Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

  • johanoeberg

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 21:26
    luleå;585566 wrote:
    Jaha, har nu läst igenom era småaktiga kärringgnäll. Flytta upp me surfgrejerna till norrland så kanske ni kommer till insikt varför vi uppfattas som bittra och inåtvända…

    Pärsk!

    Ni har ju skön RIKTIG vinter med snö och is, inget jävla halvblask!

  • mx-iggesund

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 21:40
    JohanOeberg;585570 wrote:
    Pärsk!

    Ni har ju skön RIKTIG vinter med snö och is, inget jävla halvblask!

    I HUDIKSVALL HAR VI ALLA FALL HALVBLASK !
    OCH JAG TYCKER NI BORDE VÅRDA SPRÅKET OHC LÄARER Å STAVA.
    Å DIMMA HAR VI OCHSHÅ.
    SIST JA VA UT, EN MÅNGDAG SEDAN. ANINGEN BYIT, ÖVERRIGGAD MED 6.0 OHC 8.3 OCH UNDERRIGGAD MED DESAMMA.
    BLÅSER DET 8M/S HÄR ÄR VI LYKLIGA Å HELST UTAN VÅRGOR SOM BROMSAR HASTIGHETEN (VI TALAR INTE OM FART HÄR).

    SKULLE DET FÖR EN HÄDELSE BLI IS, KOMMER DET EN DM SNÖ OCH FRYSER FAST PÅ DEN.

    TACK Å HEJ, HOPPAS NI FÅR MARDRÖMMAR I NATT.
    :mad2:

  • dr-masse

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 21:43
    Mag;585563 wrote:
    Men fan Masse!
    Komma här och snacka om “barnens julklappar”, där gick gränsen för satan.
    Gullegulleplutt—hallå eller?

    Det gör ont att vakna!
    /Magnus

    Helvete, tror du att det blir något annat än tegelsten och obetalda parkeringsböter i de paketen? Vad tar du mig för, en satans välgörare?

    Men på ett sätt har du har rätt och ledde mig in på den svarta vägen igen. Julen ställs in i år. Barnen får ta att pappsen blir grinig utan surf. Så kanske de små jävlarna lär sig att uppskatta när man mot all förmodan och lagen om alltings jävlighet får en sväng i vågorna. Inge surf, ingen jul. Enkelt. Jag hänvisar till dig om de ställer till ett satans liv eller stör mig under keno-dragningen med snack om jul hit och jul dit.

  • g_l

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 07:20
    dr Masse;585549 wrote:
    Hur fan kan de lova vind på en måndag.

    Måndag hade varit helt OK om man visste att man kunde lita på prognosen. I så fall skulle jag nog kunna flexa eller ta ut en semesterdag, men nu har prognosen ändrats till vind NATTEN mellan söndag och måndag…

    Föresten misstänker jag att vindbristen beror på vissa personer här på konfen. Hur många gånger har man inte märkt att det blåser bättre när någon viss person lagt in ett meddelande om att “tyvärr måste jag jobba den här helgen”, och hur många gånger har man inte märkt att vinden uteblir när samma person(-er) skrivit att “Äntligen vind på G – jag har ordnat barnvakt!” eller nåt i stil med “Perfekt vindprognos nu när jag fått nya brädan…”.

    En del verkar medvetna om sin påverkan på vinden när de skriver att “Nu kommer det garanterat vind den närmaste veckan, för jag ska åka bort på semester” eller “Nu kommer det att blåsa i helgen för jag måste fixa barnkalas…”

    Likadant är det när man väl är på stranden: Du kan ha hur bra förhållanden som helst, men när denne person dyker upp på parkeringen med hela utrustningslagret så mojnar det snabbt. Å andra sidan kan det ju även bli bättre vind när samma person drar iväg hem eller till ett annat spot eftersom det inte blåser. Simsala bim så kommer vinden igång!

    Du/ni som känner dig/er skyldiga kan väl låsa in era prylar på Shuregard ett par veckor nu så vi andra kan få lite surf innan isen kommer.

