet mycket väl vad jag tänker på… 😉

  • rilster76

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 18:03

    ok. får väl chansa då. tyv ser lördagens prognos sämre ut idag. såg ut som ni hade lite bris idag iaf

  • donpedro

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 21:52
    Lillhagen;619384 wrote:
    Styret jag håller inne på mina kommentarer angående “brisen” men du vet mycket väl vad jag tänker på… 😉

    Hahah, jag tänker nog samma tanke. Varför åka till Haga när Mörbylånga e så sjukt mycke bättre 😉

  • styret

    Medlem
    4 juli, 2010 vid 06:26

    jag visste det och satt bara och väntade på häcklet.

  • johanb

    Medlem
    4 juli, 2010 vid 19:23

    Brisen infann sig iallafall på Böda i eftermiddags så 6.1 och 95 liters funkade i nästan greklandsvärme…

  • donpedro

    Medlem
    4 juli, 2010 vid 22:08
    styret;619611 wrote:
    jag visste det och satt bara och väntade på häcklet.

    Det var inte meningen att häckla. Haga är ett grymt ställe, bästa verandan, skönaste klubbstugan, gott om plats och ffa grymt mycke trevliga surfare.

  • styret

    Medlem
    5 juli, 2010 vid 08:50

    I min bok är häckel roligt. så fortsätt, det är gött när det visslar om öronen.

  • andreasalm

    Medlem
    5 juli, 2010 vid 09:20

    Kaaalmaakååv å de då va. Det bästa på Haga är att när brisen inte kickar in så finns det alltid något att skylla på! Hur många gånger har ni inte fått höra: “det är lite för varmt i vattnet”, “vindriktningen är något fel”, “det ligger moln över fastlandet” osv…

    Det finns ingen bris helt enkelt, men det är ett sjukt bra argument för att lura över er gång på gång 😉 skoj har vi ju i alla fall!

  • donpedro

    Medlem
    5 juli, 2010 vid 10:31
    andreasalm;619735 wrote:
    Kaaalmaakååv å de då va. Det bästa på Haga är att när brisen inte kickar in så finns det alltid något att skylla på! Hur många gånger har ni inte fått höra: “det är lite för varmt i vattnet”, “vindriktningen är något fel”, “det ligger moln över fastlandet” osv…

    Det finns ingen bris helt enkelt, men det är ett sjukt bra argument för att lura över er gång på gång 😉 skoj har vi ju i alla fall!

    Kaalmakååv e ju riktigt gott.

  • lillhagen

    Medlem
    6 juli, 2010 vid 12:01

    Ee inte denn där körven lite väl hajjpad…

  • markus-o

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 17:01

    Jag tycker den är lite sur… Korven alltså.

  • gustav1980

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 19:16

    Har sedan 2006 satt av en vecka för hagasurf i juni och visst finns det bris, men det är långt ifrån varje dag den dyker upp.

    Jag brukar få 2-3 surfdagar med 6.5-8.0 segel (väger 90 kg så många använder mindre) och inser att att det är dags att uttöka till två sammanhängande surfveckor.

    Riskabelt att bara åka en vecka och risken är överhängande att det blir mer tid på land än på vattnet!

  • rasmus_w

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 00:14

    Idag visade sig Haga i alla fall från sin allra bästa sida, trots att jag var där och seglade. Jag har inte varit på speciellt många ställen där man kan segla med samma segel i flera timmar utan att få “öppen dörr” i en enda vindby eller tappa planingen i ett enda vindhål. Visserligen seglade jag bara i två timmar men det var två timmar med grymt jämn vind.

  • fnassel

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 16:02

    2 dagar i rad nu!
    Fullt tryck i 5,7 och shorts! Kan det bli bättre?
    Andreas, Erik och Markus mfl. rockar fett som vanligt! Jag såg en hel del kameror idag! Kanske man kan få se lite smakprov!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bris på Haga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.