Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Centifugra våtdräkten?

  • callep

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 09:07

    @S.. 357074 wrote:

    Riktigt grym!
    Den funkar på 12V också!
    Jag har funderat på att köpa en skotork och få den att blåsa in i dräkten på motsvarande sätt. Men jag tänkte koppla den till benen och blåsa uppåt. Borde fungera fin, fint. Men jag har varit rädd att det blir för varmt för dräkten så att gummit tar skada.
    Skotork: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=390085

    Idag brukar jag skölja min dräkt i sötvatten och hänga den i närheten av ett element. Den torkar över natten. Då har jag i och för sig en avfuktare i tvättstugan också.

    /Staffan

    ja men en sån har jag till våtskorna.. funkar hur bra som helst, de torkar ju aldrig annars..

  • canoya

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 10:33

    Jag har en liknande skotork som används till skor och handskar. Funkar perfekt, skorna är torra på 1 timme! Luften som den blåser är inte särskilt varm, jag skulle gissa på mindre än 30 grader, just för att inte förstöra materialet. Läderskor mår ju inte heller särskilt bra av att torkas för varmt. Jag vågar använda den för att torka slalompjäxor med termoformade innerskor utan att oroas för att de ska tappa passformen. Kommer inte att vara nån fara för neoprenet i våtdräkten!

    /Håkan

  • guppy

    Medlem
    3 januari, 2007 vid 16:44

    Nån som har provat Dryzone? Finns både för sko- och våtdräktstorkning.
    Kristaller som suger upp fukt.

    http://www.dampire.com/product.php?product_id=0000000010&photo_seq=0001

    http://www.hangairs.com/ verkar ju kanon annar, men rätt dyr. Riktigt bra resultat i testerna. Varför tar inte surfbutiker hem sånt här? Det är rätt jobbigt och dyrt att beställa själv från USA.

  • charlieb

    Medlem
    4 januari, 2007 vid 10:00

    @bananen 356752 wrote:

    Här kommer en aning konstig fråga – är det någon som brukar köra sin dräkt på centifugering innan man hänger den på tork?

    Normalt sett så skiter jag i om dräkten är fuktig när jag drar på den, men så här års är det inte fel med en torr dräkt. Kruxet är bara att det blåser ju så in i helsike ofta att den aldrig hinner torka. SÅÅÅ, jag lurar på om man kan köra den på centifugering innan man häger upp den. Har någon vågat prova?

    Och, just det, nä, jag är inte sinnesjuk. Sitter inte på anstalt, jag bara tycker det är så skönt med torr dräkt :crazy:

    Torkar du den ut och in? När man gör så tycker jag att den lätt torkar över natten.

    Charlie

  • faster

    Medlem
    4 januari, 2007 vid 21:58

    Har kört våtdräkter i tvättmaskinen där centifugering ingår i programmen och det har inte varit några problem.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Centifugra våtdräkten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.