Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den vackra mannen vill bara surfa ;)

  • Den vackra mannen vill bara surfa ;)

    Publicerad av drakglenn på 21 januari, 2016 vid 12:27

    Haha, så sant som det är skrivet, men ändå lite förvånad över Olles svar 😀

    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article22115430.ab

    Saxat ur Aftonblaskan….

    Olle Kvarnsmyr ÄR Dr kärlek och svarar på läsarnas frågor om allt som rör relationer

    ”Jag har svårt att neka denna på alla sätt jättevackra man”

    FRÅGA: Jag har en sambo sedan tre år. Vi älskar varandra djupt och bråkar sällan. Jag ljuger heller inte om jag säger att min sambo dessutom är den vackraste man jag någonsin sett. Men jag har problem med att han vill åka utomlands och surfa hela tiden – minst två gånger per år. Surfen är hans stora intresse i livet. Hans passion för vågor var även något som jag fann attraktivt när vi träffades från början. Han frågar alltid mig om jag vill följa med på surfresorna men jag har valt att stanna hemma och jobba. Är lite äldre än honom och har ett ”betydelsefullt” jobb. Nu vill han åka iväg i en MÅNAD och förstår inte alls varför jag blir ledsen och mår dåligt över det. Jag har aldrig hindrat honom men han lägger jämnt bollen hos mig genom att fråga om det är okej. Då är det alltså upp till mig att antingen vara en satkärring och säga nej och sedan få skit för det, eller säga ja, och sen må dåligt. Ska jag ställa ultimatum? Samtidigt har jag svårt att neka denna på alla sätt jättevackra man.
    /Ten

    OLLE SVARAR:

    Du kan aldrig hindra honom från att surfa – varför inte börja själv?

    Människor besatta av ett intresse, politik eller yrke är ofta lite knepiga att ha en relation med. Men det går aldrig att försöka hindra dem i deras intresse. Då är det på något sätt som luften går ur dessa tidigare charmanta filurer. Vill man behålla den typen av partner får man kompromissa och hänga med. Vill du ha honom får du surfen på köpet och får försöka integrera vågornas tjusning även i ditt liv. Mitt tips är att du hakar på. Ta lite ledigt från jobbet. Varför inte ta och lära dig att surfa själv. Eller så parkerar du dig i en solstol med en drink, en Jackie Collins-bok och applådera din oerhört vackra man stolt när han gör fina konster (det skulle doktorn ha gjort). Ställen där det surfas på brukar dessutom vara himla roliga med intressanta människor och gungig musik. Surfs up!

    hakuna svarade 8 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mexi_

    Medlem
    21 januari, 2016 vid 12:41

    +1 på den rekommendationen 🙂

  • sundheden

    Medlem
    21 januari, 2016 vid 15:53

    Haha… kul läsning!

    Är så glad och tacksam att min flickvän tillika sambo är så förstående.
    I somras reste vi tillsammans till Naxos för att vindsurfa, jag hyrde grejer i 10 dagar och hon förvånande nog 7 dagar, då var det alltså hennes allra första gång. Resterande dagar solade hon och läste en god bok.

    Nä vi väl var hemma i Sverige igen så ångrade hon att hon inte också hyrde alla 10 dagar.
    Nu letar vi en nybörjarbräda till henne.
    Hon är helt införstådd när vindprognosen ser bra ut att middagsplanerna med ex. hennes familj inte blir av. Hon är istället glad för min skull att jag har ett så passionerat intresse.
    🙂

    I februari – mars blir det en klassisk semester i Thailand… Men lite nybörjar vågsurf är inplanerat i Khao Lak och om de ständigt dåliga vindprognoserna för Koh Phangan vill ändra sig så blir det lite vindsurfing vid Baan Manali om de har kvar sin uthyrning. =)

  • hakuna

    Medlem
    22 januari, 2016 vid 09:42

    Min frus svar:
    “Experten verkar vara en klok en. Och ja, surfen kommer på köpet.
    Det du räddar vid en brand;
    1 surfbrädorna
    2 barnen
    3 frun…
    Jag vet det och känner mig nöjd med att vara topp tre.”

    Hon har dock missuppfattat, jag skulle inte rädda mina grejor, för då får jag anledning att köpa nytt. 🙂

    Niclas

  • sailortrash

    Medlem
    23 januari, 2016 vid 13:34

    Jag säger bara Freebird, Velvet Underground.

  • hakuna

    Medlem
    23 januari, 2016 vid 13:36

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den vackra mannen vill bara surfa ;)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.