Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Defi Wind 2014

  • glader

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 13:49

    Så himla coolt. Vilka hjältar ni är

  • trefyrafyra

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 15:36

    Tack för underhållande reportage.:cool2:
    Blir ett måste nästa år.

  • breaze

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 17:31

    Fantastiskt! Vilket äventyr.
    Är helt pä nästa år!
    / Andreas

    Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

  • kinabalu

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 17:37

    Kul läsning och jäkligt grymt gjort av er!!

  • dr-masse

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 18:06

    Jädrigt coolt att ni gjorde detta och, som sagt, grym läsning!

  • kevlarsjal

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 18:25

    Riktigt kul! Tack för reportaget

  • mackee

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 19:08

    Japp
    Kan bara stämma in med grabbarna
    Detta är bara ett måste att ha gjort ,oavsett vilket nivå man lägger det på .
    Alla har verkligen skit kul, har nog aldrig varit på en tävling innan med så bra stämning.
    Har verkligen inget att klaga på , kanske bara en sak och det var att dom inte hann diska dom stora öl glasen .
    Tror nog aldrig en öl smakat så gott som efter 8 mil racing i fullt ställ.
    Kommer helt klart åka nästa år.
    sån jävla fet tävling ………

    Tack Henryk,Svenne ,och Björnen att jag fick vara med och leka

  • surfan

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 19:14

    grymt kul läsning jag gör nog ett försök att åka nästa år om alt stämmer 🙂

  • mick

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 19:56

    Tack för rapporterna gubbar! Imponerande av er att ta er igenom banana överhuvudtaget. Extra tack till Svenne och Henryk för att ni gjorde det möjligt för min buddy Björn att köra Defi eftersom jag svek honom förra året. Jag är på nästa år om jag så skall behöva steloperera rygguslingen. Men aldrig har jag varit så motiverad att göra min gubb-rehab som nu! Tack för det också!

  • levieux

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 20:14

    Jag får ståpäls!
    Tack.

  • raggarn

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 20:54

    Kanonläsning…tackar!!! och hur va de med vinden….. brallar det alltid sådär den här årstiden där…???
    då får man ju lägga försäsongen där nå´n vecka om det ska bli någon segling av……….jag vill ha vind här hemma NU…!!!

  • bjornen

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 10:51

    Sitter redan nu och spånar lite inför nästa års Defi. Jag kör gärna ner igen och hyr man stor skåpbil som vi gjorde så ryms 5st utrustningar och tre chaufförer i bilen. Övriga två får ta flyg ner. Delar man på det solidariskt så blir det ca 4500 per person (+flyg för dom som åker det, å andra sidan slipper dom pinan med 500mil i skåpbil) Man kanske skulle åka 1 vecka innan tävlingen för att få lite kombinerad semester med andra aktiviteter och lite tid att trimma in prylarna, känna på seglingen mm?

    Read a comment by Philippe Bru, creator of DEFI WIND and associate manager of Ilago Event, producer of this 14th edition:

    “It was an exceptional edition: we closed ticket sales a month ago, we have beaten the record for the number of participants with 1,000 entries. Plus we had ideal weather conditions that allowed us to launch six races, covering a total of 240 km at sea, progressive weather conditions with the wind peaking on Saturday and decreasing for Sunday, with still 780 contestants on the water for the last round. The combination of all these factors makes this 14th DEFI an extraordinary edition. People are delighted; we have never received so many thankyous. It means that something special happened here; it definitely was one of the best editions of DEFI WIND”.

  • henryk

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 14:12

    Nedräkning inför första racet (sätt på ljudet)

  • henryk

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 19:44

    Lite bilder från plats 869 😉
    Undrade jag vad jag hade där att göra ? JA
    Orkade jag stå med böjt bakre ben i en mil på slören ? NEJ
    Blåste det för mycket ? JA
    Var det läskigt ? JA
    Var det kul ? JA
    Vill jag dit igen ? JA
    Heat 1, kom runt med 5,4 och freewave
    Heat 2, körde ett varv, överriggad med 6,6 och slalombrädan
    Heat 3, körde 5,4, pallade bara ett varv.
    Heat 4, körde 4,2, pallade bara ett varv, gick iland på fel sida kanalen, fick simma över med prylarna
    Heat 5, avstog, men fick se Bringdal korsa mållinjen först av alla – mäktigt !
    Heat 6, körde 5,4 , kom runt, riktigt kul 🙂
    F… nog borde man kunna prestera bättre, måste ner igen 🙂
    Trodde kanske att det skulle va som en bra fitunadag, lite längre bara… men icke. Nu

  • henryk

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 20:12

    Lite bilder från 869 an 😉
    Lyckades bara fullfölja två heat av 6, körde halva stäckan, ett varv på 3 heat, och skippade ett helt, men fick istället se Bringdahl gå i mål först av alla – mäktigt !
    Förutom överriggad i andra heatet så pallade jag inte med 1 mil undandvind med böjt bakben i tokmycket vind…
    Undrade jag vad jag hade där att göra ? JA
    Var det skitjobbigt ? JA
    Var det läskigt ? JA
    Var det kul ? JA
    Vill jag dit igen ? JA – måste f… prestera lite bättre !

    Tack, Björn, Svenne, Markus m familj för trevligt sällskap !
    Blev två kilo lättare på den här resan trots burgare, bärs och tokmumsande av godis i skåpet i 4 dar 🙂

Sida 8 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Defi Wind 2014

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.