Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö lördag 12/1?

  • Dalarö lördag 12/1?

    Publicerad av argulander på 11 januari, 2008 vid 12:13

    Prognosen har ändrats igen nu ser det bättre ut, och varmt verkar det bli. Drar nog ut en stund på em om det ser bra ut, nån annan som går i samma tankar?

    Klas

    filipl svarade 16 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • perrapops

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 12:44

    hade gärna kommit med för att testa min nya bräda, men ligger däckad framför datorn med feber, typiskt, när blåsten och värmen kommer då blir man sjuk:(

  • henryk

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 12:51

    Precis tillbaks från Dalarö, seglade 5,4 + 88l, för det mesta totalt överriggad (tog korkat nog inte med mig mindre) sol + supertryck, några små skutt blev det

  • bjornen

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 14:43

    @argulander 437957 wrote:

    Prognosen har ändrats igen nu ser det bättre ut, och varmt verkar det bli. Drar nog ut en stund på em om det ser bra ut, nån annan som går i samma tankar?

    Klas

    Jag åker dit i morgon om prognosen håller.

    //Björn

  • Oregistrerad

    Gäst
    11 januari, 2008 vid 15:10

    Ytterligare en som dyker upp om prognosen håller i sig.

    /Gustav

  • dala-lama

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 19:24

    Hur funkar Dalarö på rak syd?
    Känns som fituna kan leverera lite mer vind….
    Lite öppnare, mindre byig vind…..
    Per som hellre åker till Fituna, men inte själv!

  • bjornen

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 19:38

    @Dala Lama 438058 wrote:

    Hur funkar Dalarö på rak syd?
    Känns som fituna kan leverera lite mer vind….
    Lite öppnare, mindre byig vind…..
    Per som hellre åker till Fituna, men inte själv!

    Hmm ja, kanske passar bättre med Fituna i morgon. Vinden verkar komma söder ifrån och ligga rätt mycket på syd enligt prognoserna. Per jag hänger med till Fituna. Argulander,filipl, perrapops mfl kommer ni också ? Jag ringer dig i morgon.

    //Björn

  • perrapops

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 20:03

    Ligger däckad med feber….!!!:( 🙁 Vill testa min nya bräda!!
    Så jäkla typiskt! Brädan står mot väggen och bara väntar på att bli seglad…

  • rasmus_w

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 23:54

    Jag hänger också gärna med på nåt. Ring mig på 0733 31 25 73 om ni har plats i bilen.

  • lars_e

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 08:06

    Osäker på om jag ska ta Dalarö eller Fituna, ser ut som det ska vrida mot sydväst under dagen så dalarö kommer nog fungera?
    Dax att återuppta surfandet efter 2 månader med förkylningar och vinterkräksjuka och Dalarö känns ‘säkrare’ när man är lite otränad :crazy:

  • gustav-s

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 08:27

    Åker mot dalarö snart, kommer vara där runt 12

    /Gustav

  • bjornen

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 08:45

    @Lars_E 438113 wrote:

    Osäker på om jag ska ta Dalarö eller Fituna, ser ut som det ska vrida mot sydväst under dagen så dalarö kommer nog fungera?
    Dax att återuppta surfandet efter 2 månader med förkylningar och vinterkräksjuka och Dalarö känns ‘säkrare’ när man är lite otränad :crazy:

    Tjena Lars, klart du ska med till Fituna. Vi är i alla fall minst 2st som åker dit och har koll på varandra. Tror det blir bättre tryck där nu när det inte verkar som det ska blåsa så jättemycket. Jag siktar in mig på att vara där runt 11:30 och skulle det bli någon förändring kan jag ringa dig.

    //Björn

  • filipl

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 19:47

    Hur var det?

    Hade varit kul, men jag har barnen hos mig nu och fick ingen barnvakt. Däremot är jag beredd att segla nästa helg.

    Filip

  • bjornen

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 20:05

    @filipl 438206 wrote:

    Hur var det?

    Hade varit kul, men jag har barnen hos mig nu och fick ingen barnvakt. Däremot är jag beredd att segla nästa helg.

    Filip

    Vi var 2 st som åkte till Fituna och körde 7,2. Det var ganska byigt, lite regnigt och vinden låg nästan från SSO Det kändes helt absurt att stanna till på ön utanför och faktiskt inse att man kan segla i mitten av januari.

    //Björn

  • filipl

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 20:10

    Kul!,

    Jan, blev det Dalarö?

    Filip

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö lördag 12/1?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.