• above_the_law

    Medlem
    10 april, 2011 vid 02:45
    Haze;651981 wrote:
    Nicco: Dalen är ju okänd eller? Snackas ju till och med på danska sidor om Dalen så lägg ner det där!! Varit känt i ett par år nu så.

    Hasse Lindborg:
    Nu tycker jag det får vara nog!
    Håller helt med Sam och för hans och övriga locals skull tycker jag vi alla borde visa lite respekt!!!

    Du säger att spoten är så känd. Till viss del ja, men få har hittat dit & ännu färre kör den.. so far….
    “Känd”?
    Konstigt då att så många hör av sig och försöker få vägbeskrivning!
    T o m sponsrade kitesurfare som kitat säsonger i Sydafrika och W Oz som skickat meddelande och frågat.

    Tycker nog att det är du som ska vakta din tunga (eller snarare ditt tangentbord).

    Glöm inte att jag vet vad du “går för”… eller snarare INTE går för.

  • superextrem

    Medlem
    10 april, 2011 vid 07:10

    Hejsan hoppsan vad knasigt det kan bli!
    Kan man inte höra sig för på detta forum om någon planerar att åka där eller där utan risk för näthat?
    Eller är det bara locals som bestämmer när en spot får nämnas vid namn?
    Inte så kul och köra 10 mil och upptäckka att man är solo. Risken är väl minimal men ändå…
    Spotet ifåga figurer i hur många trådar som helst, här är t.ex. en:

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=50701&highlight=Dalen

    För övrigt så var det helt kass!
    /X

  • haze

    Medlem
    10 april, 2011 vid 15:37
    above_the_law;651984 wrote:
    Hasse Lindborg:
    Nu tycker jag det får vara nog!
    Håller helt med Sam och för hans och övriga locals skull tycker jag vi alla borde visa lite respekt!!!

    Du säger att spoten är så känd. Till viss del ja, men få har hittat dit & ännu färre kör den.. so far….
    “Känd”?
    Konstigt då att så många hör av sig och försöker få vägbeskrivning!
    T o m sponsrade kitesurfare som kitat säsonger i Sydafrika och W Oz som skickat meddelande och frågat.

    Tycker nog att det är du som ska vakta din tunga (eller snarare ditt tangentbord).

    Glöm inte att jag vet vad du “går för”… eller snarare INTE går för.

    Skojar du med mig nu? Om man söker på “X” här på forumet så kommer det upp 331 svar på det.

    http://www.surfzone.se/forum/search.php?searchid=1594666

    Och håll rent framför din egen dörr när det gäller att inte nämna spotet vid namn:

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=78165&highlight=dalen
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=66620&highlight=dalen
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=59934&highlight=dalen
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=64391&highlight=dalen

    Vill du klaga mer på mig kan du gärna göra det på privata meddelanden istället.

    Och för övrigt så har jag inte talat om för någon i denna tråden var det ligger eller? Vad är det du klagar på egentligen?

  • oskarryden

    Medlem
    10 april, 2011 vid 17:20

    hehe, mer mer mer mer! 🙂 Är det inte roligare att dela glädjen att köra goa spots med andra. Vinka på varandra och göra hi-five 🙂

  • sourra

    Medlem
    10 april, 2011 vid 21:27

    På förekommen anledning

  • pepa

    Medlem
    10 april, 2011 vid 21:52

    Haha sånt där är det absolut sämsta med surf. Kanske det enda dåliga när jag tänker efter. Sandlådenivå på Dahui och liknande 😀

  • hbgkitare

    Medlem
    11 april, 2011 vid 07:56

    Tycker också att det är bra att vi fortsätter med att INTE sprida vägbeskrivningar dit, det är ju ett av få ställen där vi kitesurfare måste samsas och dela vågorna med vågsurfarna.

    Det är ju ändå bara bra när det brallar i från NV och inget nybörjarställe så jag tror ju inte att stället kommer att överbefolkas direkt.

  • pepa

    Medlem
    11 april, 2011 vid 10:09

    Så sjukt löjligt. Varför fick jag komma dit direkt utan några konstiga hemlighållna vägbeskrivningar och liknande? För att jag är duktig? Nazifasoner.

  • rydstrom

    Medlem
    11 april, 2011 vid 16:19

    Det ligger ju ändå för krångligt till för att det ska överbefolkas. Tycker jag. Håller lite med pepä och haze, det är väl bara att googla eller “eniroa” det så hittar man väl dit om man verkligen vill… Aldrig kört där själv, och om det ska vara den atityden där så vill jag det inte heller, även om jag bor “granne” med spoten.

  • rydstrom

    Medlem
    11 april, 2011 vid 16:22

    Sen vet jag att du nicco har gjort en film där man ser vägskyltar dit så jag vet inte… kasnke sketit lite i det blå skåpet så att säga… Och om du inte håller med om det så var det på det sättet jag listade ut vart det låg.

  • haze

    Medlem
    11 april, 2011 vid 20:01
    Rydstrom;652144 wrote:
    Sen vet jag att du nicco har gjort en film där man ser vägskyltar dit så jag vet inte… kasnke sketit lite i det blå skåpet så att säga… Och om du inte håller med om det så var det på det sättet jag listade ut vart det låg.

    +1 eller vad man skriver 😉

  • jenselias

    Medlem
    12 april, 2011 vid 07:33

    Vad sägs om att göra det helt klart för alla vad som gäller? Skyltar har förlorat sin självklara roll i och med internet och gps. Men ibland finns det inget bättre.

    secret_nuclear_bunker-thumb.jpg

  • gnutten

    Medlem
    12 april, 2011 vid 09:04

    För alla hungriga surfare:grin:

  • tekla

    Medlem
    12 april, 2011 vid 11:39

    Allt hemlighetsmakeri gör mig sjukt sugen på att hitta stället och åka dit! Ni får nog motsatt effekt på det hela grabbar.. Hade det inte varit hemligt hade det inte varit lika spännande.
    Vi ses i dalen! 😉

  • atte

    Medlem
    12 april, 2011 vid 14:57

    Jag skulle annars vilja ha en vägbeskrivning till den där spotten “secret” 😉

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.