Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

  • zucko

    Medlem
    30 oktober, 2009 vid 12:43

    haha men det såg så jävla bra ut 😛 nu har det iof skrivits ner en bit men det finns fortfarande måndag kvar 😀

  • kesoone

    Medlem
    30 oktober, 2009 vid 20:01

    Å nu är hela veckan full med 10+… :S, jaja det återstår att se om skittråden överlever

  • calle_b

    Medlem
    30 oktober, 2009 vid 20:04
    kesoone;586020 wrote:
    Å nu är hela veckan full med 10+… :S, jaja det återstår att se om skittråden överlever

    snö på onsdag här…

  • nikke

    Medlem
    30 oktober, 2009 vid 20:16
    kesoone;586020 wrote:
    Å nu är hela veckan full med 10+… :S, jaja det återstår att se om skittråden överlever

    Det kan jag lova att den gör!!!! 😡

  • nikke

    Medlem
    30 oktober, 2009 vid 20:17
    Calle_B;586021 wrote:
    snö på onsdag här…

    Fram med kiten! :santa:

  • rrd

    Medlem
    31 oktober, 2009 vid 11:21

    Ett unikt meteorologiskt fenomen (i betraktarens öga) har uppstått på den svenska västkusten. Ingen surfbar S-NV-vind i Varberg sen den 8 oktober! Oktober brukar vara helt outstandning , typ 15 dagar. Helt otroligt, har gått igenom min surfloggbok låångt tillbaka o inget år har varit i närheten av detta bottenrekord. Nu väntar november som brukar ge strax under 10 bra surfdagar, men med full vinterutrustning som handskar o torrdräkt mm.

    Förväntningarna är stora, antalet surfdagar brukar vara ungefär samma per år, vi får väl se…

    Har surfare i allmänhet klagat för mycket på att det inte varit perfekt cross on/side/sol eller byigt? Snacka om Vädrets makter, kanske vill dom visa vad makt handlar om…

    Men efter en riktigt bra surfsession så kan vi kanske överväga att glömma detta eller?

  • nikke

    Medlem
    31 oktober, 2009 vid 11:56
    RRD;586064 wrote:
    Ett unikt meteorologiskt fenomen (i betraktarens öga) har uppstått på den svenska västkusten. Ingen surfbar S-NV-vind i Varberg sen den 8 oktober! Oktober brukar vara helt outstandning , typ 15 dagar. Helt otroligt, har gått igenom min surfloggbok låångt tillbaka o inget år har varit i närheten av detta bottenrekord. Nu väntar november som brukar ge strax under 10 bra surfdagar, men med full vinterutrustning som handskar o torrdräkt mm.

    Förväntningarna är stora, antalet surfdagar brukar vara ungefär samma per år, vi får väl se…

    Har surfare i allmänhet klagat för mycket på att det inte varit perfekt cross on/side/sol eller byigt? Snacka om Vädrets makter, kanske vill dom visa vad makt handlar om…

    Men efter en riktigt bra surfsession så kan vi kanske överväga att glömma detta eller?

    Glömma…aldrig i livet!!!! Inte bara det att jag aldrig glömmer saker, jag är sjukt bitter också!!!!:mad:

  • hakuna

    Medlem
    31 oktober, 2009 vid 15:15

    Problemet är att burken tömdes söndagen den 4 oktober, och det så enormt att botten gick ur burken! Det fastnar inte någon ny vind så det är lika bra att gå i ide och låta burken laga sig själv tills våren kommer tillbaka för det är för jäddra kallt i den här karga avkroken av norra Europa.
    Alltså, den där söndagen, hade detaljgranskat prognosen så att jag skulle timea den maximala våghöjden på >5 meter vid fyra-fem-tiden på eftermiddagen, så att man skulle kunna köra sig trött precis vid solnedgången.
    När jag kom ner var det inte en käft ute och körde och det berodde på att vågorna var inte högre än en vanlig W7-11 i Läjet. Glöm att jag går ut då, trots att min nylånade 3.5 säkert hade varit bara tok-förstor men kör-bar!
    Extra högt vattenstånd gjorde att vågorna inte bröt där de brukar utan det byggdes bara upp en massa småvågor som dessutom blåste sönder och samman.
    Så, nu har jag förhoppningsvis lärt mig att aldrig ALDRIG ALLLDRIG vänta på att åka ner för att “det blir nog ännu bättre senare”. GAAAH!

    Så, nu känns det lite bättre. Dags att shit, schampoo and shave och sedan iväg på 4x-familjefest med hundra utklädda skrikbarn i radhuslängan.

    Och så är min rom slut. Doh! Niclas

    PS. Jag har fortfarande inte fått sålt mitt gamla hus så alla extrapengar som blir över nu när räntorna är så låga går till att betala dubbla huslån, istf att sparas ihop till en skid- eller surfresa. RÖVA! DS.

  • hakuna

    Medlem
    1 november, 2009 vid 13:34

    Så här såg eländet ut i Apelviken den dagen.

  • rrd

    Medlem
    3 november, 2009 vid 16:06

    Vindarna har inte ökat visar ny analys.
    En ny analys vid SMHI visar att det inte har blivit blåsigare i Sverige under de senaste hundra åren.

    Källa: SMHIs hemsida

    Vi hoppas på dom kommande hundra åren…

  • g_l

    Medlem
    4 november, 2009 vid 07:23
    RRD;586568 wrote:
    Vindarna har inte ökat visar ny analys.
    En ny analys vid SMHI visar att det inte har blivit blåsigare i Sverige under de senaste hundra åren.

    Källa: SMHIs hemsida

    Vi hoppas på dom kommande hundra åren…

    Tyvärr är det inte bara så att det inte blivit blåsigare. Vindarna har MINSKAT de senaste åren. Så här skriver SMHI:
    “… under de senaste 60 åren har förändringen överlag inneburit något svagare vindar. … Sammantaget för hela landet har den potentiella vindenergin minskat med 7 %.”

    7% minskning betyder att den som tidigare kunnat köra med ett 7 m2 segel nu måste ha 7,5 m2 för att få samma kraft i seglet.

  • mag

    Medlem
    4 november, 2009 vid 20:16

    döden döden döden

    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    4 november, 2009 vid 20:19
    Mag;586827 wrote:
    döden döden döden

    /Magnus

    Det, kanske, minst usla inlägget i hela den här tråden!

  • fastforward

    Medlem
    7 november, 2009 vid 00:00

    Utmärkt tråd att ha som referens om tvivel någonsin skulle uppstå angående det smarta i att sälja min surfutrustning.

  • svennebanan

    Medlem
    7 november, 2009 vid 07:57
    fastforward;587209 wrote:
    Utmärkt tråd att ha som referens om tvivel någonsin skulle uppstå angående det smarta i att sälja min surfutrustning.

    Jag har undrat lite då jag sett alla dina annonser. Du går helt cold turkey eller?

Sida 7 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.