  • jonni

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 11:23

    Gnäll gnäll gnäll ! gör något åt saken istället för det är bara du som kan ändra på ditt liv. :santa:

    Hoppas ni får vind gubbs så livet blir lättare för er.:grin:

    Hare gott!

  • zucko

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 12:30

    Nu är vinden borta igen…

  • dr-masse

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 13:04
    Jonni;585629 wrote:
    Gnäll gnäll gnäll ! gör något åt saken istället för det är bara du som kan ändra på ditt liv. :santa:

    Hoppas ni får vind gubbs så livet blir lättare för er.:grin:

    Hare gott!

    Nämen präktighet och glada gubbar i ett och samma inlägg.

    Den här tråden handlar ju om gnäll.

    Den heter Den Stora Klagotråden.

    Här gnäller man av sig. Det är en form av terapi. Och en illa dold plan för att locka fram vinden och vågorna som av ren medkänsla för oss förtappade, svartmålande och förtvivlade stackars satar bestämmer sig för att trösta oss med sin närvaro.

    Men med inlägg som dina så lär den hålla sig undan ett tag till.

    Se så. Klaga lite du med. Något finns det väl som även du inte kan ändra på. Som vindbrist.

  • mes

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 14:25

    Skit .

  • nikke

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 14:40
    dr Masse;585644 wrote:
    Nämen präktighet och glada gubbar i ett och samma inlägg.

    Den här tråden handlar ju om gnäll.

    Den heter Den Stora Klagotråden.

    Här gnäller man av sig. Det är en form av terapi. Och en illa dold plan för att locka fram vinden och vågorna som av ren medkänsla för oss förtappade, svartmålande och förtvivlade stackars satar bestämmer sig för att trösta oss med sin närvaro.

    Men med inlägg som dina så lär den hålla sig undan ett tag till.

    Se så. Klaga lite du med. Något finns det väl som även du inte kan ändra på. Som vindbrist.

    Hör här då! EN månad semester, alltså hela oktober, i tron att det ska komma in massa höststormar och kuling hela månaden på västkusten. Blåste första veckan sen bara skitvindar och massa äckliga vindriktningar. Så man får tillbringa all tid som man egentligen kunde använt till att surfa, till att tillbringa i underbara varberg och se ett vindstilla hav och nyinköpt vågbräda, vågsegel. Får garanterat ringa psykjouren och ta en lång rehabilitering under hela vintern så man återhämtar sig!!! HATAR VÄSTKUSTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och varenda gång jag är på västkusten, är det kuling på östkusten. Det är bara så PATETISKT!!!!!!!!!!! Ska vi ha vind så det enda säkra är att elda upp windsurfingprylarna, då kommer vinden garanterat!!!! 😡

  • booman

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 16:29
    mes;585654 wrote:
    Skit .

    Instämmer!!! 😡

  • callep

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 18:43

    ja sa ju fanimej det. kolla på den jävla skitgurun nu. ja nu ska det blåsa men jävla sydost. inte fan kan man segla på den jävla skitriktingen, men det spelar ju inte så stor roll när det ändå är mörkt 24/7 på eftermiddagarna. yay helgsurf resten av året!

  • zucko

    Medlem
    29 oktober, 2009 vid 11:35

    Nu e det slut med den här skittråden 😀
    Vinden är här!

  • nikke

    Medlem
    29 oktober, 2009 vid 11:50
    zucko;585774 wrote:
    Nu e det slut med den här skittråden 😀
    Vinden är här!

    Klart vinden är här snart när jag åker från varberg på söndag! ÄCKLIGA SKITVIND!!!! 😡

  • jalla

    Medlem
    29 oktober, 2009 vid 13:59

    Inget bra framöver heller!! Ostliga vindar så långt prognoser går. Det var just den här tryckfördelningen som kunde ha gett oss fint sommarväder.

  • kesoone

    Medlem
    30 oktober, 2009 vid 12:09
    zucko;585774 wrote:
    Nu e det slut med den här skittråden 😀
    Vinden är här!

    :confused2: VA? vad är det som gör att du tror Gurun har rätt denna gång? “Seeing is believing”…

Sida 6 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.