• Publicerad av spokdjur på 30 augusti, 2000 vid 17:21

    Saaben börjar bli lite trång. V4 kombi -75. Jag vill kunna ha allt i bilen, insynskyddat och superlarmat, bor på 8tr! Funderar på en vw-buss -70 med höjt
    tak. Är det någon som vet hur långt det är från bakdörrarna till framstolarna?
    Mina brädor är 277 och 285. Annars får man väl köpa nya. Är nyare bussar längre?

    s

    troglori svarade 23 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • martin

    Medlem
    30 augusti, 2000 vid 19:03

    Vet inget om VW -70, men jag kan ju informera om att min VW -79 (den första “fyrkantiga”?) har måttet 2,85 från bakluckans innervägg till framstolen. Det är dock inga problem att ta brädor upp till 295 om man låter den sticka fram mellan stolarna.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 augusti, 2000 vid 12:25

    Har själv en vw -74. Den är ca 2.7 meter från bakluckan till stolarna.

  • Knatte

    Gäst
    31 augusti, 2000 vid 16:31

    Jag hade en WW-buss -73 och jag fick plats med Fanatic Gecko 278 utan problem.
    Men den låg lite på snedden på höjden över inredningen. Den kanske inte hade fått plats platt på golvet…

  • spokdjur

    Medlem
    31 augusti, 2000 vid 19:40

    Tack för svaren!
    Var och kollade bussen i morse. Ett fd militärt fotolabb på hjul.
    Höjt glasfibertak över hela skåpet, som var isolerat och med
    fungerande bensinvärmare. Har varit tjänst tom -99. Fullservat med
    militärisk nit. 7700 mil på mätarn. Skattebefriad. Begärt pris 7500:-

    Jag tackade nej. Varför?

    Om jag var lite fattigare och typ pluggade så
    hade saken varit biff, pok 6000:- och jag hade tuffat hem i en buss. Men som
    det var nu; Maxfart 72km/h pga igenbeckad förgasare och ev felställd
    tändning, tar iofs bara någon timme att fixa. Ganska buckligt skåp och extremt
    bucklig bottenplatta, gav lite grann begreppet mjuk under padsen en ny innebörd.
    Lacken var både tjock och dålig. Enligt seviceboken var ‘motorblocket’ bytt två
    gånger, krockskada i bakpartiet fixad mm mm. Men ändå, med lite tid och pyssel skulle den kunna bli rätt bra. Om någon är intresserad kan jag nog plocka fram
    tel nr till säljaren. Åsså vare nya dubbdäck utan dubbar. Åsså fanns det
    knappar för mörkläggning.

    s

  • troglori

    Medlem
    1 september, 2000 vid 13:08

    Jag som var med och kikade på Bussen tycker att den var cool som volym räknat, maskineriet gav inget större intryck. Den är perfekt att göra en “flower power” surfmobil av. Litet meka och sedan coolast på beachen.

    Tröglori

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.