• andreasss

    Medlem
    12 april, 2011 vid 18:33

    “Det är ju ändå bara bra när det brallar i från NV “

    GITT!!!!! Nu vet man när man ska åka dit me:)

  • eklov

    Medlem
    12 april, 2011 vid 20:04

    Kolla med Hemulen, han brukar ha bra koll på vad som gäller i Dalen och när det bjuds upp till dans! Om inte han svarar så kolla med Snorkfröken, fast att hon är söt, piffig och lite fåfäng hjälper hon alltid gärna till…

  • Andre’

    Gäst
    13 april, 2011 vid 06:55
    Atte;652278 wrote:
    Jag skulle annars vilja ha en vägbeskrivning till den där spotten “secret” 😉

    Finns vägbeskrivning på en viss vindsurfingklubbs webbsida :rolleyes:
    Eniros kartor hittar också väldigt bra

  • lima-ko

    Medlem
    13 april, 2011 vid 17:07

    Lugn i stormen nu, stället är långt ifrån hemligt men har man inte riktigt bra koll på bitarna gör man andra men framförallt sig själv en riktigt björntjänst genom att försöka köra där.
    Stenstrand med vassa stenar, halt att gå i och upp, djupt på en gång man gått i. Tappa kiten i vattnet, nej tack!

  • hbgkitare

    Medlem
    14 april, 2011 vid 08:18
    Lima-ko;652410 wrote:
    Lugn i stormen nu, stället är långt ifrån hemligt men har man inte riktigt bra koll på bitarna gör man andra men framförallt sig själv en riktigt björntjänst genom att försöka köra där.
    Stenstrand med vassa stenar, halt att gå i och upp, djupt på en gång man gått i. Tappa kiten i vattnet, nej tack!

    Bra talat där! Stället är väl inte direkt secret som du säger och inte det mest perfekta stället att ta sig i och ur vattnet.
    Just därför man kanske inte sprider spotet vitt och brett på Steffo för att undvika att nybörjare tror att det är OK att köra där!

  • olla

    Medlem
    15 april, 2011 vid 09:15

    Var ligger dalen och är det svårt att hitta dit? Är nybörjare så jag kör gärna plattvatten

  • pepa

    Medlem
    15 april, 2011 vid 09:45

    Dalen ligger i Habo och är jätteplatt.

  • regfellow

    Medlem
    15 april, 2011 vid 10:46

    Dal:

    större (vanl. långsträckt) fördjupning l. sänkning på jordens (l. annan fast himlakropps) yta, helt l. delvis innesluten mellan höjder, ss. kullar, berg.

    Jag tror inte på att Dalen är platt!

  • acemattias

    Medlem
    15 april, 2011 vid 13:15

    Dalen verkar ju som en toppen spot! (vi som kor pa norra vastkusten ar inte sa krasna)
    Hur ar det med parkering, kan det sta 3-4 husbilar utan problem dar?

  • rydstrom

    Medlem
    15 april, 2011 vid 17:16

    Man måste fråga bonden, om parkering. Dalen ligger norr om Simrishamn, är för det mesta snorplatt, men ibland blir det små kickers

  • pjoter

    Medlem
    15 april, 2011 vid 21:58

    haha, jämfört med norra västkusten är faktiskt dalen inte så illa. Man slipper havstulpaner, brännmaneter och blålera. Men välkomnas iofs istället av stenar och berghällar i alla dess former. från fotvrickarstenar vid igången till bumlingar i ett rätt våldsamt bryt.. Skillnaden är dock att det är inte långt från dalen till riktigt riktigt grymma spots för alla nivåer och jag fattar inte varför man som det minsta osäker skulle välja det stället framför exempelvis mynningen.

    I dalen är man ju kokt efter ett misstag till skillnad från de flesta andra kitestränder i närheten där det bara är att driva in till stranden och fixa till alltihopa.

  • farbrorfraz

    Medlem
    17 april, 2011 vid 10:26

    Hmm.. börjar luka censur på steffo.. =) Är bestämt säker på att jag såg ett inlägg om en viss spotguide där ovan nämnda spot finns med. Vet inte om jag vågar omposta länken dock… 😉

  • lima-ko

    Medlem
    17 april, 2011 vid 18:35
    FarbrorFräz;652763 wrote:
    Hmm.. börjar luka censur på steffo.. =) Är bestämt säker på att jag såg ett inlägg om en viss spotguide där ovan nämnda spot finns med. Vet inte om jag vågar omposta länken dock… 😉

    Censur, nej du, långt ifrån, läs pjoters inlägg ovanför ditt, mitt förra med flera så förstår du att det enbart handlar om att spotet inte är speciellt “säkert” om man inte har riktigt bra koll på allt.

  • farbrorfraz

    Medlem
    17 april, 2011 vid 21:53
    Lima-ko;652785 wrote:
    Censur, nej du, långt ifrån, läs pjoters inlägg ovanför ditt, mitt förra med flera så förstår du att det enbart handlar om att spotet inte är speciellt “säkert” om man inte har riktigt bra koll på allt.

    Det jag var lite förvånad över var bara att ett inlägg i tråden spårlöst försvunnit. Nu minns jag inte vem som postat, och har självklart ingen aning om varför inlägget raderades. Så det var mest en skämtsam reflektion över att ett inlägg som hänvisade till ca 3 år gamla vägbeskrivningar togs bort.

    För övrigt tycker jag en spotguide är ett utmärkt ställe att informera om att en spot INTE är bra för nybörjare. För ryktet går ju ändå, uppenbarligen.

  • jenselias

    Medlem
    18 april, 2011 vid 08:02
    FarbrorFräz;652810 wrote:
    Det jag var lite förvånad över var bara att ett inlägg i tråden spårlöst försvunnit. Nu minns jag inte vem som postat, och har självklart ingen aning om varför inlägget raderades. Så det var mest en skämtsam reflektion över att ett inlägg som hänvisade till ca 3 år gamla vägbeskrivningar togs bort.

    För övrigt tycker jag en spotguide är ett utmärkt ställe att informera om att en spot INTE är bra för nybörjare. För ryktet går ju ändå, uppenbarligen.

    Dalen är väl ändå bara stället där solen aldrig lyser? Eller har jag varit felinformerad sedan barnsben? :shocked:

    Rätt ointressant alls i en spotguide …för kitesurfare, skulle jag säga. 😀

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.