Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dahab V38-40?

  • Dahab V38-40?

    Publicerad av rasmus_w på 14 augusti, 2012 vid 03:02

    Eftersom ingen verkar läsa reseforumet…

    Jag har just ansökt om tre veckors semester i september/oktober (vecka 38, 39 och 40) och hade tänkt mig att jag skulle åka till Dahab, Egypten eftersom de brittiska surftidningarna jämt tjatar om att det är så bra.

    Är det en bra plan? Jag har noterat att det verkar svårt att ta sig dit på mindre än två mellanlandningar och alla vet ju att det politiska läget är lite instabilt. Å andra sidan sägs det vara väldigt lugnt på turistorter som Dahab, plus att de har få besökare just nu vilket kan ha sina fördelar.

    Men har nån varit där och vet om seglingen är bra? Vindstatistiken för Dahab ser ju hyfsad ut för september, men finns det bättre alternativ? Jag känner mig inte så sugen på att åka till nåt vågställe, de senaste gångerna jag har varit på vågställen har jag varit lite för orutinerad för att ha kul så nåt hyfsat platt freerideställe där vinden är stark nog för att åtminstone köra 5.5 och 80-90 liters bräda, helst ännu mindre prylar, är vad jag helst vill åka till.

    Vilka hotell, surfcenter etc är bra? Jag känner typ till Harry Nass och Club Dahab men vet inget om hur bra/dåliga de är och vad mer som finns eller vad för hotell som finns i närheten och som är bra.

    Och för den delen så har jag inget emot reskompisar, jag har hittills rest ensam på alla surfresor men det är inte ett självändamål.

    malteaserr svarade 11 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • vigla

    Medlem
    14 augusti, 2012 vid 08:25

    Bättre plattvattenåkning finns inte enligt min uppfattning. Varit där 5 ggr under de senaste vårarna (mars/april) och aldrig blivit besviken. Jag vet inte hur det är på hösten men på våren går det att köpa antingen flygstolar eller charterpaket (Apollo) direkt från Arlanda till sharm el-sheik och därifrån är det en transfer på omkring en timme till dahab som går att ordna direkt med hotellen, hur smidigt som helst.

    kolla hary nass hemsida och välj center/hotell, som alla ligger i anslutning till varandra. Jag kan rekommendera hotell Swiss Inn med center 3 eftersom du kan köra halvvind direkt ut från centret till speed-area där allt riktigt kul startar…….

    Alltid topputrustning och service till lika bra uthyrningspriser jmf. priserna centren tar kring medelhavet.

    bästa hotellpriserna får du på http://www.booking.com

    hör av dig om du vill ha mer info :confused2:

  • mick

    Medlem
    14 augusti, 2012 vid 09:10

    Åker du själv så kan du ju ha lite is i magen och välja resmål utifrån prognos. T.ex. Karpathos kan ju också vara bra i september.

    http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_karpathos.htm

  • malteaserr

    Medlem
    14 augusti, 2012 vid 17:11

    Jag är i tarifa från 28 aug till 6:e sept 🙂 lite sällskap skulle sitta fint. 1200 kr med Ryanair. Finns biljetter kvar tror jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dahab V38-40?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.