Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Defi Wind 2014

  • henryk

    Medlem
    2 mars, 2014 vid 15:24

    Så här såg det ut 2013, så man kan ju anta att något liknande gäller i år ….
    Det är ju fransoser vi har att göra med så dom har nog bara glömt att lägga ut infon … Dyker nog upp !?
    I bekräftelsen på mottagen anmälan utlovas ett mail inom 15 dagar som visar att man är ‘godkänd’ som deltagare – har inte fått nått än….
    ny3egagy.jpg

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • bjornen

    Medlem
    3 mars, 2014 vid 16:12
  • svenne

    Medlem
    10 mars, 2014 vid 08:43

    Är det bara jag och Henryk som har anmält oss?
    Jag har fortfarande inte fått bekräftelsen (bara första “We confirm the consideration of your Defi Wind 2014 registration“), har du fått båda Henryk?

  • henryk

    Medlem
    10 mars, 2014 vid 08:58

    Nää – har inte fått nåt mer, men det lär väl dyka upp! Vet åtminstone 2 till som anmält sig…
    Vore väl ändå kul om folk inte va så hemliga ? utan skriver i tråden när de anmält sig… vore ju kul med ett litet gäng på plats. Sen åker ju alla ner som dom vill förstås…

  • henryk

    Medlem
    10 mars, 2014 vid 13:32

    Fick just mail från DefiWind:
    Warning : you forgot the mention “windsurf in competition” and to stamp your medical certificate. Please download again after these changes.
    Dom underkände läkarintyget, som inte specifikt säger att jag är frisk nog för just windsurfing utan är mer allmänt formulerat – och så ska det finnas en stämpel – inte bara underskrift av läkaren…
    Får be husläkaren formulera om sig lite och stämpla 🙂

  • mackee

    Medlem
    10 mars, 2014 vid 16:53

    @henryk 721489 wrote:

    Fick just mail från DefiWind:
    Warning : you forgot the mention “windsurf in competition” and to stamp your medical certificate. Please download again after these changes.
    Dom underkände läkarintyget, som inte specifikt säger att jag är frisk nog för just windsurfing utan är mer allmänt formulerat – och så ska det finnas en stämpel – inte bara underskrift av läkaren…
    Får be husläkaren formulera om sig lite och stämpla 🙂

    Så är det dom var tok noga med det i Mondial du Vent
    Jag åker troligen är dock inte 100% ännu

  • getwet

    Medlem
    11 mars, 2014 vid 09:39

    Vad jag förstått så kräver dom väl alltid läkarintyg till franska tävlingar, eller? Minns att Robban och jag skickade in till tävlingarna i La Franquie då det var ett krav, men slapp till Holländska tävlingarna som gick i franska Gruissan.

  • tobhed

    Medlem
    11 mars, 2014 vid 11:44

    …när man kör i Grekland får man fylla i ett papper att man kör på egen risk samt ange kontaktuppgifter till närmsta anhöriga

  • svenne

    Medlem
    12 mars, 2014 vid 20:18

    Grekland är lite mer rebell liksom. Frankrike, ger mig fan på att de har en myndighet som övervakar vindsurfingtävlingar.
    Har också fått mail om att fylla på med intyg nu, har sett till att det står att jag är både frisk nog och tillräckligt dum i huvet för att anmäla mig. 😉

  • plettil

    Medlem
    12 mars, 2014 vid 20:42

    This is a legal requirement in France, some kind of insurance purpose. Not only for competition and/or windsurf. if you want to be part a club (football, basket ball, gym, …), whatever sport, you need to meet your doctor every year to start the season. Kind of boring….
    Discussion right know might reduce the need for being part of a club, but I am not sure about competition. And yes a doctor in France signs and stamp with his “forsäkringskassan” ID and so on, to prove it is done by official doctor. View from here, it looks quite “ridiculous”.:shocked:
    Kind regards,
    Plettil
    Addition : read some official documents right away, for competition, either you are part of a federation (I don’t know how to translate this) but basically you have a “license” to compete, and you have had a medical certificate which states that you can compete in this sport without risk for your own life, it is required to get the license. Or in your case, you need to show a medical certificate stating you don’t have lethal risk in competing in the discipline you are aiming to compete in. It should be less than one year old.

  • svenne

    Medlem
    12 mars, 2014 vid 22:09

    Did I hear someone say stupidity?..

    On the other hand, I was at UCPA back in 2005 and you’re supposed to rate your skills from 1-5 where 5 is autonom on the water. All the French bastards said 5. NONE of them could even beach start, half of them could only sail one way. With that said, stupid people generates stupid laws… 😉

  • plettil

    Medlem
    13 mars, 2014 vid 06:06

    @Svenne 721580 wrote:

    Did I hear someone say stupidity?..
    [….]
    With that said, stupid people generates stupid laws… 😉

    Did I say something? :o. Lucky that French people are not all like UCPA “students”. …laws for everything every where….with limited effects….this is one of the disease of the French governing structure/culture.
    Good luck for those who will compete to the defi wind 2014.
    Lycka till!
    Plettil

  • bjornen

    Medlem
    27 mars, 2014 vid 16:57

    Blir det några fler som åker?

  • svenne

    Medlem
    1 april, 2014 vid 20:00

    De e du å ja Björnis! Ligga sked, hmmm…

  • svenne

    Medlem
    4 april, 2014 vid 05:29

    Okej, av ganska så många blev det tre?..

    Vilka ska ner och vilka vill dela transport?
    1. Björnen
    2. Sven
    3. Henryk
    4. …

Sida 3 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Defi Wind 2014

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.