Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den stora ryktestråden

  • adde

    Medlem
    3 december, 2008 vid 08:12

    Officiellt uttalande från North:

    Björn, Peter and Taty leaving North

    To anyone who keeps up with all the transfer rumours at this time of year, this won’t really be news, but North have only just made the official announcement. It’s a big blow to lose three big hitters in one go, but North remain magnanimous:

    “Unfortunately we were not able to renew the sponsorship agreements for the following international North Sails teamriders. They will leave North Sails by the end of this year and go for new challenges.

    Björn, Peter and Taty were all big assets for our international team. North Sails especially thank them for their great job they did and wish them good luck for their future as pro windsurfers…”

  • htn

    Medlem
    3 december, 2008 vid 11:31
    adde;519213 wrote:
    Officiellt uttalande från North:

    Björn, Peter and Taty leaving North

    To anyone who keeps up with all the transfer rumours at this time of year, this won’t really be news, but North have only just made the official announcement. It’s a big blow to lose three big hitters in one go, but North remain magnanimous:

    “Unfortunately we were not able to renew the sponsorship agreements for the following international North Sails teamriders. They will leave North Sails by the end of this year and go for new challenges.

    Björn, Peter and Taty were all big assets for our international team. North Sails especially thank them for their great job they did and wish them good luck for their future as pro windsurfers…”

    Det var som…
    Dunken/North varade inte så ruskigt länge…
    Vilket är Dunkens nya märke?

    /Henrik T.

  • surfslusken

    Medlem
    3 december, 2008 vid 11:47

    @HTN 519256 wrote:

    Det var som…
    Dunken/North varade inte så ruskigt länge…
    Vilket är Dunkens nya märke?

    /Henrik T.

    Han går nog tillbaka Smirnoff/Redbull som han kört på sen tidigt 90-tal.

  • adde

    Medlem
    3 december, 2008 vid 12:08

    @surfslusken 519258 wrote:

    Han går nog tillbaka Smirnoff/Redbull som han kört på sen tidigt 90-tal.

    Själv körde man ju dunken på 90-talet och gick över till Smirnoff på 2000-talet. Slusken lär fortfarande köra winecoolers.

  • surfslusken

    Medlem
    3 december, 2008 vid 12:15

    @adde 519262 wrote:

    Själv körde man ju dunken på 90-talet och gick över till Smirnoff på 2000-talet. Slusken lär fortfarande köra winecoolers.

    Näe då, ja har blivit en riktig rövins gubbe på äldre dar. Oftast på flaska o typ >70Kr klassen t o m! Men visst blir de lite Bib ibland me.

  • jester

    Medlem
    3 december, 2008 vid 13:38
    HTN;519256 wrote:
    Det var som…
    Dunken/North varade inte så ruskigt länge…
    Vilket är Dunkens nya märke?

    /Henrik T.

    Skulle nog satsat ltie stålars på mitt första tips ang dunken (Severne)…

  • rasmus_w

    Medlem
    3 december, 2008 vid 15:16

    @Jester 519284 wrote:

    Skulle nog satsat ltie stålars på mitt första tips ang dunken (Severne)…

    Brukar det inte sägas att Severnes racesegel är funkar väldigt bra för små och lätta seglare? Kommer säkert passa Dunken som hand i handsken. 🙂

  • benke-2

    Medlem
    3 december, 2008 vid 16:00

    Han kanske har svårt å bestämma sig, ryktet på gpsss säger att han sitter på pubben redan mitt på dan, å är i “fin form”
    Ett North varpsegel böjer sig ju som ett freeridesegel för Dunken. Tror inte Severne pallar hans tryck så bra, om han inte gör om seglet helt till nästa sesong.
    Kanske blir NP fast det lär ju inte bli nån bra deal för Dunken.

  • adde

    Medlem
    3 december, 2008 vid 16:04

    Enligt strandtelegrafen är Dunken “redan klar” för Severne, räkna med en press-release om några dagar.

    Nästa rykte (lär vara konfirmerat) säger att Victor Fernandez lämnar Simmer!

  • ola_p

    Medlem
    3 december, 2008 vid 17:42

    Jag tror vi får se ett svenskt brädmärke nån gång under kommande året…

  • styret

    Medlem
    3 december, 2008 vid 20:53

    vadå tror?

  • nikke

    Medlem
    3 december, 2008 vid 21:40
    tobhed;516688 wrote:
    Det känns väl ganska troligt att Albeau kommer att röra på sig, det har varit diskussioner om detta på flera forum under flera månader. Ryktena har faktiskt även placerat honom hos AB+ då Anders numera bor i Frankrike och samarbetar mycket med Copello som (väl) har gjort en del för Albeau innan?

    Vad som förvånar mig är kanske att det inte verkar finna några rykten kring Kevin Pritchard? Min första tanke när Dunken signade för att Starboard för ett tag sedan var kanske att KP skulle lämna Starboard, men han har förmodligen väldens fetaste check från dem baserat på att han är så pass involverad i deras brädor?

    Någon som vet om ab+ fortfarande lever eller har de konkat?

  • arnout

    Medlem
    3 december, 2008 vid 21:48

    @adde 519309 wrote:

    Enligt strandtelegrafen är Dunken “redan klar” för Severne, räkna med en press-release om några dagar.

    Nästa rykte (lär vara konfirmerat) säger att Victor Fernandez lämnar Simmer!

    Synd att Victor lämnar Simmer, jag undrar vart han ska, North? och vem som kommer att ersätta honom: Peter?. Boy är det mycket rörelse i profsen nu för tiden.

  • ola-h

    Medlem
    3 december, 2008 vid 22:37

    Kolla i speedforumet. De lever än.

    @NIKKE 519388 wrote:

    Någon som vet om ab+ fortfarande lever eller har de konkat?

  • ola_p

    Medlem
    4 december, 2008 vid 00:38

    @styret 519381 wrote:

    vadå tror?

    Jag har blivit religös, jag tror Svenne kan lyckas bli klar med fräsen.

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den stora ryktestråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.