Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagar då vinden inte spelar någon roll

  • littlered

    Medlem
    3 juli, 2009 vid 15:32
    Pedersen;556701 wrote:
    Min 14-åriga dotter skall gå ungdomskursen på Surfers om tre veckor med en kompis. Hoppas på det bästa. Känns fint att “lägga ut jobbet” på Surfers. Själv började pappa och jag surfa när jag var i samma ålder. Det jag kommer ihåg är att man i den åldern inte gillar tjat (det gör man inte i någon ålder). Så fort det blåste så skulle man ut. OK det låter ju perfekt nu när man är 38, men när man är 14 så behöver man lite space. Till slut kändes det jobbigt och det var stor risk för att jag skulle lägga av. Blev med tiden bättre än farsan och ville ut i vindar som han tyckte var för svåra. Man får försöka vara lyhörd för vad ungarna vill. Bara för att det är perfa vind betyder inte det att dom vill surfa, även om man själv har svårt att sitta kvar på en stol när trädkronorna börjar vaja 😉

    Apropå tjat slash ålder..

    Svaret är NEJ!! Jag är 41 och får fortf utslag som kliar när mina föräldrar tjatar på mig.. vilket de fortf gör.. 😮

    Apsmart att skicka dottern på surfcamp! Det blir säkert toppen.
    Var själv på mitt första i fjor faktiskt, också i Vbg.. Jättekul! trots halvtaskiga vindar och skyskrapehög ålder.. (Fast kombinationen av whisky och rundpingis var mkt roligare under tiden än efteråt.. :crazy: )

    Till sist..
    Har år efter år slitit och släpat med mig min måttligt intresserade och entusiastiska (och allmänt klena och räddhågsna) dotter till Sälen för att där lära/visa henne tjusningen med skidåkning iaf. Efter alla år, vedermödor, tid och pengar, som nog kunde spenderats betydligt bättre, har jag nu låtit henne slippa. Och jag vet inte vem av oss som är mest lättad och glad över detta.. Jo.. HON!!
    Så nu åker jag själv. Med Fjällexpressen. Och bor i enkelrum. Och har det hur härligt och skönt som helst!! Utan tjat, i vare sig den ena el andra riktningen.. 😉

    /lr

  • littlered

    Medlem
    3 juli, 2009 vid 15:42
    Pedersen;556820 wrote:
    Låter som ett och annat “hard-to-handle-moment” på Öland 🙁

    Inte alls..

    Aldrig mera Öland!! sa de bara.. :confused:

    (Men på söndagen blåste det faktiskt riktigt bra.. och då ville de bara åka hem!!?)

    /lr

  • rasmus_w

    Medlem
    3 juli, 2009 vid 15:44

    Typiskt. Naturen konspirerar emot en när man vill lära “nära och kära” surfa. 🙂

  • littlered

    Medlem
    3 juli, 2009 vid 15:51
    Rasmus_W;556837 wrote:
    Typiskt. Naturen konspirerar emot en när man vill lära “nära och kära” surfa. 🙂

    Ja.. och inte bara då! om du frågar mig.. :tongue:

  • gammel-ippa

    Medlem
    3 juli, 2009 vid 16:31

    🙂 Ja, vad får man inte stå ut med. V 29 ska jag och frugan åka till Öland ( jag ska bjuda henne på en kurs på Haga och ÄNTLIGEN få ut henne på en bräda.(medan jag surfar runt och myser bland vågorna) 🙂

  • pedersen

    Medlem
    3 juli, 2009 vid 22:21
    littlered;556834 wrote:
    Apsmart att skicka dottern på surfcamp! Det blir säkert toppen.
    Var själv på mitt första i fjor faktiskt, också i Vbg.. Jättekul! trots halvtaskiga vindar och skyskrapehög ålder.. (Fast kombinationen av whisky och rundpingis var mkt roligare under tiden än efteråt.. :crazy: )

    Någon whiskey på ungdomskurs 12-16år får vi ju hoppas att det inte blir :tongue:. Inte ens till mig, jag skall ju skjutsa ungarna till Varberg.
    På tal om ålder farsan var 45 när han började surfa. Nu när han närmar sig 70 vill han att jag fixar fram en nybörjarbräda för på-nytt-start. Han planerar att surfa med barnbarnen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagar då vinden inte spelar någon roll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.