Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Dahab i September – Oktober?

  • Dahab i September – Oktober?

    Publicerad av rasmus_w på 13 augusti, 2012 vid 09:40

    Jag har just ansökt om tre veckors semester i september/oktober (vecka 38, 39 och 40) och hade tänkt mig att jag skulle åka till Dahab, Egypten eftersom de brittiska surftidningarna jämt tjatar om att det är så bra.

    Är det en bra plan? Jag har noterat att det verkar svårt att ta sig dit på mindre än två mellanlandningar och alla vet ju att det politiska läget är lite instabilt. Å andra sidan sägs det vara väldigt lugnt på turistorter som Dahab, plus att de har få besökare just nu vilket kan ha sina fördelar.

    Men har nån varit där och vet om seglingen är bra? Vindstatistiken för Dahab ser ju hyfsad ut för september, men finns det bättre alternativ? Jag känner mig inte så sugen på att åka till nåt vågställe, de senaste gångerna jag har varit på vågställen har jag varit lite för orutinerad för att ha kul så nåt hyfsat platt freerideställe där vinden är stark nog för att åtminstone köra 5.5 och 80-90 liters bräda, helst ännu mindre prylar, är vad jag helst vill åka till.

    Vilka hotell, surfcenter etc är bra? Jag känner typ till Harry Nass och Club Dahab men vet inget om hur bra/dåliga de är och vad mer som finns eller vad för hotell som finns i närheten och som är bra.

    Och för den delen så har jag inget emot reskompisar, jag har hittills rest ensam på alla surfresor men det är inte ett självändamål.

    aden045 svarade 11 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • cweier

    Medlem
    23 september, 2012 vid 11:59

    Jag åker ned dit 4 okt- 18 okt for första gången. Tar gärna emot tips. Tänkte windsurfa från Fanatic och Northsails center vid Hotell Swiss Inn.

  • jpo

    Medlem
    6 november, 2012 vid 21:24

    -Funderar på Dahab nästa höst. Swiss In verkar OK. Behov av plattvatten för intensiv teknikträning. Hur var det kom nån iväg? Tacksam för tips, boende hyra utr osv.
    // jpo Sthlm

  • aden045

    Medlem
    11 december, 2012 vid 05:27

    Vindstatistiken för Dahab ser ju hyfsad ut för september, men finns det bättre alternativ????…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Dahab i September – Oktober?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.