Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

  • fastforward

    Medlem
    7 november, 2009 vid 12:14
    svennebanan;587216 wrote:
    Jag har undrat lite då jag sett alla dina annonser. Du går helt cold turkey eller?

    Japp, jag ger upp på det här stockholmssurfandet. Det krävs 4-5 timmars jobb (bilåkning, packning, riggning, mera packning, rengöring, etc.) per surftillfälle och då är det kanske bara var femte tillfälle som är riktigt bra. Det är helt enkelt för många timmars jobb per bra timme på vattnet och för mycket pengar för att jag ska kunna motivera mig längre.

    Däremot så kommer jag fortfarande att åka på surfresor utomlands eller hyra utrustning om jag råkar vara på t.ex. Öland eller i Danmark när det blåser.

    Så jag har börjat cykla racer istället – man får kanske inte får de där fullständiga eufori-kickarna man kan få på brädan någon gång per säsong men cyklingen ligger iaf på en ganska hög och jämn rolighetsnivå hela tiden. Och jobbet runt omkring är minimalt. Mer rolighet per tidsenhet och krona helt enkelt.

  • rasmus_w

    Medlem
    7 november, 2009 vid 12:37

    Se till att hålla igång kroppen om du kör “enbart resor”-taktiken. Risken är att du liksom jag upptäcker att när du väl har bra surfförhållanden så är du för klen för att surfa och att du hela tiden misslyckas med saker du har gjort nästan automatiskt en gång i tiden. I mitten av 90-talet var duckjibe nåt jag finslipade, målet var att svänga så snävt det bara gick och lite till men ändå hålla riktigt hög fart ut, jag vinklade ofta brädan nära 90 grader. Numer är min ståsäkerhet i duckjibesen nära noll och det är inte tal om att pressa gränserna.

  • woodleaflay

    Medlem
    7 november, 2009 vid 18:22
    fastforward;587242 wrote:
    Så jag har börjat cykla racer istället – man får kanske inte får de där fullständiga eufori-kickarna man kan få på brädan någon gång per säsong men cyklingen ligger iaf på en ganska hög och jämn rolighetsnivå hela tiden. Och jobbet runt omkring är minimalt. Mer rolighet per tidsenhet och krona helt enkelt.

    Du vinner denna tråden! Cykla istället för att surfa. Då har man gått djupt in i deppandet. Man blir ju ledsen bara man läser det…

  • nikke

    Medlem
    7 november, 2009 vid 20:31
    woodleaflay;587292 wrote:
    Du vinner denna tråden! Cykla istället för att surfa. Då har man gått djupt in i deppandet. Man blir ju ledsen bara man läser det…

    Du skrev det jag tänkte automatiskt när jag läste fastforwards inlägg. Blev sjukt ledsen när jag läste hans inlägg. Själv ska jag börja kita som komplement till windsurfingen.

  • mag

    Medlem
    7 november, 2009 vid 21:59

    Skönt! Ännu en vecka då Windguru visar tomt. De lockar inte ens med stjärnor i slutet av prognosperioden som de annars alltid brukar. Man behöver alltså inte ens hoppas. Det gillar jag!
    /Magnus

  • rasmus_w

    Medlem
    7 november, 2009 vid 22:06

    Jajemän. Jag trodde jag skulle kunna rasta formulan i morgon, men som det ser ut nu så kommer det nog till och med vara svårt att få en Serenity att röra på sig.

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 november, 2009 vid 00:43

    Skräp skräp skräp.
    Nu är det bara Zimbabwe som har högre inflation än vindprognoserna för Stockholm.

    Som min fru sade när jag åkte iväg till inbillad vind idag:
    “Det blåser inget och du kommer knappt hinna åka något. Men det är väl tillräckligt för att du ska hinna köra sönder något…”
    Inte ens det lyckades. Det blåste för lite för att någonting ens skulle kunna gå sönder….

  • carl-r

    Medlem
    8 november, 2009 vid 08:13
    stefanlindmark;587332 wrote:
    Skräp skräp skräp.
    Nu är det bara Zimbabwe som har högre inflation än vindprognoserna för Stockholm.

    Som min fru sade när jag åkte iväg till inbillad vind idag:
    “Det blåser inget och du kommer knappt hinna åka något. Men det är väl tillräckligt för att du ska hinna köra sönder något…”
    Inte ens det lyckades. Det blåste för lite för att någonting ens skulle kunna gå sönder….

    Köp en skateboard, borra hål för mastfoten precis bakom framtrucken. Sen behöver du inte ens byta om för att ha möjlighet att förstöra riggen. 🙂

    Två klubbkompisar var med igår och seglade 6,4 kvm i kanske 4 m/s. Det gick 30 km/h som fortast och det var tillräckligt fort för oss då iaf.
    Till nästa gång kommer nog bägge kompisarna ha köpt bräda.

  • fastforward

    Medlem
    10 november, 2009 vid 14:07
    NIKKE;587305 wrote:
    Du skrev det jag tänkte automatiskt när jag läste fastforwards inlägg. Blev sjukt ledsen när jag läste hans inlägg. Själv ska jag börja kita som komplement till windsurfingen.

    Haha, det är inget att darra på underläppen åt. Hade jag tyckt att cyklingen var tråkig så hade jag ju inte bytt.

  • nemo

    Medlem
    10 november, 2009 vid 14:59

    Skall man hänga sig i nedhalstampen eller uthalstampen, det får nog bli i boomen man hänger ju snyggare då, så kan familj och de vänner man betalat linda in en i favoritseglet för att sedan skikas till carbontåtervinningen…Och återuppstå som en arg vithaj och ge igen på alla surfare oavsätt vad de står på för att de spelade sina kort rätt och inte skaffade utbildning,barn, jobb och familj och bodde i ett villaoråde i äckelmonarikin sverige…

    nu vill jag inte ta mitt liv längre jag skall plåga mig själv i ytterligare 40 år med att varje år minst en gång på hösten åka till vågor och värme.

  • stefanlindmark

    Medlem
    10 november, 2009 vid 15:51

    Det är is på vattnet idag!!!

    Näähhh förresten, det blåste bara så lite att det såg blankt ut som is….

  • pedersen

    Medlem
    17 november, 2009 vid 07:45

    Gott, vind imorgon, just det ja, man är ju på jobbet då :frown:

  • rasmus_w

    Medlem
    17 november, 2009 vid 09:33

    Jag ör jour i helgen så jag kan nästan garantera att ni andra får rasta 4.2:an i perfekta Torövågor på ostlig vind. 🙂

  • surf-addict

    Medlem
    17 november, 2009 vid 18:39

    http://www.windfinder.com/forecast/falsterbo 😉 !!!!!! håll för helvette den här gången!!!

  • patriks

    Medlem
    17 november, 2009 vid 21:36

    Alltså, vad fan!!! Gott med vind på lördag, det är klart, för då sitter jag fast på jobbet…
    U-N-D-E-R-B-A-R-T!!!

Sida 8 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.