Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?

  • hankloose

    Medlem
    21 oktober, 2007 vid 15:11

    Kloka ord från GETWET!

    Fullblod is the only way!

    Fullblod= Hingst som bara vill springa fortare hur choppigt det än är
    och tvekar inte att kasta av dig om du inte hanterar tyglarna
    på rätt sätt
    Freeride= Trött arbetshäst, kan va trevligt men det blir sällan särskilt
    upphetsande.

    Fullblod is the only way 2 go!!

  • ola-h

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 14:03

    @dr Masse 423298 wrote:

    Ha, ha! Har gjort exakt samma sak, fast med 7.6!

    Tebaks till freestyleplankan blev det för mig. Fortfarande usel på freestyle, men bättre sommarbräda för vågseglingsträning finns inte.

    Och som påpekas i annan plats i denna tråd – för att slå en stor freestyle i tidig planing får man ta till rätt stora grejor.

    Dito mig med. Jag har ju möjlight att ha mycket prylar, dvs jag har både stor slalom, liten slalom och stor freestyle i garaget. Som Oscar sa så var stor slalom kanonkul i början, men nu har jag funnit att jag lättvind heller semiguppar med stor freestyle med t ex 7.0 är har hyfsad fart men ändå inte tokdrag med en stor slalom. Det blir liksom inte spännande med slalom förrän det går upp mot 30 knop, tycker jag. Den lilla slalombräda (iS76 för min del, jag väger 70) får dock mycket tid på vattnet och i praktiken tar den tid på vattnet från min stora slalom (mao jag kör heller 76:an med lite taskig fart i vidhålen än 101an med taskig kontroll i byarna) och även från min freestyle (väljer hellre S76+6.6 än freestyle + 5.6 allt som oftast).

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.