• claes6

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 09:28

    Enligt klart.se ska det komma igång runt 14-tiden.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 14:50

    I dag blev det landbacken för mig som har några år på nacken. Runt 16.30 drog det på runt 15 i den extremt byiga vinden över Muskö. Var det tufft för Er som tog premiärturen på Dalarö?

  • electric

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 18:38
    Herr Pelegrin;687715 wrote:
    I dag blev det landbacken för mig som har några år på nacken. Runt 16.30 drog det på runt 15 i den extremt byiga vinden över Muskö. Var det tufft för Er som tog premiärturen på Dalarö?

    Jag vet inte hur det var på Dalarö – men på Farstanäs fick vi (6 pers) en härlig eftermiddag med gradvis ökande vind från VSV, framåt 16.30-tiden var det till och med för stort med 5.0. Men då var vi ändå slutkörda så då var det lagom att packa ihop.

    /Lars

  • peter-h

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 12:42

    Vinden kom till Dalarö vid 12 tiden då med en mer sydlig riktning ganska byigt körde med 5,3 räka som man är, slalom o Speed nissar körde med ca 7,6.
    Vid 15. 00 tiden vred vinden till mer vsv och ökade blev ganska byigt men dock helt ok,
    Trots en ganska byig vind så var det en bra premiär dag !

    Peter

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 16:22

    Blåste det på Dalarö som på Muskö på söndagen var Peter H nog ingen räka med 5.3! Jag var nog i alla fall mer räka som inte gav mig ut alls! Normalt välter vissa trädgårdsmöbler vid 17-18 m/s och de låg ned i går. Kanske en fingervisning…

    På söndagseftermiddagen bjöd södra skärgården på nice drag i byarna. Sol och vind som ven lite i talltopparna. Lätt förstärkt sjöbris, gissar jag.

  • koa

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 17:42
    Peter H;687788 wrote:
    Vinden kom till Dalarö vid 12 tiden då med en mer sydlig riktning ganska byigt körde med 5,3 räka som man är, slalom o Speed nissar körde med ca 7,6.
    Vid 15. 00 tiden vred vinden till mer vsv och ökade blev ganska byigt men dock helt ok,
    Trots en ganska byig vind så var det en bra premiär dag !

    Peter

    Skönt och höra att det blev åka av!

    Calle N
    🙂

  • marden

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 17:48
    Herr Pelegrin;687791 wrote:
    Blåste det på Dalarö som på Muskö på söndagen var Peter H nog ingen räka med 5.3! Jag var nog i alla fall mer räka som inte gav mig ut alls! Normalt välter vissa trädgårdsmöbler vid 17-18 m/s och de låg ned i går. Kanske en fingervisning…

    På söndagseftermiddagen bjöd södra skärgården på nice drag i byarna. Sol och vind som ven lite i talltopparna. Lätt förstärkt sjöbris, gissar jag.

    det var inga problem att ha tryck nog att kryssa med 8,6an vid oxnö heller fast jag klev iofs upp ur vattnet redan vid 2 och tror nog inte det var mer än 10 i byarna där o då

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 19:33

    Mården – Om Du menar söndagen så klev även jag upp för tidigt men det fungerade ändå med 7.6. Det var nog bäst vind runt ca kl 16-18.

    Vad gäller lördagen så tror jag det drog på som värst under ungefär samma tid som söndagen. De som satt i bastutunnan märkte att den skakade. Det räckte inte med 15 m/s då.

  • marden

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 19:43

    lördag

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 20:13

    Det ante mig! Du och Trimmarn sticker alltid ut vad gäller segelstorlek!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.