• carl-r

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 16:49

    När han pratar om “rubber cylinders” låter det ju som att det är en elastomerdämpare.
    Jag undrar om det ens är en dämpare utan om det istället är en fjädring bara.

  • tbsurf

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 19:01

    den där prylen gör att iaf jag börjar fundera på den där diskussionen som var för ett tag sen om mjuka vs styva bommar..

  • marden

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 21:14

    nja snarare raka vs böjda ben.

    verkar vart fint på fituna idag !
    imorrn om jag har bil tror jag att jag ska testa tjustviksholmen på baggen

  • carl-r

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 22:31

    Men alltså benen är ju baktill och masten är ju framtill. Jag kan inte se att det gör nån skillnad alls med en sån mackapär… Men det är klart, jag är stockkonservativ i rätt mycket. 🙂

  • safesurfer

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 07:32

    Jag kör med bogie joint på mastfoten är väl ungefär samma sak men till lägrepris och hållbarare.

  • jarp

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 07:53
    Mården;568903 wrote:
    nja snarare raka vs böjda ben.

    verkar vart fint på fituna idag !
    imorrn om jag har bil tror jag att jag ska testa tjustviksholmen på baggen

    Hur kommer man dit?
    Hoppas att jag kan köra lite efter jobbet..typ 17:00

  • marden

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 08:02
    jarp;568988 wrote:
    Hur kommer man dit?
    Hoppas att jag kan köra lite efter jobbet..typ 17:00

    jag har alldrig varit där men tänkte köra från mjölkudden som ska gå bra vad jag förstått
    men det känns ju inte som det trycker på någe vidare än

  • jarp

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:33

    smhi säger 9-12 det räcker gott för mig…:smirk:

  • the_novice

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 19:01

    Alla som kan surfa (och cykla) borde väl kunna inse att detta är en helt onödigt produkt med argument som detta;

    Just as a bike suspension fork avoids riders being thrown off over bumps, steep chop is now simply being “absorbed” by the SHOX.XTR, instead of inducing a catapult.

    :blush:

  • getwet

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 19:46
    The_Novice;569205 wrote:
    Alla som kan surfa (och cykla) borde väl kunna inse att detta är en helt onödigt produkt med argument som detta;

    Just as a bike suspension fork avoids riders being thrown off over bumps, steep chop is now simply being “absorbed” by the SHOX.XTR, instead of inducing a catapult.

    :blush:

    Känns lite som idetorka kanske……..Har svårt att tro det fungerar, att stötdämpare skulle höja farten, not! Bekvämare segling för rekreationsseglaren kanske ja!
    Men varför skulle vi som vill åka fort skjuta ned effekt i en mastförlängare? Känns lite korkat, men o andra sidan har jag inte provat. Min tavelram kanske är för liten!

  • mahi

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 10:36
    getwet;569220 wrote:
    Känns lite som idetorka kanske……..Har svårt att tro det fungerar, att stötdämpare skulle höja farten, not! Bekvämare segling för rekreationsseglaren kanske ja!
    Men varför skulle vi som vill åka fort skjuta ned effekt i en mastförlängare? Känns lite korkat, men o andra sidan har jag inte provat. Min tavelram kanske är för liten!

    Min tavelram är förgyld…

  • oscar

    Medlem
    12 maj, 2010 vid 16:37

    Från Intervju med KP på Pwa

    PWA: Are there any new products that you think will give someone the edge?

    KP: “I heard that the new North Sails mast base with the shock absorber is going pretty well, but Nik Baker (Fanatic, North) told me that… and he works for them! I think everyone has little bits and bobs that will make them fast.”

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.